Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Ja, det er dessverre lite å gjøre med Cavendish og toppfarten hans, men akkurat i Paris tror og håper jeg så inderlig at Hushovd klarer å overliste han og stoppe kjeften på han en gang for alle.

Hvor lang er morgendagens etappe? Jeg kan sjekke selv, men jeg spørr her siden sikkert noen sitter inne med det i huet.

Ca. 40 km.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Schleck og Cavendish kan vi bare glemme. Evans, Menchov og Tony Martin er vanligvis gode temposyklister, men alle har vist svakhetstegn. Cancellara, Contador, Wiggins, Klöden og Millar er nok de sikreste kortene, men håper vi får se Lance der oppe også. Ellers har vi jo outsidere som Nibali, Zabriskie, Larsson, Karpets og Vande Velde.

Veldig vanskelig å spå, men det blir nok neppe noen overraskelser.

Min soleklare favoritt er Cancellara, det som muligens kan ødelegge for han er at han har kjørt så mye for Schlecks de siste dagene..

Lenke til kommentar

Kanonetappe idag, rett og slett. Andy og Frank jobbet og slet som helter. Hadde det vært en liten 2-kategori helt på slutten så tror jeg en av Schleck-gutta hadde fått noen sekunder på Contador. Han så dyktig sliten ut, og vinglet voldsomt på sykkelen. Men all respekt til Contador, vanvittig sterk rytter, selv om det var temmelig hjernedødt og rykke fra Klöden.

Lenke til kommentar
Hushovd er sterk nok til å ta rotta på Cavendish i Paris - bare Cervelo får igang toget sitt til fordel for Hushovd!

Det er jeg meget skeptisk til. cavendish er rett og slett en mye bedere spurter en thor, mens husovd er en mye bedere allrounder noe han viste idag.. Hadde det ikke vært for at husovd er så sterk og klarer å gjøre ting som i dag og vinne innlagte spurter tror jeg ikke han hadde hatt sjangs på den grønne trøya..

Men selvfølgelig er det ikke det samme å spurte nå som de har syklett i tre uker og det er jo fordel thor!

Må bare også si at jeg er sterkt imponert av schleck brødrene sin kjøring i dag, stort bedere kan det ikke gjøres! Måtte vært om de hadde fått noen sekunder på contador også..

En anelse stigning er å finne i de siste meterne i Paris. Og hva vet vi fra før av om

? :wee:
Lenke til kommentar
Han var en jævel i dag, han er sikkert en jævel i morra også. Fyren hadde tempo i dagens fjell-etappe, da har han ganske riktig tempo i morgens tempo-etappe.

Hushovd kjører rolig i morgen.

Og Schleck-gutta vinner nok ikke om de kjørte sammen en gang.

Endret av Juℓenissen
Lenke til kommentar
Han var en jævel i dag, han er sikkert en jævel i morra også. Fyren hadde tempo i dagens fjell-etappe, da har han ganske riktig tempo i morgens tempo-etappe.

Og hvorfor skulle han kjøre som en jævel i morgen når han kan spare krefter og ta det som en grei treningsøkt?

Lenke til kommentar

Og hvorfor skulle han kjøre som en jævel i morgen når han kan spare krefter og ta det som en grei treningsøkt?

Jeg vil bare se en norsk fyr i mål på topp 5, thats all. :( Men får vel vente til Champs-Elysses.. :p

Lenke til kommentar
Kanonetappe idag, rett og slett. Andy og Frank jobbet og slet som helter. Hadde det vært en liten 2-kategori helt på slutten så tror jeg en av Schleck-gutta hadde fått noen sekunder på Contador. Han så dyktig sliten ut, og vinglet voldsomt på sykkelen. Men all respekt til Contador, vanvittig sterk rytter, selv om det var temmelig hjernedødt og rykke fra Klöden.

Contador "vingler" alltid. Der er sånn han sykler. Han står nesten alltid i salen og "danser" seg oppover, noe som gjør det veldig vanskelig å lese om han er sliten eller ikke. Jeg tror ikke han var noe mer sliten enn Schleck-brødrene i dag, og jeg kan fremdeles ikke se noen svakhetstegn.

Lenke til kommentar
Contador "vingler" alltid. Der er sånn han sykler. Han står nesten alltid i salen og "danser" seg oppover, noe som gjør det veldig vanskelig å lese om han er sliten eller ikke. Jeg tror ikke han var noe mer sliten enn Schleck-brødrene i dag, og jeg kan fremdeles ikke se noen svakhetstegn.

Husker da Contador syklet mot Rasmussen oppe fjellene i touren. Rasmussen satt med jevn fart, mens Contador sto på sykkelen i kjent stil nærmest uberørt, men da Rasmussen økte tempoet klarte han ikke å følge, han hadde ikke noe å gi selv om han fremdeles ikke så veldig uberørt ut. I dag slet han, det så man da han satte seg ned en gang i blant og han begynte å henge med hodet. Satt og håpet Schlecks hadde noe mer å gå med, for da er jeg overbevist om at han ikke hadde hatt noe å svare med, men de var nok mer enn slitne selv. Dette tror jeg er Schleck brødrenes eneste sjanse på mount ventox selv om sammendraget antagelig avgjøres i morgen, isolere Contador og kjøre jevnt og hardt.

Lenke til kommentar

Han sier vel at han stoppet fordi begge Schleck-brødrene holdt farten, men ikke Klöden? Han hadde vel derfor ikke noen interesse av å dra, hvis det bare var lagkameraten som falt av. Jeg tviler sterkt på at han kunne kjørt fra Andy og Frank.

Lenke til kommentar
Han sier vel at han stoppet fordi begge Schleck-brødrene holdt farten, men ikke Klöden? Han hadde vel derfor ikke noen interesse av å dra, hvis det bare var lagkameraten som falt av. Jeg tviler sterkt på at han kunne kjørt fra Andy og Frank.

Hele seansen er merkelig, hvorfor prøve å stikke når han skal sitter der å passe på at ikke Andy/Frank stikker. Både Levi og Lance "twittret" om at dette var merkelig. Klöden ble jo uansett hektet av til de grader.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...