archongamer Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Blir spennende å se hvordan løypa blir lagt opp til neste år, mtp. starten i Rotterdam. Håper det blir en lignende avsluttning som i år, med Mont Ventoux på nest siste etappe. Da er jo også Astana borte/svakere, slik at et lag ikke kan ligge og kontrollerer inn Uansett hva som skjer blir det ikke Mount Ventoux og alpene som kommer til sist neste år. Det veksles mellom om de kjører alpene eller pyrineene til slutt, så neste år blir avslutningen opp i pyrineene Men at det blir et likt oppsett som i år, hvor spenningen holdes på så lenge som overhodet mulig tror jeg vi kan være rimelig sikre på, da de, bortsett fra etappen med 70km til mål etter fjellet har fått veldig gode kritikker på løypeprofilen og måten den bevarte spenning til siste slutt. Endret 28. juli 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Håper virkelig løypeprofilene blir forandret neste år. Årets løyper var en total skuff. Var nesten bare opp Verbier, Arcalis og Ventoux som var spennende. Utrolig teit i mine øyne å ha harde bakker, for så ha 40 km med nedoverkjøring. I år var det knallkjedelig å bare se på at Astana kontrollerte alt. Var knapt spenning i mine øyne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Du liker kanskje bedre anarki i feltet, ubrukelige lag og total uforutsigbarhet? Nei takk. Landis-touren var et godt eksempel på hvordan vi ikke kan ha det. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Lange utforbakker etter fjell er kjedelig, ja. Men det er en stor fordel for f.eks. Thor, saa klager ikke. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg liker etapper som Mount ventoux, og flate etapper med spurt. Ikke etapper der ingen tørr og angripe og bare kjøre sammen. I mine øyne var mange av etappene kjedelige, der det ikke skjedde noe mtp sammenlagt trøya. Ventoux og den etappen der schlecks angrep var spennende. Hadde håpet andy kunne slått AC, men den gang ei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg liker lag som dominerer, men det må gjerne være flere lag som forsøker å styre feltet. I år hadde vi generelt mange gode lag. Saxobank, Astana, Columbia, Liquigas, Garmin. Vi får håpe Radioshack og Cervelo kaster seg på bølgen neste år. Ryttere som konkurrerer mot hverandre er gøy, lag som konkurrerer mot hverandre er enda gøyere. Håper for øvrig vi slipper lagtempo, den ødelegger for mye. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg synes det var en etappe de bommet på, mens resten inneholdt mer spenning enn jeg kan huske fra TDF. Brudd som går inn, massespurter og forandring på trøyene. Hva mer ønsker man seg i TDF egentlig? Greit var den ene etappen for lang etter fjellovergangen, men den tar de nok lærdom av til neste år. Men å kun ha mål på toppen i hver eneste fjelletappe kan avgjøre touren så vidt inn i uke 2, og da blir det i hvertfall kjedelig. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Pyrene-etappene var en stor skuffelse, men ellers var det svært lite å klage over. Særlig den siste uka var knall. Det var selvsagt litt synd at Contador, som var den klart beste etapperytteren i feltet, også hadde det helt klart beste laget. Men det er det selvsagt lite man kan gjøre med. Blir nok ikke slik neste år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hvis ikke Evans finner seg et nytt lag, fortjener han ikke å komme på podiet. Han må da skjønne at han ikke er god nok til å være på et drittlag. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Samme gjelder Sastre, dog var de langt unna å kunne hevde seg uansett. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hva mener du med det, bruno99? De fikk jo den grønne trøya... Uansett er det ikke lett å kombinere satsing på sammenlagt og den grønne trøya, det viste seg jo i år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Så du mener Cervelo satset på den grønne trøya? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Cervelo klart ikke jobbe for noen av sine to "kapteiner". De var jo en skuffelse fra ende til annen, både for Thor og Saestre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Cervelo kunne like godt hatt syv klatrere som jobbet for Sastre, så kunne Thor gjort jobben selv som han jo faktisk gjorde. Han har aldri hatt så dårlig opptrekk før. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Opptrekkene kunne vert bedre, men Thor vant jo den grønne trøya, det må jo kunne kalles en suksess for Cervelo...? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Men det er jo ikke grunnet Cervelo som lag, det er mer innsatsen til Thor som har gitt de den. Men han har sikkert fått litt drikke i ny og ne... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Ja det såg man da tydelig i hver innspurt det. Thor hadde jo et helt tog akkurat som Cavendish hadde. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det skal vel da sies at Cavendish sitt tog kunne ha kjørt på skinnene i Japan hvor 1 minutt er en stort forsinkelse. Cervelos sitt tog minner vel litt mer om vårt eget NSB, har flaks hvis det dukker opp i det hele tatt. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Er redd vi får se mye av det samme ang Mark og Thor sine lag til neste år også, bare at da er kanskje en nordmann med å på å hjelpe klysa i mål foran Thor i tillegg. Thor har akkurat skrevet ny kontrakt med Cervelo, og lite har vel tydet på at Saestre kommer til å bytte også, så da får vi samme opplegget til neste år, hvor Columbia kun har ett fokus, mens Cervelo har flere (for mange) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå