Gå til innhold

Kristen sekt sultet "demonen" Javon (1år) til døde.

Anbefalte innlegg

Mest sannsynelig var Javon uheldig nok i å ikke utvikle snakkekunnskaper fort nok, så han sa ikke "amen" etter middagsmatene. Dette mente den kristene moren på 21år ikke kunne være et annet alternativ enn at gutten var besatt av djevlen.

Ikke før Javon klarte å si de magiske ordene skulle han få en smule mat av sekten. Dette resulterte i at gutten sultet ihjel en liten stund senere. Da drapet hadde skjedd, putta de guttens kropp i et lite kott, og begynte å be til Gud. De håpte han ville gjennopplive barnet.

Etter en uke med bønn og tårer begynte barnet å gå i oppløsning. Da gikk det opp for sekten at Gud "overaskelig" nok ikke ville gjennoplivet barnet, så dem gikk over alternative metoder.

De brant klærte og stappa liket i en koffert med møllkuler, og sprayet han med desinfiserende væske. Deretter slang dem fra seg kofferten et sted i Philadelphia. Et år senere fant politiet kofforten, og restene var der heldigvis enda, så dem fikk fakket de skyldige.

Slike eksempler gjør meg fly forbanna. Det beviser hvor viktig det er å holde religionen moderat å forhindre at slike sekter oppstår. Jeg blir helt matt når jeg tenker over hvor blottet man kan bli for virkeligheten i vårt moderne samfunn.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article2601706.ece

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Skal dere diskutere hvor jævlig religioner er eller skal dere diskutere hvor syke i hodet mennesker kan bli, i denne tråden?

Lenke til kommentar
Skal dere diskutere hvor jævlig religioner er eller skal dere diskutere hvor syke i hodet mennesker kan bli, i denne tråden?

Så langt jeg kan se... hva pokker er forskjellen?

Her er det to sider av samme skrudde sak tydeligvis... :no:

Lenke til kommentar

En utrolig tragisk hendelse. Det er så forferdelig å tenke på at de har gjort dette med den lille gutten at jeg blir liksom helt avstumpet følelsesmessig før jeg i det hele tatt klarer å forestille meg det. Det går ikke ann å forstå noe sånt.

Det beviser hvor viktig det er å holde religionen moderat å forhindre at slike sekter oppstår.

Tror det er urealistisk av deg å tro at noe kan gjøres for å forhindre at det dukker opp syke sekter med jevne mellomrom. Dersom du hadde fått rensket vekk alt av religion i hele verden, så hadde det vært noen sære organisasjoner istedenfor. Den særeste sekten som har vært i menneskehistorien har vel kanskje vært nazismen, og der var det jo ikke religion i bildet, men darwinisme, å utvikle en høyere rase. Det er vel som regel en eller annen psykopat som leder disse tingene, og så kommer det noen svake sjeler som lar seg manipulere, og så ender det med en tragedie, på ett eller annet punkt.

Det er som PencilCase sier her, at det er mennesker som er problemet, og ikke religion og andre abstrakte ting. Hvis jeg har en pistol og skyter noen, så er det ikke pistolen som har skylden, men jeg som bruker den.

Lenke til kommentar
Det er som PencilCase sier her, at det er mennesker som er problemet, og ikke religion og andre abstrakte ting.

Hvor har PencilCase sagt dette? Han har konkretisert problemstillingen til to mulige rettninger som tråden kan ta. Det er hvertfall min oppfattning.

Lenke til kommentar
Det er som PencilCase sier her, at det er mennesker som er problemet, og ikke religion og andre abstrakte ting.

Hvor har PencilCase sagt dette? Han har konkretisert problemstillingen til to mulige rettninger som tråden kan ta. Det er hvertfall min oppfattning.

Kan hende jeg tolket det feil. Men du mener altså at det var kristendommen eller en annen religion som tok livet av den lille gutten?

Lenke til kommentar
Kan hende jeg tolket det feil. Men du mener altså at det var kristendommen eller en annen religion som tok livet av den lille gutten?

Det var grusomt så du la ord i munnen på andre?

Eg har ikke uttalt meg i denne saken på noen som helst måte, og slik blir det. Eg reagerte på ditt utsagn i forhold til hva PencilCase hadde sagt. Punktum.

Lenke til kommentar
Og jeg puttet ikke ord i munnen på deg, det var et spørsmål.

Når du formulerer spørsmålet på den måten der så føler eg at du gjør det. Spesielt siden spørsmålet ditt antyder til at eg har ytret en mening i saken, og du ønsker bare en bekreftelse på dette. Noe eg ikke har.

Men du mener altså at det var
Lenke til kommentar
Det er som PencilCase sier her, at det er mennesker som er problemet, og ikke religion og andre abstrakte ting. Hvis jeg har en pistol og skyter noen, så er det ikke pistolen som har skylden, men jeg som bruker den.

Men så er det forskjell å blie drept av pistolen og pga pistolen. Gutten ble drept pga religion, men av menneskene.

Lenke til kommentar

Men så er det forskjell å blie drept av pistolen og pga pistolen. Gutten ble drept pga religion, men av menneskene.

Hvilken religion er det du mener oppfordrer til å sulte barna sine ihjel da?

Lenke til kommentar
Og jeg puttet ikke ord i munnen på deg, det var et spørsmål.

Når du formulerer spørsmålet på den måten der så føler eg at du gjør det. Spesielt siden spørsmålet ditt antyder til at eg har ytret en mening i saken, og du ønsker bare en bekreftelse på dette. Noe eg ikke har.

Men du mener altså at det var

Og så var det et spørsmålstegn på slutten :) Altså prøvde jeg å provosere frem et synspunkt fremfor at du skulle kommentere ting som ikke handler om emnet i det hele tatt.

Hva mener du om denne saken da nomore?

Lenke til kommentar

Grunnlaget for at en sekt som denne kunne se dagens lys ble lagt for 2000 år siden. Så ja, jeg klandrer kristendommen for at noe slikt kunne skje.

Men jeg skal ikke være bastant å si at slike hendelser ikke ville funnet sted dersom verden var ateistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...