Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hvem har anklaget hvem for doping? Jeg sier det er grunn til mistanke, noe det er. Når det blir regnet ut at han sannsynligvis trenger et O2-opptak på opp i mot 100 ml/kg/min for å gjøre det han gjorde opp den stigningen (samtidig som han skyggebokset) bør det ringe en liten bjelle hos noen om at "hey, kanskje fyren har brukt noe annet enn sukker i teen". Det hjelper ikke akkurat at han nekter å snakke om oksygenopptaket sitt. Hva er det for noe? Når rytternes blodprofiler offentliggjøres, hvorfor skal vi ikke få vite oksygenopptaket.

Når det er sagt, hvis Contador faktisk har et slikt oksygenopptak naturlig, er han laaangt over det Lance noen gang målte (i overkant av 84 ml/kg/min eller noe). Dæhlie hadde 96 og han var født med abnormalt stort hjerte.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig enig i at hans verdier er unormale for å si det mildt, og de er fullt mulig å diskutere.

Men fikk etterhvert inntrykk noen tok det nærmest for gitt han er dopet, noe ingen av oss egentlig er i stand til å dømme.

Regner med Contador er en av de som testes mest disse 3 ukene og i året ellers, og så lenge ingen reelle dopmistanker eller posetive tester kommer på bordet fra offisiellt hold klarer jeg meg helt fint med å la meg imponere av han :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis han doper seg, gjør han det selvsagt ikke under Touren. Det er bare folk som Landis som "drikker whiskey" midt i store ritt.

Lenke til kommentar
Hvordan mener du det endrer holdninger å rope doper om alle som gjør det bra da?

Klart skal man ha fokus på doping, men man kan ikke rope doper om alle som gjør det bra i touren!

Har ikke sagt at man skal beskylde alle gode for å dope seg, men det er en positiv holdningsendring at noen stiller spørsmål om de beste. På midten av 90-tallet drev alle de større lagene med organisert doping, og Bjarne Riis fikk navnet Mr. 60%.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg kom på en ting nå som Riis ble nevnt; i de nyere Tour-oversikter står det en notis om at han har innrømmet doping og derfor bør seieren hans sees bort fra. I tillegg fikk han ekstremt mye pes i året som følgte innrømmelsen hans og er fortsatt mindre likt blant noen.

HVA MED ALLE DE DOPINGTATTE RYTTERNE SOM SEES PÅ SOM HELTER?

Christophe Moreau

Richard Virenque

Erik Zabel og resten av sportssjefene til Team Columbia

Det finnes flere. Moreau og Zabel tenker jeg spesielt på. Herregud. Virenque er vel ikke direkte godt likt, men han er fortsatt en slags legende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Armstrong har jo blitt testet helt siden han annonserte at han skulle gjøre comeback. Dopingjegerne har jo vært etter han helt siden 2000.

Eneste de har funnet i kroppen hans, så vidt jeg vet er noe høyere testosteron enn andre utdøvere, men igjen. så får jo Armstrong testosteron sprøytet iseg på grunn av at han mangler testikker eller hva det enn nå er. Leste om dette for en god stund siden. Og han fjernet vell ballene når han hadde kreft om jeg ikke tar helt feil.

http://velonews.com/article/8740

Lenke til kommentar
Jeg legger heller strengere straffer og bedre kontroller til grunn for bedre holdninger enn å sette spørsmål ved folk jeg da.

At folk begynner å stille spørsmål er selvfølgelig en naturlig utvikling når holdningene forbedres.

Edit: Når det gjelder Armstrong er det mest tvilsomme hans samarbeid med Dr. Ferrari. Men det er godt gjort å være aktiv så lenge uten å bli tatt for noe.

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar
For Hushovd sin del er jeg livredd at han mister trøya på Champs. Plutselig får vi en "Æ TRÅKKA UD AV PEDALEN". Touren har gått altfor smertefritt til nå for ham.

Enig i dette. Synes de fleste tar alt for lett på dette. Dagens etappe pluss tre innlagte spurter og målstreken på Champs gjenstår. Det er myyye poeng å plukke enda, og Thor har enda ikke slått Cavendish i en spurt i TdF. Det er langt fra over.

Lenke til kommentar
For Hushovd sin del er jeg livredd at han mister trøya på Champs. Plutselig får vi en "Æ TRÅKKA UD AV PEDALEN". Touren har gått altfor smertefritt til nå for ham.

Enig i dette. Synes de fleste tar alt for lett på dette. Dagens etappe pluss tre innlagte spurter og målstreken på Champs gjenstår. Det er myyye poeng å plukke enda, og Thor har enda ikke slått Cavendish i en spurt i TdF. Det er langt fra over.

Jeg går i mot stormen og tror at Thor har store sjanser for en spurt i dag.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Jeg går i mot stormen og tror at Thor har store sjanser for en spurt i dag.

Jeg også! Dog, tror Cavendish,Bennati,Freire og Ciolek er oppe med han!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg håper han plukker poeng i dag. Det blir rett og slett for spennende om alt skal avgjøres i Paris. Thor er veldig flink til å takle press (ekstremt flink i årets sesong virker det som), så han har større sjanse til å ende opp med trøya enn å miste den, men så lenge sjansen er der vil jeg aldri føle meg trygg.

Edit: Hvordan skal Cavendish komme seg opp den siste stigningen sammen med resten av røkla?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...