oldboy Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvordan vet vi at juryen disket Cavendish på eget initiativ før Hushovd /laget hans leverte protest? Det er et poeng i enkelte fora har jeg sett. Og hva heter juryformannen egentlig, Bruun, Brun, Bruin eller Bruns - Han er visstnok dutch, dvs. nederlender, belgiser eller Luxemburg, men høyt på strå i UCI Hva har egentlig dette med saken å gjøre? En jury skal uansett være nøytral, og dømme etter reglene. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Juryformannen sier at de disket Cavendish før Cervélo fikk lagt inn protest. Da er det jo greit nok, da har de jo fulgt med i timen. Veldig bra at de følger med på det ja. Bra det da, men jeg og flere som ser på har ikke særlig peiling på sykkelsport eller reglene der. Hvordan vet vi at juryen disket Cavendish på eget initiativ før Hushovd /laget hans leverte protest? Det er et poeng i enkelte fora har jeg sett. Og hva heter juryformannen egentlig, Bruun, Brun, Bruin eller Bruns - Han er visstnok dutch, dvs. nederlender, belgiser eller Luxemburg, men høyt på strå i UCI Det vet vi fordi juryen ved formannen selv sa de hadde gjort det Resten du skriver forstod jeg ikke bæret av hva du prøvde å få frem.. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Juryformannen sier at de disket Cavendish før Cervélo fikk lagt inn protest. Da er det jo greit nok, da har de jo fulgt med i timen. Veldig bra at de følger med på det ja. Bra det da, men jeg og flere som ser på har ikke særlig peiling på sykkelsport eller reglene der. Hvordan vet vi at juryen disket Cavendish på eget initiativ før Hushovd /laget hans leverte protest? Det er et poeng i enkelte fora har jeg sett. Og hva heter juryformannen egentlig, Bruun, Brun, Bruin eller Bruns - Han er visstnok dutch, dvs. nederlender, belgiser eller Luxemburg, men høyt på strå i UCI Det kan ofte vaere en fordel aa lese sine egne innlegg for man velger aa publisere dem. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Juryformannen sier at de disket Cavendish før Cervélo fikk lagt inn protest. Da er det jo greit nok, da har de jo fulgt med i timen. Veldig bra at de følger med på det ja. Bra det da, men jeg og flere som ser på har ikke særlig peiling på sykkelsport eller reglene der. Hvordan vet vi at juryen disket Cavendish på eget initiativ før Hushovd /laget hans leverte protest? Det er et poeng i enkelte fora har jeg sett. Og hva heter juryformannen egentlig, Bruun, Brun, Bruin eller Bruns - Han er visstnok dutch, dvs. nederlender, belgiser eller Luxemburg, men høyt på strå i UCI Det vet vi fordi juryen ved formannen selv sa de hadde gjort det Resten du skriver forstod jeg ikke bæret av hva du prøvde å få frem.. Bæret er: Hva heter han som sa at juryen hadde diska Cavendish? Jeg har sett en hvithåret mann som sto foran en hvit Iveco-buss. Han fikk stukket en norsk TV2-mikrofon under nesen og sa de hadde disket Cavendish. - Har altså en etterlysning om tidspunktet for diskvalifiseringen og hva denne talsmannen heter /hva han har å gjøre der... Klart det er en UCI-representant og jurymedlem, men har sett mange navn på han som sagt. Jeg betviler ingenting, men trenger litt kjøtt på beina og bekreftelser... og kanskje flere med meg? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Han heter Martin Bruun og han er juryformann for hele Tour de France. Du ser han under løpene stikke hodet opp av en rød bil og følger med på at alt foregår etter boka. Han sa selv at juryen hadde bestemt å diske han fra spurten før klagen fra Cervelo ble motatt, og mer vet man vel ikke. Endret 20. juli 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Han heter Martin Bruun og han er juryformann for hele Tour de France.Du ser han under løpene stikke hodet opp av en rød bil og følger med på at alt foregår etter boka. Han sa selv at juryen hadde bestemt å diske han fra spurten før klagen fra Cervelo ble motatt, og mer vet man vel ikke. Hjertelig, det hodet skal jeg se etter! Men hvor var det han sa selv at juryen kom Cervelos' klage i forkjøpet? Link please. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Det kan ofte vaere en fordel aa lese sine egne innlegg for man velger aa publisere dem. Absolutt, og poenget er? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Han heter Martin Bruun og han er juryformann for hele Tour de France.Du ser han under løpene stikke hodet opp av en rød bil og følger med på at alt foregår etter boka. Han sa selv at juryen hadde bestemt å diske han fra spurten før klagen fra Cervelo ble motatt, og mer vet man vel ikke. Hjertelig, det hodet skal jeg se etter! Men hvor var det han sa selv at juryen kom Cervelos' klage i forkjøpet? Link please. Skal ikke si å sett han si det personlig jeg, annet enn hva TV2 har rapportert. Ser vel ingen grunn til at de skal fare med løgn om dette, så da var det vel slik går jeg ut fra. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 still...WTF? Duverden, 2 poster og du utvider ordforrådet fra "wtf" med "still... WTF?" Vi blir imponert - tipper du kan sykle mange mil i ett strekk også... finn ei heklenål og prøv deg på 110m hekleløp i stedet. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hjertelig, det hodet skal jeg se etter! Men hvor var det han sa selv at juryen kom Cervelos' klage i forkjøpet? Link please. Jeg ser virkelig ikke hvorfor du er så skeptisk her. Har det virkelig noe å si om Cervelos klage ble tatt til følge eller om avgjørelsen allerede var fattet? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Ro dere ned nå, beveg dere tilbake til topic så slipper vi å tappe på sletteknappen Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Det kan ofte vaere en fordel aa lese sine egne innlegg for man velger aa publisere dem. Absolutt, og poenget er? Gjett? Dessuten kan du finne ut slikt som dette er paa google eller en av de mer avanserte fora du maatte vaere saa heldig aa henge paa. Personlig skjoenner jeg ikke hvor denne massive interessen kommer fra, men jeg antar du tapte paa oddsen eller noget. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hjertelig, det hodet skal jeg se etter! Men hvor var det han sa selv at juryen kom Cervelos' klage i forkjøpet? Link please. Jeg ser virkelig ikke hvorfor du er så skeptisk her. Har det virkelig noe å si om Cervelos klage ble tatt til følge eller om avgjørelsen allerede var fattet? Ja virkelig! Det er stor forskjell både innad i idrettsmiljøet og av tilskuere, om en toppløper får sin klage tatt til følge, kontra en avgjørelse tatt av juryen allerede før klage er fremsatt av en deltager som føler seg snytt pga. unfair play. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvorfor? For det første er sykkel heftet med massive dopingavsløringer i mange år, slik at sporten i seg selv er suspekt mht. dop. Jfr. Giro Italia og Tour de France. Ergo stilles strengere krav til rene linjer nå både i sporten og spurten, og hvordan de oppfører seg underveis. Kanskje vil juryen overreagere på enkelte tvilstilfeller forbundet med innspurt nå, f.eks. pga. presset fra presumtivt rene deltagere. Dvs. jeg kan ikke se at Hushovd ble spesielt stengt på etappe 14 eller urettferdig behandlet av Cavendish i forhold til målgang på andre etapper. Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Dvs. jeg kan ikke se at Hushovd ble spesielt stengt på etappe 14 eller urettferdig behandlet av Cavendish i forhold til målgang på andre etapper. 1. Farten, MYE lavere enn normalt fordi Cavendish skulle prøve å få noen mellom seg og Hushovd. 2. Cavendish ser seg tilbake flere ganger og kjører til siden med vilje når Hushovd prøver å komme seg frem. Ikke var det noe tvil for juryen som tok avgjørelsen FØR det ble lagt inn klage og det er heller INGEN tvil i mine øyne. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Elsker kjøkkenbenkteorier. Lenke til kommentar
marama Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 skal ikke blande meg så alt for mye inn i denne diskusjonen.. men kan ikke la være å komme med en kommentar... Hushovd ble aldri stengt inne av cavendish.. det var barrikaden i gaten som smalet inn på ett punkt.. cavendish syklet ------------------------------- slik.. men det var d... grunnen til att jeg besøkte denne siden var etter 1 times leting etter tour de france trøyer og fortsatt ikke finner noen.. regner med att med såpass mange interesserte i denne tråden, vet kanskje av en feks nettbutikk som selger slike.. takker så meget for svar Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Gårsdagens etappe oppover fjellet var heftig. Disse gutta er macho. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå