Sjefern Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Så denne spilleren vil være bedre enn min dvd-spiller Denon 3910 som kostet 10000kr for 2 år siden? Lenke til kommentar
RBW Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 HD DVD slo ikke gjennom slik som Toshiba håpet på – nå prøver de seg med XDE. Les mer Lenke til kommentar
Hooch Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Noen som aner hvordan kvaliteten vil bli ved slik oppskalering? Kan ikke skjønne at det kan bli noe særlig bedre å skalere det opp slik? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Så denne spilleren vil være bedre enn min dvd-spiller Denon 3910 som kostet 10000kr for 2 år siden? Det er det vel ingen som vet ennå. Spør du en fra Toshiba om det, er svaret definitivt "JA!". I praksis, får vi vel bare vente å se på de første testene. Endret 19. august 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Er dette noe annet enn en god, vanlig oppskalerer? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 det er vell like greit å bare kjøre dvd'ne igjennom pc'n =) men at det ikke er noen som lager en "dvd" som er 720p fatter jeg faktisk ikke. det er veldig få som har 1080p skjermer. de allerfleste har enten 720p eller mindre, med "støtte" for 1080i. de som ripper blu-ray beviser gang på gang at man kan lagre god kvalitet på en helt normal dvd .. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Heter det XDE eller XME? Ser begge begrepene har blitt tatt i bruk i ingressen/artikkelen. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Står påskrevet "XDE" på spilleren, men det kan jo være at spilleren har et annet navn enn teknologien. Lenke til kommentar
oysteinsor Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 De fleste blu-ray spillere oppskalerer allerede. Og i tillegg så er det mangen hjemmekinoforsterkere og dvd-spillere som også gjør det, så dette er nok ingen erstatning for hd-dvd etter min mening. Det er ikke mulig å lage vin av vann .... Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 De fleste blu-ray spillere oppskalerer allerede. Og i tillegg så er det mangen hjemmekinoforsterkere og dvd-spillere som også gjør det, så dette er nok ingen erstatning for hd-dvd etter min mening. Det er ikke mulig å lage vin av vann .... Det har du forsåvidt rett i. Men tatt i betraktning at spilleren koster under tusenlappen, er det kanskje et godt alternativ for de som ønsker å se DVD - og ikke BD? En BD spiller koster fremdeles langt mer enn en tusenlapp. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det er vel ikke her snakk om ny teknologi, men snarere en ny produktrange i fra Toshiba. De som kjøpte (rett) HD-DVD spiller fra Toshiba før laget var tapt opdaget vel ganske så raskt at dvdsamlingen fikk en aldri så liten boost. Flere modeller som har gode oppskalerere i seg. Så jeg vil tippe dette er en strippet versjon av topmodellene fra HD-DVD-rangen, med laser for HD-DVD avlesing fjernet. Muligens med en liten videreutvikling av øvrig hardvare. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg som har en PS3 fra japan (spiller ikke norske dvd'er) vil i alle fall være interessert i en rimelig spiller med bra oppskalering. Spørsmålet er om det likevel er dårligere enn en HTPC med bra software. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg som har en PS3 fra japan (spiller ikke norske dvd'er) vil i alle fall være interessert i en rimelig spiller med bra oppskalering. Spørsmålet er om det likevel er dårligere enn en HTPC med bra software. Har ikke vi samme DVD sone da? Oppskalering er no greit nok det. Men det er ikke inærheten av en skikkelig HD film. Det største problemet er alle de HDReady TV-ene som har blitt pushet på folk som om de var ekte HD. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Jeg som har en PS3 fra japan (spiller ikke norske dvd'er) vil i alle fall være interessert i en rimelig spiller med bra oppskalering. Spørsmålet er om det likevel er dårligere enn en HTPC med bra software. Nå har jeg ikke fulgt så mye med de siste årene, men ihvertfall før var PCer veldig gode på oppskaleringer, bedre enn det meste av DVD-spillere, kanskje med unntak av noen av de dyreste. For min del ser jeg ikeks å mye vits med en slik spiller om man allerede har en HTPC. AtW Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Knalltynn artikkel. Presenterer to begreper: XDE og XME-teknologi, uten å si et pip om hva det er for noe. Plutselig er det snakk om en spiller? som oppskalerer. Mangler en del her... Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) old news... tidlig juli 08 Endret 19. august 2008 av anotherzen Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Dette er bare snakk om oppskalering av DVD Det er ett logisk skritt for Toshiba etter at de tapte kampen mot Blu-ray med HD-DVD. Alternativet ville jo vært og betalt lisens til BDA... DVD tjener de jo masse på selv i form av royalties, så de er interessert i at det skal fortsette. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Ehh? Hva skal jeg lære av dette? Et par setninger og ingen forklaringer. Nivået på nyhetsartiklene her har stupt de siste 3-4 månedene. Jeg kunne laget bedre nyheter i lunsjpausen, og jeg overdriver ikke heller. Håper seriøst at dette vil forbedre seg. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har ikke vi samme DVD sone da? Japan har NTSC og vi har PAL. Det hjelper ikke med samme sone, hvis spilleren ikke takler PAL. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Dette er ikke noe nytt. Toshiba overvurderer oppskalering her. Selvsagt er god oppskalering enormt mye bedre enn dårlig oppskalering. Men det får ikke detaljer og skarphet som et HD-bilde av god kvalitet. Nå skal det nevnes at mye HD-materiale er av såpass dårlig kvalitet at SD ser bedre ut. Oppskalert materiale kan ikke sammenligne seg med "native". Det er godt mulig at mange blir fornøyde med Toshibas løsning, men entusiaster blir det nok ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå