Kenneth Dammyr Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Forskere fra Universitetet i Washington har utviklet en teknikk for å forbedre kvaliteten på hjemmevideo. Les mer Lenke til kommentar
Pezo Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Bra teknologi om du vil at hjemmevideoen din skal se ut som en 3D studio animasjon :-P (Jeg så bare den første filmen på sida, godt mulig at det fungerer bra for alt jeg vet) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Pezo: Jeg synes ikke det ser kunstig ut. Tvert i mot siden det bruker ekte bilder til å forbedre videoen. Ikke 3D-animerte objekter. Det finnes allerede flere lignende programmer for foto: - Programmer som automatisk syr sammen bilder til et større bilde. - Programmer som automatisk syr sammen like bilder med ulik fokusdybde til ett med skarp fokus hele veien. Dybdeskarpheten blir mye større enn ellers teknisk mulig med bare ett bilde. - Programmer som automatisk syr sammen flere bilder med ulik eksponering til ett HDR-bilde. - Programmer som analyserer bilder av samme motiv fra flere vinkler og automatisk setter de sammen til et 3D-bilde av motivet. Og selvsagt Gimp og lignende programmer men der må man manipulere bildene manuelt. Lenke til kommentar
onkelRoar Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Fikk en herlig dybdeskarphet i noen av de eksemplene der. Hjemmevideo trenger virkelig en oppgradering på det området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg