NightKeeper Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg har storkost meg med masse god sykkel, du har tydeligvis sett på møkk.Er det rart vi ikke skjønner hverandre? For all del, jeg har kost meg jeg og, med unntak av de såkalte fjelletappene. Selvsagt har jeg ikke sett på møkk, det var en overdrivelse for å legge litt trykk på påstanden. Men jeg syntes Pyrineene var møkk, og det er jeg ikke alene om. Når man har såpass harde fjell som man har der, så utnyttet man det særs dårlig. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Akkurat den fjelletappen med 70km utforkjøring til slutt er jeg enig i var kjedelig, det sa jo også de rytterne vi fikk se intervju med på TV2 i hvert fall, de sa at de ikke ville risikere å bruke krefter på angrep når det var så liten sjanse for at det gikk inn. Når det gjelder den grønne trøya er jeg litt todelt, på den ene siden er det mer imponerende med en rytter som både kan være med å fighte i spurtene OG gjør en solid jobb på de andre etappene, men samtidig er jo poengtrøya tilrettelagt for spurtere i og med at spurtetappene gir flere poeng på den. Den beste allsidige rytteren vinner jo liksom den gule trøya, ikke den grønne. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg syntes ikke det skal være opp til arrangørene å legge opp til at touren er knalljevn og avgjørs på nest siste etappe. De siste årene har det vært veldig spennende tross flere skikkelige fjelletapper som ender på toppen, men man må regne med at det ikke alltid blir slik. Årets trasè har virket mot sin hensikt etter min mening. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Synes de både i fjor og i år har lykkes tilnærmet perfekt jeg da i løyeprofilen sin. Maks spenning, og ikke så forutsigbare etapper med mye action. Det er nå det begynner for fjellgeietene, og det er jo høydepunktet jeg er glad de har holdt av til avgjørelsen. Bland inn en tempoetappe så har man oppskriften på en sykt spennene siste uke. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Skjønner ikke hvorfor Thor virket så irritert på Velits etter ettappen, jeg kunne ikke se at han gjorde noe galt. Uansett morsomt med Hushovd tilbake i grønt. Dette kommer til å bli spennende Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Jeg syntes ikke det skal være opp til arrangørene å legge opp til at touren er knalljevn og avgjørs på nest siste etappe. De siste årene har det vært veldig spennende tross flere skikkelige fjelletapper som ender på toppen, men man må regne med at det ikke alltid blir slik. Årets trasè har virket mot sin hensikt etter min mening. Unnskyld at jeg spør, men om det ikke er opp til arrangøren å avgjøre, hvem skulle det liksom være? Det er greit nok at den etappen med 70 km etter fjellet var en liten nedtur, sikkert også mot hva arrangøren så for seg, men at f.eks dagens etappe skulle blitt bedre av å avsluttes på toppen av 1 kategorien er jeg ikke enig i. I dag fikk man skikkelig kjøring, mye spenning og langt fra samlet spurt uten at lister forble uendret. Endret 17. juli 2009 av archongamer Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Unnskyld at jeg spør, men om det ikke er opp til arrangøren å avgjøre, hvem skulle det liksom være? Når de åpenbart har unlatt alle de tradisjonelle etappene som ender på et fjell kun for å holde det jevnt syntes jeg det blir for dumt. Det er vanlig at pyrineene har 2-3 ordtlig spennede etapper og det samme med alpene. Ok, de er sikret å holde spenningen til slutt, men tilsvarer det spenningen vi ville hatt de andre fjelletappene hvor det var kniving mellom sammenlagtsrytterne? Årets trase har drept muligheten for utfordrerne til astana og derfor mener jeg det har virket mot sin hensikt. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Synes jeg ser hva man hadde sagt om da Astana laget ledet med 3-4 minutter etter pyrineene og det var 2 uker igjen. Hadde vel vært galt det også, så ikke lett å gjøre alle fornøyde. Jeg ser fremover og ser at det beste er til å komme, så da velger jeg heller å glede meg over det enn å ergre meg over ting man uansett ikke får gjort noe med. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg får ikke dårlige bein av å sykle i regnet, og mens de andre kanskje sliter litt med moralen i slikt vær, satt jeg bare og gliste hele veien, sa Hushovd til TV 2 etter etappen. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Thor i looooove you :!: Lenke til kommentar
decophly Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Er det bare meg, eller har Thor blitt mer og mer en "show-mann" i svarene hans, forhold til tidligere? Veldig mye av det han sier er jo humor for tiden. Som da han sa at han skulle ta av seg brillene og begynne å "ringe" hjem med en gang han vant etappen - som han dessverre ikke gjorde. Var han slik før òg, eller har jeg glemt det? Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Har vel noe med at han har fått en etappeseier å gjøre. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Han virker i hvert fall mye mer positivt innstilt og blidere enn han har gjort tidligere... før har jo komikere pariodert han som klysete. Hadde det vært for noen år siden har jeg på følelsen at han nærmest ville gitt opp da han ble slått på spurten i går, som liksom skulle være perfekt for han. Lenke til kommentar
JuRomanRi Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Kom hjem fra ferie nå, og kommer til savne de danske kommentatorne. De får med seg alt, + at de er alltid misunnelige på oss nordmenn når vi får etappeseire. Fy som de jubla når Nikki Sørensen vant. Enig med de som mener at Touren har vært kjedelig, liker det bedre når kanonene rykker mot hverandre, når det er spennende brudd osv. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hva faen: http://www.pcmdaily.com/forum/viewthread.p...&pid=221371 Folk er seriøst tilbakestående. Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Er det bare meg, eller har Thor blitt mer og mer en "show-mann" i svarene hans, forhold til tidligere? Veldig mye av det han sier er jo humor for tiden. Som da han sa at han skulle ta av seg brillene og begynne å "ringe" hjem med en gang han vant etappen - som han dessverre ikke gjorde. Var han slik før òg, eller har jeg glemt det? Han har blitt mer offensiv. Kan ha noe med at han liker seg godt i laget, har en suksessfull vårsesong bak seg, og er motivert etter seieren i Barcelona. Vi får nå se hvordan det går! utrolig morsomt å høre på en offensiv Thor! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hva faen: http://www.pcmdaily.com/forum/viewthread.p...&pid=221371Folk er seriøst tilbakestående. Mhm: http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=563730 Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Herregud for noen drittetapper! Favorittene kjører jo som noe kyllinger. Hvor er angrepene? Farten i hovedfeltet er heller ingenting å skryte over. Hvor ofte tar en spurter poeng på en fjelletappe? Feigt. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Som sagt, det er ikke en SPURTtrøye, det er en Poengtrøye. Det er om å samle flest poeng. Men ja, det er som oftest spurtere som får den trøya. Lenke til kommentar
hean Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Spennende kamp om den poengtrøya i år, ser på Hushovd som en liten favoritt. Hører mange anser Cavendish som en bedre spurter noe jeg absolutt ikke gjør. Tror mer at Cavendish bruker litt mindre krefter hele veien på grunn av bånnsolig lag som kjører for han enn at han er noe spesielt bedre enn Thor. Hadde de to syklet side om side og spurtet etter 10 mil uten at det hadde vært lov å legg seg bak hverandre tror jeg det hadde blitt meget jevnt. MEN sykkel er jo en lagidrett og de med det beste laget vinner ofte..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå