Gå til innhold

Kristen sekt sultet "demonen" Javon (1år) til døde.

Anbefalte innlegg

I dette tilfeller var det faktisk hva de menneskene TRODDE på som var utslags givende...

Det er jeg enig i:

Antall medlemmer i den lyssky sekten skal ligge rundt dusinet, og det religiøse ståstedet skal være noe uklart.

Dette er jo noe bibelen advarer også om da, og bruker en hel del vers å advare om, dette med vranglærere og vranglærer og hvordan disse kan avsløres og hvordan de bør unngås.

Hvis vranglære og hvordan man skal unngå dette står i biblen hvordan kan det da være så mange forskjellige tolkninger av biblen?

Problemet er vel ikke at det er så voldsomt mange tolkninger, men heller at man legger til ting som ikke er nevnt i bibelen i det hele tatt. Uansett så er det som regenl ikke noen nevneverdige forskjeller mellom kristne kirkesamfunn her i Norge hvertfall. Og selv om det sies å finne flere tusen forskjellige versjoner av kristendom, så tror jeg mer at dette handler om at det er så mange frittstående menigheter som ikke er tilknyttet noe spesiellt kirkesamfunn, men som bare er en helt vanlig kristen menighet sånn som andre kristne menigheter, økonomisk opprettholdt av medlemmene og som har det til felles at de liker å lese bibelen, synge lovsanger og be.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes vi allerede er veldig flinke til å passe på de svake i samfunnet vårt. Kansje det er en grunn til at så få sekter får fotfeste her til lands? Norge har også blitt et veldig antireligiøst land, mens USA har gått andre veien.

Lignende sekter burde i det minste få tilfeldige innkallelser til legen, så man kan sjekke om alt står vel med barna. Sektområdene burde også få tilfeldige inspeksjoner, så man vet bedre at ingen ulovligheter skjer.

Så dersom noen er religiøs på en eller annen måte, så skal de bli innkalt til tilfeldige legetimer? Og hvordan skal man egentlig kunne finne ut hvem som er religiøs? De som er registrert som medlem i en religiøs organisasjon, er jo som regel ikke det man kan kalle en sekt, og også de eneste jeg antar at man kan holde rede på.

Ja det er veldig vansklig å holde styr på alle sektene som oppstår. De mest ekstreme går vanligvis i sjul, som denne gjorde. Men la oss ikke glemme at Bestemoren til det avdøde barnet prøvde desperat å få han ut av sekten, men lyktes ikke. Nå vet jeg ikke om hun gikk rettens vei eller ikke for godkjenning.

Lenke til kommentar
Uansett så er det som regenl ikke noen nevneverdige forskjeller mellom kristne kirkesamfunn her i Norge hvertfall.

Det var vel en sannhet med visse modifikasjoner. Det er jo stor uenighet i den norske kirken når det gjelder syn på homofili, seksualitet, kvinners plass, abort osv osv.

Lenke til kommentar
Uansett så er det som regenl ikke noen nevneverdige forskjeller mellom kristne kirkesamfunn her i Norge hvertfall.

Det var vel en sannhet med visse modifikasjoner. Det er jo stor uenighet i den norske kirken når det gjelder syn på homofili, seksualitet, kvinners plass, abort osv osv.

Det er sant, og det er en farlig utvikling som kan resultere i at lignende sekter oppstår. Derfor er det viktig å være på vakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...