Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6 poeng for hver innlagt spurt ja. Hvis jeg ikke tar helt feil så er det 35 poeng på de flate etappene. Og Hushovd vil nok være helt der framme og kjempe om etappeseier, så jeg kan ikke skjønne hvordan han skal kunne rote bort dette.

Endret av krissttian
Lenke til kommentar

Idag blir det ikke noen massespurt, det blir en kamp mellom sammenlagt favorittene idag, men på søndag så er det Champs Elysee og det er der neste kampen mellom sprinterne vil skje. Men Hushovd kan finne på å gå i brudd i dag og kapre noen poeng på en innlagt spurt eller to.

Hva mener du kaukasus?

Endret av krissttian
Lenke til kommentar

På Paris etappen er det to innlagt spurter, 6+6=12. Og med etappe seier så er det 35+12=47poeng. Dermed må Thor ha 48poeng for å ha trøya sikker før den etappen, pga at Cavendish har vunnet flere etapper.

Si ifra hvis jeg sier noe feil nå da :p

Endret av krissttian
Lenke til kommentar

Tipper thor blir blant de 5 første i mål på CE uansett, og da er han så godt som vinner av den grønne trøya.

Er 6 innlagte spurter igjen som er mulige å ta. 6*6 = 36 poeng, og det er meget tvilsomt at Cavendish tar noen av disse. 4 av disse er på Mount Ventoux etappen, og der er det høyst sannsynlig at både thor og cav sykler rolig for å komme seg opp fjellet på slutten. I dag tror jeg thor kan ta 12 poeng, siden det er en 4 kategori til første, og bare småfjell frem til den andre. Men vi får se. Tror Cav kommer til å gjøre alt for å fullføre touren i år, noe jeg tror han klarer. Og kommer cav seg til CE, så er jeg rimelig sikker på at han vinner den. Så thor må nok ha et godt forsprang, men jeg er rimelig sikker på at 30 poeng som han har nå, holder i massevis.

Lenke til kommentar

Blir bare for dumt at en så stor stjerne innen sykkel skal begynne å si sånt, dette gjør bare så folk blir stadig mer skeptisk til sykling. Han er ikke dopa før han blir tatt! Og han er verdensbeste nå, det blir det samme som og si at Bolt doper seg siden han er verdensbeste og tar rekorder hele tiden. Contador kan være den ene som er den beste og ingen som noensinne kan komme i nærheten av det han leverer.

Redd for det samme bruno, men er evig optimist når det gjelder Hushovd. :thumbup:

Endret av krissttian
Lenke til kommentar

Selvsagt. Men hadde han aldri vært borti noe som helst mistenkelig i sin karriere så hadde neppe noen stilt seg kritisk til hans prestasjoner, slik ingen gjør med Bolt.

Contador har en skitten fortid, og kommer fra Spania der de driter i dopingproblematikken i sykkelsporten (og andre idretter). DET gjør meg mistenksom.

Men når det er sagt så har Contador vært god i mange år nå. Men så viser han også en side som ofte forbindes med doping: Han er utilnærmelig, og så har han "en tendens" til å gå på en sprekk som ikke ligner noe....

Lenke til kommentar

Tror iallefall vi ikke får de store utslagene i sammendraget i dag. Er rimelig sikker på at det er i morgen det blir action. Mount Ventoux kommer til å bli hardt for Wiggins iallefall. Redd for at Lance og Kloden også får problemer der.

Men, kanskje vi får se et Lance angrep ala 2000, da han syklet igjen pantiani oppover der. Fy flate så sterk han var da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Selvsagt. Men hadde han aldri vært borti noe som helst mistenkelig i sin karriere så hadde neppe noen stilt seg kritisk til hans prestasjoner, slik ingen gjør med Bolt.

Ingen gjør det med Bolt? Han har ikke akkurat en høy stjerne hos kompisene mine som driver friidrett på nasjonalt nivå. De sier at mange er veldig skeptiske til ham, noe som er forståelig ettersom det visstnok jobber hele 0 personer i det jamaicanske antidopingforbundet.

Lenke til kommentar

Det er greit at det er en generell skepsis til Contador, men de største personene innen sykling må nå holde kjeft om doping. Nå gjøres det så mye arbeid mot doping, og da skal de vise så stor tillit til det arbeidet at ikke personer som han sier det han sier til media. Ellers vil det ta laang tid å bygge opp ett godt rykte rundt sykling.

Jeg tror Wiggins kan holde følge jeg, ihvertfall med Armstrong. Men jeg tror rett og slett at brødrene Schleck vil kjøre på sånn at begge kommer på pallen.

Endret av krissttian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er greit at det er en generell skepsis til Contador, men de største personene innen sykling må nå holde kjeft om doping.

De må selvsagt gjøre det stikk motsatte. Veldig positivt at det stilles spørsmålstegn ved overmenneskelige prestasjoner. Jeg synes det er overraskende mange sykkelfans med holdninger som "det vi ikke vet, har vi ikke vondt av".

LeMond har også åpenlyst kritisert Armstrongs uvilje til å snakke ut mot doping. Vi husker vel alle hvordan han parerte spørsmål om Rasmussen da han var tilskuer i 2007.

Lenke til kommentar

Ingen gjør det med Bolt? Han har ikke akkurat en høy stjerne hos kompisene mine som driver friidrett på nasjonalt nivå. De sier at mange er veldig skeptiske til ham, noe som er forståelig ettersom det visstnok jobber hele 0 personer i det jamaicanske antidopingforbundet.

Hehe. Nå kjenner jo ikke eg dine kompiser Wh1te. Og frankly: Hva de sier bryr meg lite, om de så er på Nasjonalt nivå. Vi snakker media, og store personligheter og antidoping byråene. De har vel lite å utsette på Bolt så vidt eg har registrert? Det vil jo ALLTID være noe når en person er best. Bjørndalen, Dæhlie osv osv. Men det blir jo en del OT i denne tråden.

Men slik en del er skeptisk til Contador, og hans fortid spesielt, har da virkelig ikke Bolt? <-- Dette ble en rar setning :)

Edit: Dobbel der gitt?! Og modererte litt...

Edit2: Når eg tenker meg om så er det vel meget sannsynlig at norske medier ikke fokuserer så mye på Bolt. Og derfor hører man mindre om han. Så eksemplet var kanskje litt dårlig.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...