Pivotal Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Har nettopp bygd ny pc og innstallert Tiny XP rev 06. Alt ser ut til å funke bortsett fra usb musen min. Den eksterne harddisken funker fint på alle 6 usb portene på maskinen, mens musen funker ikke på noen av de. Kommer ikke lys i musa, så ser ut som den ikke får strøm gjennom usben (eksterne hardisken har jo ekstern strøm). Noen som har aning hva som er galt? Måtte resette cmos for å få biosen til å funke, men har gått igjennom biosen og alt som har med usb å gjøre er enabled så vidt jeg klarer å se. Klarer heller ikke innstallere nye drivere til hovedkortet siden jeg ikke får brukt musa. (kan ikke tabbe igjennom innstallasjonsdriten på hovedkortcden. Noen tips? edit: Musa kommer opp som unknown device noen ganger, mens andre kommer den ikke opp i det hele tatt. Endret 19. august 2008 av Pivotal Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Det hørtes ganske sært ut. Hvis du har en Linux live-cd liggende, kunne du bootet opp den og sett hva dmesg rapporterte når du plugget den i. Lenke til kommentar
Mr_Skull Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har hatt samme problem, løste det ved å gå inn på maskinvarebehandling og installere musen som enhet for menneskelig grensesnitt. Var ihvertfall en midlertidlig løsning. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Klarte å knote meg til noen drivere og HK oppdateringer fra nettet med å gjøre numpaden om til muskontroll. Funker som et fjell nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå