konduktans Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg tenker på å lage meg en bilpc, og i den anledningen tenkte jeg å lage min egen PSU. Jeg har grunnleggende elektronikk-kunnskaper(fysikk 1) og liker og kan å mekke og lodde etc. Hovedkortet jeg har tenkt til å bruke er enten dette :http://www.hardware.no/artikler/verdens_minste_x86-kort_/39715 Eller et mini-ITX. Hvor mange forskjellige spenninger trenger jeg? Kan jeg bare paralellkoble alle kontaktene (med tilsvarende antall jord-kabler) og sette på motstander slik at jeg får rett spenning? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Sorry for å være negativ, men det virker ikke som du har noe særlig forståelse for elektronikk. Å bruke motstander er helt på jordet. Å lage en PSU tror jeg er en dårlig ide for et begynnerprosjekt. Gjør man noe feil (og det gjør man) så risikerer du å svi av hele PCen. Endret 19. august 2008 av hårek Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 njaa... ikke helt vanskelig er det, en jeg vet om, som gikk på vg1 elektro(første klasse videregående(grunnkurs elektro)) lagde faktisk en 12volts til 230 volt omformer. vet ikke hvor mye watt det kom ut av den.. Går det ikke an å kjøpe slikt da?? du kan jo kjøpe en 12-230 volts omformer, for så å koble PCn med kjøpt strømforsyning på den... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Det er jo sinnsykt dyrt. hva er galt med ideen om motstander da? Får jo riktig spenning ihvertfall. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Det er mulig du her hørt om Ohms lov, som gir deg forholdet mellom spenning, strøm, og motstand. Og du tenker sikkert at du kan bruke den til å regne ut motstandsverdien for å senke spenningen. Men da har du ikke tenkt på at en PC ikke trekker konstant strøm. Når strømmen varierer så vil jo også spenningen over motstanden variere, og dermed får du jo ikke riktig spenning. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 Det er jo forsåvidt sant. Men hvor får man tak i PSU til pico ITX hovedkort da? Lenke til kommentar
Farscape2005 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det er jo forsåvidt sant. Men hvor får man tak i PSU til pico ITX hovedkort da? Hos Multicom. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Skaff deg heller en sånn en: Bilde er link Edit: Kan nevne at jeg har handlet der før og de skriver lavere verdi på pakken og setter den som gave så du slipper toll og moms bare husk å si ifra Endret 3. september 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Hverken bilde eller link i det innlegget der Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Da må enten du skaffe deg ny netleser eller briller. Anyway URL'en er www.mitxpc.com Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Så det nå! Var på skolen, og der har de bare gammel FF. Mulig det er grunnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå