archongamer Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Thor er sterkere men aldri i verden kjappere. De er to forskjellig type spurtere Mark og Thor, men i eksplosiv fart er Mark overlegen i år. Så veier han tilnærmet halvparten av hva Thor gjør også, så ikke så rart. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Thor er sterkere men aldri i verden kjappere. De er to forskjellig type spurtere Mark og Thor, men i eksplosiv fart er Mark overlegen i år. Så veier han tilnærmet halvparten av hva Thor gjør også, så ikke så rart. Kan bare ikke være mer uenig med deg der.... Uansett, en annen ting er jo også den enorme stabiliteten til Thor, nesten som å sammenligne med Rosenborg i norsk tippeliga. "Hvert år" sloss Hushovd om den grønne trøya med nesten en ny "hovedmotstander" hvert år men Thor er der i toppen uansett. Akkurat som med RBK og gullkampen.... Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Sier ikke noe på at Thor er en rutinert og dyktig tour rytter blitt. Men raskerer enn Mark? Har vi sett på samme ritt i år eller? Når man kjører på spurtlagene skal det bare mangle man er med å kjempe om den grønne trøya, slik Thor har vært med Credit tidligere, og Mark er nå med Columbia. Man ser jo tydelig at Cervelo har flere ting å fokusere på enn bare å få Thor frem i spurtene, så jeg er nesten mest imponert over han i år av alle årene han har deltatt. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Thor har ikke farten til Cavendish nei og kommer antagelig aldri til å få det, myepga. fysikken. McEwen i sine glansdager vs. Cavendish kunne dermot blitt meget spennende. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Thor har ikke farten til Cavendish nei og kommer antagelig aldri til å få det, myepga. fysikken. McEwen i sine glansdager vs. Cavendish kunne dermot blitt meget spennende. Det hadde blitt en duell med mye albuer tror jeg, spennende så absolutt Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Sier ikke noe på at Thor er en rutinert og dyktig tour rytter blitt.Men raskerer enn Mark? Har vi sett på samme ritt i år eller? Det lurer jeg også på? I de rittene jeg har sett har Cavendish fått MYE mer hjelp enn Hushovd og ofte blitt slått med bare 1-2 sykkellengder. Hadde de spurtet på likt grunnlag så tror jeg Thor hadde slått Cavendish. Edit: Men dette er så klart en subjektiv mening og jeg gidder ikke diskutere dette noe spesielt. Har bare lagt merke til at Cavendish ikke vinner med mye men får MYE mer hjelp enn Thor gjennom hele etappen og spesielt i sluttfasen. Hvis det ikke er til hjelp, hvorfar har han da laget rundt seg? Synes uasnett vi er utrolig privigilert her i lille Norge at vi har men en nordmann som sloss om en trøye, det er stort! Endret 17. juli 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Til og med Hushovd mener Cavendish er raskere enn ham. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Til og med Hushovd mener Cavendish er raskere enn ham. Så klart man sier det i media når man blir slått såpass ofte.... man klager ikke på laget og hvor mye bedre tilrettelegging motstander har ut i media, trodde du skjønte såpass. Det Thor tenker er nok kanskje noe helt annet.... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Sier ikke noe på at Thor er en rutinert og dyktig tour rytter blitt.Men raskerer enn Mark? Har vi sett på samme ritt i år eller? Det lurer jeg også på? I de rittene jeg har sett har Cavendish fått MYE mer hjelp enn Hushovd og ofte blitt slått med bare 1-2 sykkellengder. Hadde de spurtet på likt grunnlag så tror jeg Thor hadde slått Cavendish. Tru kan du gjøre i kjærka ( ) Under selve etappen brukes det ikke nevneverdige krefter fra begge sider, men siden Thor heldigvis har funnet ut at han må ligge på hjulet til Cavandish, når spurten begynner å nærme seg så kjemper de på nesten dønn lik linje. Til opplysning så er 1-2 sykkellengder relativt mye i en spurt, på det nærmest utklassing Endret 17. juli 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Vel, ikke en spurt enda som enten Cervelo eller Columbia har dratt opp har Thor passert før Mark. Kun i Barcelona da Mark alt var hengt av, så han var ikke tilstede når spurten gikk. Greit har Mark bedre lag rundt seg i spurtene og sparer dermed mer krefter osv, men på flatmark trenger man jo bare å se på de nærmest for å se hvem som er mest eksplosiv av de to. Mange ting spiller inn for hvem av de to som er best, men Thor bør nok ha en slak motbakke og lang spurt for å hamle opp med Mark slik ståa er i dag, og ingenting i årets tour som jeg har sett har gitt inntrykk av noe annet. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Vel, ikke en spurt enda som enten Cervelo eller Columbia har dratt opp har Thor passert før Mark. Kun i Barcelona da Mark alt var hengt av, så han var ikke tilstede når spurten gikk. Greit har Mark bedre lag rundt seg i spurtene og sparer dermed mer krefter osv, men på flatmark trenger man jo bare å se på de nærmest for å se hvem som er mest eksplosiv av de to. Mange ting spiller inn for hvem av de to som er best, men Thor bør nok ha en slak motbakke og lang spurt for å hamle opp med Mark slik ståa er i dag, og ingenting i årets tour som jeg har sett har gitt inntrykk av noe annet. Har laget mye å si.... JA Har Cavendish vunnet mer enn Thor... JA Har han vunnet med mye.... NEI Hvem har størst maksfart i en ren spurt der de har brukt like mye krefter gjennom løpet.... Thor (tror jeg) Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Thor har ikke farten til Cavendish nei og kommer antagelig aldri til å få det, myepga. fysikken. McEwen i sine glansdager vs. Cavendish kunne dermot blitt meget spennende. Det hadde blitt en duell med mye albuer tror jeg, spennende så absolutt Ingen tvil om det Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 De er to forskjellig type spurtere Mark og Thor, men i eksplosiv fart er Mark overlegen i år.Så veier han tilnærmet halvparten av hva Thor gjør også, så ikke så rart. Thor har ikke farten til Cavendish nei og kommer antagelig aldri til å få det, myepga. fysikken. Og her kommer vi ihvertfall ALDRI til å bli enige.... på grunn av fysikken? Her peker dere faktisk på ulempen til Cavendish og bruker det som en fordel. Med hensyn til eksplosivitet og spurtstyrker er jo ikke liten å spinkel en fordel men heller en ulempe. Det er ihvertfall det jeg har lært. Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Har han vunnet med mye.... NEI Få spørre deg, hva er mye? Cavendish har kontrollert hver spurt, unntatt den i Barcelona. Han har så full kontroll på Thor at det ikke er gøy å se på en gang. Cav er Usain Bolt, mens Thor er Powell. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Når Mark har vunnet 4 av 5 mulige kan du ikke si han ikke har vunnet mye, og Thor er på normalen egentlig med sin etappeseier og med i kampen om den grønne. Alle syklistene i feltet sier Mark er den kjappeste. Alle eksperter jeg har sett intervjuet under årets tour sier Mark er den kjappeste. Jeg har sett at Mark er den kjappeste. Du og en annen her inne er de eneste jeg har hørt/sett som har sagt Thor er raskere i år, men tro hva du vil. Endret 17. juli 2009 av archongamer Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hva har Eric Zabel, Robbie McEwen og Mark Cavendish til felles? Alle er lettvektere og forferdelig gode spintere. Disse 3 har/hadde alle et helt annet taktomslag enn hva Thor har. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 tro hva du vil. Heldigvis, det gjør jeg... Morro at dere peker på fysikken til Thor som begrnsning.... etter fysikken burde det være Thor som banket Cavendish i spurten og Cavendish som kjørte fre Thor i fjellene. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Skjønner ikke at noen orker å sitte å se på de sykle i 20 mil sammenhengende. Er de siste 5 kilometerne som er spennende. Lenke til kommentar
hean Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Skjønner ikke at noen orker å sitte å se på de sykle i 20 mil sammenhengende. Er de siste 5 kilometerne som er spennende. Jeg ser ihvertfall ikke på hele tiden, følger bare med på hvordan det går og ser litt på repotasjene underveis. Siste3-4 milene klistrer jeg meg foran boksen, tidligere om det er ett spennende brudd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå