Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst, eneste som er morro nå er å se hvor påståelig du er på noe du tydeligvis ikke kan mye om :)

Det som er enda mer morro er at du kommer med uttalelser som strider mot ALL grunnlegende fysikk og påstår at andre ikke kan mye.

Da er det vel de store og kraftige som klatrer best og de små og spinkle som spurter best.... hva tenkte jeg egentlig på

Jeg lærer meg ihvertfall hvilken vei jeg skal holde fiskestanga før jeg beskylder andre for å ikke kunne noe om fiske :!:

Edit: I tillegg har jeg gjort det klart at det er noe jeg tror og jeg vet kanskje ikke best. Påståelig er man når man aldri gir seg og vil absolutt at andre skal ha samme mening som man selv har.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Hva har klarting med denne diskusjonen å gjøre?

Dette er som du sier de små som har et fortrinn pga vekt, men de er jo også helt annerledes trent enn f.eks Cavendish.

Du snakker om to forskjellige verdener innen sykling.

Diskusjonen her går jo på at du mener Thor er raskere enn Mark, og at du tydeligvis mener tunge ryttere har fordeler i spurten.

At jo mer vekt du har, jo mer tid tar det å få opp i fart ikke er en selvfølge for deg klarer jeg virkelig ikke å fatte. sorry.

Du trenger bare å høre på Kaggestad i en etappe med mulighet for spurt og han gjentar jo disse tingene til det kjedsommelige.

Thor er stor og tung, bruker lang tid på å nå maksfart osv osv..

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Poenget her er jo at du mener Hushovd er raskere enn Cav, noe som er en absurd ting å mene. Cavendish har slått Hushovd i alle spurtene hvor de to har kjempet mot hverandre. Til og med etapper som passer Thor utmerket. Thor har ligget på hjulet til Cav, Cav har ligget på hjulet til Thor, hver gang har Cavendish vunnet. Liten tvil om hvem som er raskest.

Lenke til kommentar
Ok, da er det vel de store og kraftige som klatrer best og de små og spinkle som spurter best.... hva tenkte jeg egentlig på :!:

Nice One, Funnyboy :)

Vekt har ikke så mye å si som du skal ha det til, det handler om eksplosivitet som Archy nevner, og per dags dato så er Cav i en annen klasse her. Thor har forsåvidt aldri hatt noen eminent eksplosivitet da han spurter på et høyere Gir, men tidligere så startet han spurtene tidligere (...og holdt ut), dette er på det nærmeste ikke eksisterende nå iforhold til Cav, mtp at han stivner merkelig fort.

Cav har vært totalt overlegen hittil i årets Tour mener nå jeg (..i Spurtene) ;)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Cav har jo bevist gang på gang at han er raskere enn Thor. Thor har jo ikke slått han én eneste gang i en "fair" spurt. På etappen Thor vant gjorde vel Cav en feilvurdering, eller klarte ikke å følge med opp siste bakken, og det var grunnen til at Thor vant den etappen.

Ellers, når Thor har ligget på hjulet til Cav eller Cav på Thor så har jo Cav gått av med seieren.

Cav er raskere enn Thor, men Thor er bedre i bakkene og på harde avslutninger (som Barcelona). Da er det ikke mange som slår oksen fra Grimstad.

Lenke til kommentar
Merkelig hvor stor tro og dårlig øyne vi får når det er snakk om en landsmann, men om folk vil klamre seg til håpet om at Thor er den raskeste får man bare gjøre det.

Kanskje ser jeg på det med litt "norske" øyne men det som er enda mer merkelig er at du beskylder folk for å ikke ha peiling som selv ikke har grunnleggende kunnskap innen menneskelig fysikk. Klarer faktisk ikke slutte å tenke på akkurat den biten.

Du sier det ikke er rart Cavendish er mye mer eksplosiv fordi han er mye lettere.... LOL!

De er to forskjellig type spurtere Mark og Thor, men i eksplosiv fart er Mark overlegen i år.

Så veier han tilnærmet halvparten av hva Thor gjør også, så ikke så rart.

Lenke til kommentar
Du sier det ikke er rart Cavendish er mye mer eksplosiv fordi han er mye lettere.... LOL!

Du ser det veldig svart hvitt. Alle som er lette er ikke nødvendigvis gode klatrere. Alle tunge/kraftige er ikke gode spurtere.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Jeg trenger ikke beskylde Nasciboy, du klarer helt fint å vise folk det selv uten at jeg trenger å si noe mer :)

Bor du i ett lite skall eller boble?

Du tror tydelivis at en tung spurter er raskere i toppfart enn en lett spurter, hva mer trenger jeg å si.

Det er grunnleggende fysikk vil jeg tro å vite såpass, at mer masse tar også lenger tid å få opp i fart.

Vil du virkelig nekte på dette?

Lenke til kommentar
Du ser det veldig svart hvitt. Alle som er lette er ikke nødvendigvis gode klatrere. Alle tunge/kraftige er ikke gode spurtere.

Nei, jeg ser ikke på det veldig svart/hvitt.

Jeg sier ikke en lett person ikke kan være en god spurter, men nå archongamer peker på vekt som en av hovedgrunnene til at Cavendish er mer eksplosiv da er det er grunn til å stille spørsmål til kunnskapen, er du ikke enig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...