Juleniss1 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Litt enig i at dette ble et lite antiklimaks. Det var helt klart saxobank og Astana det først og fremst handlet om her, hvor Saxobank "måtte" angripe, og Astana var i forsvarsposisjon. Wiggins var selvsagt en stor outsider, og Nibali en liten en, men med denne gjengen måtte de først og fremst bare følge etter å slå til hvis det var mulig. Det Saxobank burde gjort var å enten prøve å kjøre tom Contador og få Andy øverst på pallen, eller å konsentrere seg om å få Fränk opp på pallen. Dessverre ble det en mellomting, og det førte ingen vei. Det skulle nesten et mirakel til for å ta Contador, derimot viste Fränk at han kunne kjøre fra de øvrige noen etapper i dronningetappen og det hadde vært mer realistisk. I den etappen kjørte brødrene stort sett et jevnt høyt tempo (med lillebror mest i føringen), og med det kjørte de av seg resten av konkurrentene (utenom Contador selvsagt). Det hadde nok vært en bedre oppskrift idag også for Fränk. Men det er selvsagt litt synd om de ikke hadde prøvd seg på den gule trøyen også. Den eneste måten de kunne gjort dette var å støte annenhver gang og håpe Contador fulgte, og kjørte seg tom på den måten. Dette gjorde Saxobank til en viss grad, men det ble til slutt for halvveis. Da måtte de brukt Fränk til det han hadde, og la Andy kjøre på i steden for å vente på Fränk da han tydligvis hadde støtet seg sliten og ikke hadde så mye mer å bidra med. Forsøkene ble rett og slett for halvhjertet, noe som resulterte i at stort sett ingenting skjedde i sammendraget og etappen ble lite spennende. Utenom Klöden da, som tydligvis ikke hadde lyst til å gå på samme smellen som i den siste alpeetappen. Har ett dopingspørsmål om metoder, det er jo kommet en ny metode i de siste årene der man lager ett "kart" av blodet til hver utøver slik at om de finner store avvik så reageres det. Det jeg lurer på er hvordan de får kartlagt blodet til alle sammen med hviten om at det er slik blodet er normalt. Om noen har dopet seg HELE livet vil jo de kunne fortsette med dette med denne metoden for da har de jo ikke sett blodet mens det har vært rent. Hei. Dette er selvsagt sant, men metoden med blodprofiler gjør det helt klart vanskeligere for doperne. Da må man dope seg likt og med jevne mellomrom hele tiden. Dette åpner selvsagt for å bli oppdaget for selve dopet i større grad også. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Andy skulle ha bare gått et stykke nedi bakken. Og, da hadde Contador fulgt så hadde de kunne ta kampen seg i mellom. De hadde sikkert fått en god luke ned til de andre også. Og Frank kunne ha støtet på Lance f.eks lengre opp i bakken. Det virket i dag at de hadde gidd opp den gule helt, og satset alt for å få Frank på pallen. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Må si meg skuffet over årets tour de france, var spenning på søndagens etappe da Contador angrep men det var alt for 2009. Vet ikke helt va det skyldes, om det er dårlig løypeprofil eller at Sastre og Eavens må ta skylden for årets kjedlige ritt. Men heldigvis er det jo litt spenning om den grønne trøya Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Må si meg skuffet over årets tour de france, var spenning på søndagens etappe da Contador angrep men det var alt for 2009. Vet ikke helt va det skyldes, om det er dårlig løypeprofil eller at Sastre og Eavens må ta skylden for årets kjedlige ritt. Men heldigvis er det jo litt spenning om den grønne trøya Den glipper neppe, Thor er nok med i spurten Og kommer nok på topp 5 imorgen Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Når tar de hjulene fatt i morgen? Jeg ser at sendingen begynner 1300 på TV2, men det betyr vel ikke nødvendigvis så mye. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Etappen starter 12.20 lokal tid, ifølge letour.fr. Om jeg ikke surrer vil det si at den for oss i Norge starter 12.20 også. Endret 26. juli 2009 av Atald Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jaja, men sendingen begynner aldri når selve løpet begynner. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 De tar vel første del som oppvarming, så er ikke mye å se på uansett. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Første delen er mer show der publikum skal få se på syklistene. Når de er ute av startbyen går den ordtlige starten. Er kjedelig å si dette, men tror Cavendish vinner i morgen også... Lenke til kommentar
Atald Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jaja, men sendingen begynner aldri når selve løpet begynner. Det er jeg fullt klar over, men jeg svarte på spørsmålet til Gapwick. Lenke til kommentar
decophly Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Noen som har tips om hvor jeg kan høre Tour de France på radiomaskinen? Jobber, så har ikke mulighet til å se det på TV2. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Første delen er mer show der publikum skal få se på syklistene. Når de er ute av startbyen går den ordtlige starten. Er kjedelig å si dette, men tror Cavendish vinner i morgen også... Nope, i dag blir det en helnorsk dag. Thor vinner suverent forran Cavendish. Endret 26. juli 2009 av Eivind87 Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvorfor er alt avgjort sammenlagt, er det slik at bare spurterne konkurerer i dag? Det vil si at Lance slipper å tenke på å forsvare pallplassen eller? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvorfor er alt avgjort sammenlagt, er det slik at bare spurterne konkurerer i dag? Det vil si at Lance slipper å tenke på å forsvare pallplassen eller? Siste etappen i TDF er mest en triumfetappe, sett bort fra spurterene. Det er en gentlemansagreement om at det ikke støtes på den gule trøya på siste etappe, for da skal vinneren få sole seg i glansen, drikke champagne osv. Har vært sånn i all tid tror jeg. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvorfor er alt avgjort sammenlagt, er det slik at bare spurterne konkurerer i dag? Det vil si at Lance slipper å tenke på å forsvare pallplassen eller? riktig Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Har vært sånn i all tid tror jeg. Mener Kaggestad fortalte om noen historier litt tilbake i tid, men at det har blitt til en triumf etappe. Om det er en uskreven regel eller ei vet jeg ikke, men de stopper hvert fall tiden om den gule trøya når de kommer inn på chams elyse og skal kjøre rundt og rundt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Ok, kjempefint.... Mange svar på kort tid Edit: Noen som vet hvordan man sender inn spørsmål til TV2? Endret 26. juli 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Har du spørsmål til oss, eller kun ønsker å bidra med noe? Da har du i år langt flere valg. Du kan selvsagt som alltid sende TOUR til 1984 (5,-) Har du spørsmål til Kaggestad eller noen av de andre gutta på TV 2-laget, er dette måten å formidle dem på. I år gir vi det imidlertid også muligheten til å kommunisere via Twitter. [...] Vil du ha din mening på tv eller på nett hos oss? Benytt #2TDF. Morsomt å se rytterne regelrett kose seg på veien. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Har du spørsmål til oss, eller kun ønsker å bidra med noe? Da har du i år langt flere valg. Du kan selvsagt som alltid sende TOUR til 1984 (5,-) Har du spørsmål til Kaggestad eller noen av de andre gutta på TV 2-laget, er dette måten å formidle dem på. I år gir vi det imidlertid også muligheten til å kommunisere via Twitter. [...] Vil du ha din mening på tv eller på nett hos oss? Benytt #2TDF. Morsomt å se rytterne regelrett kose seg på veien. Takker... Lenke til kommentar
GBD Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvor mange hatter skal Kaggestad ta av seg for Lance? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå