Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Apropo sympatiske personer i sykkelsporten og generelt holdninger. Cavendish er den største arroganten av en person jeg har sett på ganske, ganske lenge i en idrett. Få deg et lite smil rundt munnen, i det minste. Boasson Hagen er for øvrig også en godkar sammen med Arvesen. Egentlig syns jeg det er mange ufyselige utøvere i sykkelsporten generelt, rent holdningsmessig.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apropo sympatiske personer i sykkelsporten og generelt holdninger. Cavendish er den største arroganten av en person jeg har sett på ganske, ganske lenge i en idrett. Få deg et lite smil rundt munnen, i det minste. Boason Hagen er for øvrig også en godkar sammen med Arvesen. Egentlig syns jeg det er mange ufyselige utøvere i sykkelsporten generelt, rent holdningsmessig.

McEwen topper vel den lista ganske greit. Større klyse og usportslig kar innen sykkelsporten finnes det få av pdd.

Lenke til kommentar
Var det McEwen som opptrådte usportslig da han stanga med huet i en spurt under TdF for et par år siden?

McEwen har ødelagt mange spurter for andre med å plutselig skifte veivalg, knuffe eller dytte til seg bedre plasser. Men nå er det ikke alt som er like lett i kampens hete, så han er delvis unskyldt. Men han er ikke unskyldt for å legge skylden på Thor når de to nesten falt i spurten. Da så man McEwen gikk til med all sin kraft i siden på Thor, dyttet han og syklet inn i hans spor.

Lenke til kommentar
Var det McEwen som opptrådte usportslig da han stanga med huet i en spurt under TdF for et par år siden?

stemmer det.

kan da nevne en spurt i giroen for noen år tilbake hvor bettini presset en ut i gjerdet med vilje...det er dårlig gjort det!

Onyx: Holdningsmessig så er andre idretter ikke så mye bedre, men fotball tar nok 1 premiem, den sporten er så usportslig som det går ann å bli, spør du meg:P

Er vel strengt tatt spurterne som er værst blandt hovedfeltet.

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

stemmer det.

kan da nevne en spurt i giroen for noen år tilbake hvor bettini presset en ut i gjerdet med vilje...det er dårlig gjort det!

Onyx: Holdningsmessig så er andre idretter ikke så mye bedre, men fotball tar nok 1 premiem, den sporten er så usportslig som det går ann å bli, spør du meg:P

Er vel strengt tatt spurterne som er værst blandt hovedfeltet.

Da har du sett på feile kamper :p Er da mange idretter som er mer skittent enn fotball, ikke kom her å si at håndball f.eks er noe bedre :p

Lenke til kommentar

nope, har sett mange kamper, samtlige kamper inneholder feige triks som "filming", sinte kommentarer, krangling med dommeren, skitne "triks", triks for å dra ut tiden, osv...har også selv spilt fotball.

jeg kommer her og sier at håndball er bedre, ser veldig sånn ut.

vel, nok off-topic.

om det er meningen at Sastre skal satse på TdF også?

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

utrolig morro å se fotballkamper når man er godt kjent med sykling. Det er altfor mye å tjene på å falle og bli liggende. I sykling er de sjelden i bakken i mer enn 10-30 sek før de hiver seg på sykkelen igjen (hvis de ikke har brukket bein som de trenger for sykle ;)). Nei det blir for dumt når voksne menn ligger på bakken og hyler av smerte, blir båret av banen og løper inn nesten i samme øyeblikket kampen blåses igang igjen.

Lenke til kommentar
tror ikke Sastre holder formen fra giroen. Samme gjelder de andre storkanonene som hadde toppform.

Kanskje noen feiler (sansynligvis), men jeg tror faktisk at det for noen av dem bare virket som oppkjøring, og at de med en rolig periode kan kjøre seg opp igjen til touren. F.eks Armstrong. Tviler derimot på Menchov.

Lenke til kommentar
sinte kommentarer

:lol:

Ang. Sastre er nok TdF det store målet. Men jeg tviler, som de fleste, på at laget hans holder i fjellene. Scheck-brothers m. fl. gav han vanvittig med hjelp i fjor, husker opp Alpe dHuez(?) satt Andy og nøytraliserte brudd som en helt! :)

Lenke til kommentar
tror ikke Sastre holder formen fra giroen. Samme gjelder de andre storkanonene som hadde toppform.

Kanskje noen feiler (sansynligvis), men jeg tror faktisk at det for noen av dem bare virket som oppkjøring, og at de med en rolig periode kan kjøre seg opp igjen til touren. F.eks Armstrong. Tviler derimot på Menchov.

Menchov, Di Luca, Sastre og Leipeimer tror jeg ikke kommer i form igjen til touren. De tre første var så gode som de blir (ihvertfall i år) og Leipeimer har vært i veldig god form denne sesongen helt til midtveis i giroen, tror ikke han får en ny superform før touren. Basso er usikker, samme gjelder Armstrong (selvom jeg håper og tror han topper hele driten :p)

Lenke til kommentar
Hvem er det Team Saxo Bank egentlig skal kjøre for i år? Hvem er kaptein? Andy eller Fränk Schleck?

-frank er nok førstevalget der, vis det er Andy blir jeg overasket... Men jeg lurer mer på Team Columbia, hvem kjører de for? Kim Kirchen og den gule trøya, eller Mark Cavendish og den grønne trøya?

Lenke til kommentar

hadde jeg vært Columbia manager hadde jeg helt klart gått for Cavendish og grønn trøye. Tror de har mye mer å hente der. Tror de kan plukke så mye som 7-9 etapper hvis de stiller med tog, går 100 % inn for det og har litt tur i spurtene. + trøya selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...