elnikk101 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei, Tenkte å ordne meg en HTPC jeg kan ha stående på 24/7 i stua uten å legge veldig merke til den. Kriterier: Billig - 4-5000 Stille - Så stille som mulig med vifter Liten - Må passe i stereobenk (ikke større enn en reciever) Jeg har ordnet sammen en handlevogn her med komponenter jeg syns ser ok ut, men håper noen kan komme med noen forslag til å gjøre den billigere uten at den bråker mer. Jeg er litt usikker på hvor sterk strømforsyning jeg faktisk trenger, jeg regner med å bruke et ATI 1950pro skjermkort og en Intel E6550 cpu jeg har liggende. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=80428 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 koster bare 150,- for et x2400 kort hos netshop HER sånn bare så det er nevnt til stuebruk er jeg glad i gigabyte siden de lager hovedkort med en bios som lar deg justere volt ned som du vil, er mye og hente med tanke på varme og støy slik. sliter litt med og se på kabinettet hvor det skal plaseres vifter?? Lenke til kommentar
elnikk101 Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) koster bare 150,- for et x2400 kort hos netshop HER sånn bare så det er nevnt til stuebruk er jeg glad i gigabyte siden de lager hovedkort med en bios som lar deg justere volt ned som du vil, er mye og hente med tanke på varme og støy slik. sliter litt med og se på kabinettet hvor det skal plaseres vifter?? Takker, men jeg har jo liggende det gamle x1950 kortet, og på hjemmesiden til ati ser det ut til at det støtter HW acceleration av de fleste videoformatene. Er det noe spesielt gigabyte-hk du vil anbefale? Skader ikke om det er billigere enn asus-kortet i handlevogna mi.. Et av disse? https://prisguiden.no/product.php?productId=98901 https://prisguiden.no/product.php?productId=98902 Mtp kabinett har du helt rett. Jeg sliter også med å se hvor viftene skal sitte, men det var det eneste relativt anonyme kabinettet jeg fant som vil passe godt inn i en stereobenk. I grunn er det kabinettvalg som er det vanskeligste her - har du noen gode forslag? Etter timesvise studier av reviews og specs klarer jeg virkelig ikke å finne et som stiller alle kravene mine.. Fordi; det burde jo ha 120mm vifte® i front(med støvfilter) og bak, eget luftinntak til psu og vibrasjonsdempende fester til hdd noe a la det som følger med lian li PC7SCAND. Display og andre fancy pikk-pakk er jeg ikke interessert i. Endret 19. august 2008 av elnikk101 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 1950 pro er et fint kort det ja kabinett er vanskelig ja, de har en tendens til og lage de over fancy, med store skjermer, små vifter og høypris. på kabinettet du har valgt så det faktisk ut som om at psu tok luft utefra og ikke innen fra. så da mister man jo den også. antec har fine kabinetter, med plass til 12cm vifter og ninja mini, men de komer med sølv front og er ikke så fine synest jeg HER skal finnes i svart også http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1618506;c:100153 er mange modeller så bare google å litt masse rewiews også hvor det får masse skryt hovedkort... kommer litt ann på om du har tengt og oppgradere cpu, jeg har et gigabyte G31 HER fikk det på døra for under 400,- og er veldig fornøydnd (kan sendes som brev til mindre frakt), har flexibel bios og virker stabilt, har hatt det på 100% load i 2 måneder med en quadcore uten problemer. eneste er at det har kun 2 minne spor så skal du gå for 4 gig må det være 2x2 gig brikker Lenke til kommentar
tevil Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Tror jeg ville stolt på SPCR og gått for Antec Fusion 430 for et billig oppsett, selv om jeg syns det LL kabinettet så utrolig bra ut. Antec Fusion 430 på SPCR.com Mener jeg fant en artikkel/forumtråd om at de brukte en minitower-kjøler fra Scythe (ninja mini?) uten vifte, men finner den ikke akkurat nå. Når det gjelder de vibrasjonsdempende skruene til Lian Li, så mener jeg de funker veldig greit. Jeg har hatt diskene hengende i O-ringer, men kjøpe et diskmodul fra Lian Li, med disse dempede skruene. Hører ikke forskjell. Har forøvrig system-disken fremdeles hengende i O-ring, og det er jo den som knitrer mest. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Mener jeg fant en artikkel/forumtråd om at de brukte en minitower-kjøler fra Scythe (ninja mini?) uten vifte, men finner den ikke akkurat nå. det der er på SPCR.com et sted, fusion lar deg styre lufta over kjøler. skal gå greit og kjøle passivt hvis du får stilt ned volt. når jeg tenker meg om er det faktisk review av "mini" det gjøres i fusion http://www.silentpcreview.com/article754-page1.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå