Gå til innhold

Kristen sekt sultet "demonen" Javon (1år) til døde.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er som PencilCase sier her, at det er mennesker som er problemet, og ikke religion og andre abstrakte ting. Hvis jeg har en pistol og skyter noen, så er det ikke pistolen som har skylden, men jeg som bruker den.

Men så er det forskjell å blie drept av pistolen og pga pistolen. Gutten ble drept pga religion, men av menneskene.

Hvilken religion er det du mener oppfordrer til å sulte barna sine ihjel da?

Vell hvor oppfordres det til at folk med pistoler skal drepe andre uskyldige? Ingen steder, men det skjer selv om det var det ikke var det den var lagd til i utgangspunktet. Samme med religion, med feil mennesker og våpen/religion kan mye rart skje, selv om begge har skyld kunne vi fjernet den ene og unngått mye.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Det er som PencilCase sier her, at det er mennesker som er problemet, og ikke religion og andre abstrakte ting. Hvis jeg har en pistol og skyter noen, så er det ikke pistolen som har skylden, men jeg som bruker den.

Men så er det forskjell å blie drept av pistolen og pga pistolen. Gutten ble drept pga religion, men av menneskene.

Vell hvor oppfordres det til at folk med pistoler skal drepe andre uskyldige? Ingen steder, men det skjer selv om det var det ikke var det den var lagd til i utgangspunktet. Samme med religion, med feil mennesker og våpen/religion kan mye rart skje, selv om begge har skyld kunne vi fjernet den ene og unngått mye.

I USA der alle har lov å ha et våpen viste det seg at drapstallene gikk opp i en prøveperiode der det var ulovlig å ha skytevåpen i en av delstatene. Så selv om man skulle tro at det å ha skytevåpen automatisk fører til mer elendighet, så er det ikke nødvendigvis sånn.

I Sovjet var det ulovlig med religion en periode, men tror ikke noen kan si at det var et så mye bedre samfunn der, på den tiden.

-----------------

Og så lenge ikke noen kan henvise til et bibelvers som beskriver at man bør sulte barna sine ihjel dersom de ikke sier amen, så kan ikke jeg se hvordan dette handler om noe annet enn svært syke mennesker, som har en like syk holdning til både religion og menneskeliv.

Når det gjelder hva bibelen skriver:

11 Finnes det en far blant dere som vil gi sønnen sin en orm når han ber om en fisk, 12 eller gi ham en skorpion når han ber om et egg? 13 Når selv dere som er onde, vet å gi barna deres gode gaver, hvor mye mer skal ikke da Far i himmelen gi Den hellige ånd til dem som ber ham!»

3 Selv sjakaler holder juret fram,

så ungene får suge.

Så kommer det jo klart frem at det å gi barna sine mat, ikke bare er en nødvendighet, men en selvfølgelighet, og at selv onde mennesker og sjakaler gjør dette.

Lenke til kommentar
Skal dere diskutere hvor jævlig religioner er eller skal dere diskutere hvor syke i hodet mennesker kan bli, i denne tråden?

Jeg vil få i gang en debatt om konsekvensene av slike kristene sekter som oppstår overalt. Dette er selvfølgelig et større problem i Amerika enn Norge fordi det er et mer religiøst land, men det betyr ikke at vi ikke skal overvåke og passe på så vi ikke får lignende hendelser i Norge.

Jeg håper også folk forstår bedre hvor farlig det er å tulle med hodene til folk. Kristendommen får mennsker til å tro på overnaturlige ting som demoner, reinkarnasjon og trolldom. Når det kombineres med syke og hjernvaskede mennesker ser vi resultatene med slike hendelser.

Lenke til kommentar

I USA der alle har lov å ha et våpen viste det seg at drapstallene gikk opp i en prøveperiode der det var ulovlig å ha skytevåpen i en av delstatene. Så selv om man skulle tro at det å ha skytevåpen automatisk fører til mer elendighet, så er det ikke nødvendigvis sånn.

I Sovjet var det ulovlig med religion en periode, men tror ikke noen kan si at det var et så mye bedre samfunn der, på den tiden.

Vell så er det forskjell på å gjøre våpen ulovlig og fjerne våpen da..

Lenke til kommentar

Du er klar over at USA er det landet i verden med minst skytevåpen bland innbygerne, men de høyeste draps tallene med skyte våpen?

Du er klar over at norge er det landet i verden med mest skyte våpen, men de laveste draps tallene med skyte våpen?

Og igjen setter du indirekte skylden på det som foregikk og foregår i russland på ateistene.... Bare for å gjøre dette liksom. Trodde DU av alle her viste hva ateisme er jeg men det er nulig at jeg tar feil. Vi har altså ingen agenda som de troende har, ok? Så å si det du sier om sovjetunionen og skylde dette på ateister er bare tull, da det gikk med like mange fra omtrent samtelige grupperinger i sovjetunionen på den tiden, og ikke bare religiøse, som du ser ut til å tro....

Lenke til kommentar
Du er klar over at USA er det landet i verden med minst skytevåpen bland innbygerne, men de høyeste draps tallene med skyte våpen?

Du er klar over at norge er det landet i verden med mest skyte våpen, men de laveste draps tallene med skyte våpen?

Du understreker jo bare poenget mitt her. At det ikke er skytevåpen som er problemet, men mennesker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Skal dere diskutere hvor jævlig religioner er eller skal dere diskutere hvor syke i hodet mennesker kan bli, i denne tråden?

Jeg vil få i gang en debatt om konsekvensene av slike kristene sekter som oppstår overalt. Dette er selvfølgelig et større problem i Amerika enn Norge fordi det er et mer religiøst land, men det betyr ikke at vi ikke skal overvåke og passe på så vi ikke får lignende hendelser i Norge.

Jeg håper også folk forstår bedre hvor farlig det er å tulle med hodene til folk. Kristendommen får mennsker til å tro på overnaturlige ting som demoner, reinkarnasjon og trolldom. Når det kombineres med syke og hjernvaskede mennesker ser vi resultatene med slike hendelser.

Javel, da har jeg et synspunkt. Hvis vi som samfunn ble litt bedre på å ivareta medmennesket som har psykiske problemer, og ikke lot disse bli "fanget" av ulike sekter, så hadde kanskje det vært en god start for å minske antallet destruktive sekter!?

Overvåkning er et stygt ord for meg.

Hva religioner gjør av skade på mennesker vites ikke, men det er vel en kjensgjerning at ekstremistene er i et eksklusivt mindretall.

:)

Lenke til kommentar

Du understreker jo bare poenget mitt her. At det ikke er skytevåpen som er problemet, men mennesker.

Japp, kristne mennesker. :(

I dette tilfeller var det faktisk hva de menneskene TRODDE på som var utslags givende...

Eller kanskje du mener at siden det er flere religiøse i USA enn her så skyter de oftere der enn her? :)

Lenke til kommentar
Vell så er det forskjell på å gjøre våpen ulovlig og fjerne våpen da..

Det aller meste kan brukes som et våpen. For en tid tilbake var en en sinnsyk japaner som gikk amokk og drepte en enormt stor mengde med folk på en offentlig plass og han hadde bare en kniv. Går ikke ann at man skal forby kniver f.eks. Hvis det er noen syke nok folk som har planer om å skade andre, så finner de alltid en måte.

Lenke til kommentar
I dette tilfeller var det faktisk hva de menneskene TRODDE på som var utslags givende...

Det er jeg enig i:

Antall medlemmer i den lyssky sekten skal ligge rundt dusinet, og det religiøse ståstedet skal være noe uklart.

Dette er jo noe bibelen advarer også om da, og bruker en hel del vers å advare om, dette med vranglærere og vranglærer og hvordan disse kan avsløres og hvordan de bør unngås.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Javel, da har jeg et synspunkt. Hvis vi som samfunn ble litt bedre på å ivareta medmennesket som har psykiske problemer, og ikke lot disse bli "fanget" av ulike sekter, så hadde kanskje det vært en god start for å minske antallet destruktive sekter!?

Overvåkning er et stygt ord for meg.

Hva religioner gjør av skade på mennesker vites ikke, men det er vel en kjensgjerning at ekstremistene er i et eksklusivt mindretall.

Jeg synes vi allerede er veldig flinke til å passe på de svake i samfunnet vårt. Kansje det er en grunn til at så få sekter får fotfeste her til lands? Norge har også blitt et veldig antireligiøst land, mens USA har gått andre veien.

Lignende sekter burde i det minste få tilfeldige innkallelser til legen, så man kan sjekke om alt står vel med barna. Sektområdene burde også få tilfeldige inspeksjoner, så man vet bedre at ingen ulovligheter skjer.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg synes vi allerede er veldig flinke til å passe på de svake i samfunnet vårt.  

Jeg jobber tilfeldigvis med slikt noe, og jeg synes ikke vi er flinke nok.

Lenke til kommentar
Jeg synes vi allerede er veldig flinke til å passe på de svake i samfunnet vårt. Kansje det er en grunn til at så få sekter får fotfeste her til lands? Norge har også blitt et veldig antireligiøst land, mens USA har gått andre veien.

Lignende sekter burde i det minste få tilfeldige innkallelser til legen, så man kan sjekke om alt står vel med barna. Sektområdene burde også få tilfeldige inspeksjoner, så man vet bedre at ingen ulovligheter skjer.

Så dersom noen er religiøs på en eller annen måte, så skal de bli innkalt til tilfeldige legetimer? Og hvordan skal man egentlig kunne finne ut hvem som er religiøs? De som er registrert som medlem i en religiøs organisasjon, er jo som regel ikke det man kan kalle en sekt, og også de eneste jeg antar at man kan holde rede på.

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i:

Antall medlemmer i den lyssky sekten skal ligge rundt dusinet, og det religiøse ståstedet skal være noe uklart.

Dette er jo noe bibelen advarer også om da, og bruker en hel del vers å advare om, dette med vranglærere og vranglærer og hvordan disse kan avsløres og hvordan de bør unngås.

Hvis vranglære og hvordan man skal unngå dette står i biblen hvordan kan det da være så mange forskjellige tolkninger av biblen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det har du sagt før, og det er selvfølgelig alltid rom for forbedringer. Men kan du nevne andre land som er så mye bedre?

Poenget mitt var å gi innspill til spørsmålet om hva vi kan gjøre for å begrense disse sektene. Ikke om hvem som er best i verden på psykiatrisk helsestell.

Hvis vi tok enda bedre, eller klarte å fange opp enda flere som er på vei til å skli inn i eks. disse sektene, så ville kanskje det hjelpe litt. Jeg er motstander av unødige eller lite hensiktsmessige kollektive styrings og overvåkningsregimer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...