Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irriterende at Thor ikke vant i dag og det er ene og alene lagets strategi som jeg mener var feil. Nå vet ikke jeg hvor sterkt lag Thor har bak seg men hvis han hadde fått skikkelig hjelp i fjellene hadde nok Thor hatt nok krefter til å sykle fra Cav med ett par minutter i "fjellet" der og sikret etappeseier og den poengtrøya.

Lenke til kommentar

Tenk hvor mange etappeseiere Thor hadde hatt om Cav ikke hadde vært med. Eller om laget hans hadde hatt bedre hjelperyttere og strategi. Håper alt er klart til i morgen, for ikke noe er bedre enn seier på siste etappe, og poengtrøya.

Lenke til kommentar

Contador må skade seg alvorlig for ikke å vinne dette. Andy Schleck har imponert i år igjen. Han er bare 24 år, så det er vanvittig sterkt at han mest sannsynlig kommer til å ende opp på andre plass i år. Contador er vel bare 26, og har vel kanskje 6-10 gode år igjen, kanskje kan han utfordre Lance sine 7 seirer i TDF før han legger opp?

Lenke til kommentar

Har ett dopingspørsmål om metoder, det er jo kommet en ny metode i de siste årene der man lager ett "kart" av blodet til hver utøver slik at om de finner store avvik så reageres det.

Det jeg lurer på er hvordan de får kartlagt blodet til alle sammen med hviten om at det er slik blodet er normalt.

Om noen har dopet seg HELE livet vil jo de kunne fortsette med dette med denne metoden for da har de jo ikke sett blodet mens det har vært rent.

Håper dere skjønte spørsmålet mitt nå....

Lenke til kommentar

Det skal dere bare være klar over! :D Kaggestad på sitt beste!

Ganske artig igår også, når han ble så rørt.."Jeg har møtt disse 2 fantastiske menneskene..jeg er på grinern jeg nå asså, Christian" ! Paasche måtte ta seg ordentlig sammen, for ikke å begynne å le.. :p

Lenke til kommentar

Dopingspørsmål:

http://msn.tv2sporten.no/sykkel/tdf/article2826483.ece

I den videoserien besvares spørsmålene dine, det er farlig med konstant doping og det var måter dette kunne påvises såvidt jeg forstod.

Tourens skuffelser: Løypeprofiler, Evans og Sastre. Menchov kan også nevnes siden han vant giroen men var ikke noen jeg så som vinnerkanditat uansett.

Tourens overraskelser: Wiggins (aldri hørt om han før) Armstrong (Sterkt med tredjeplass. Så også ut som han hadde enda mer krutt inne på noen etapper) og Thor i fjellene :p

Tilføyelser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...