Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

En god grunn til det, var kanskje vinden. Det var sterk vind, og derfor var det såpass samlet. Det var ikke Astanas plan at Contador skulle rykke, men han gjorde det allikevel (sansynligvis fordi han følte seg uovervinnelig...).

Kilde: Cyclingnews

Vinden skal ikke ha noe å si på klatring, hvertfall ikke når veien går i sikk sakk. Nå var det et lite parti på toppen som var litt utsatt for vind. Uansett, noen kunne fått 30 sekunder om ikke mere hvis de hadde kjørt det de kunne i fra bunnen, det hadde vært til stor hjelp for de senere i Touren.

Du får si det til Lance da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Moro en av mine favoritt ryttere er ute på tur i dag, kommer de seg over Tourmalet så er Voigt stor favoritt i mine øyne på å vinne etappen :)

Det tror jeg ikke noe på at skjer, men hyggelig for Jens om det hadde gått.

Tror siste fjellet kan by på masse spenning i dag, men synd det er så lang flate frem til mål.

Lenke til kommentar

Hvorfor har ikke flere fjelletapper mål på toppen av fjella? Pyreneene har jo såvidt vært spennende med tanke på sammendraget sålangt. Skuffende. Synes også at lagtempo etappen ga for mye utslag i sammendraget. Unødvendig etappe spør du meg.

Lenke til kommentar
Hvorfor har ikke flere fjelletapper mål på toppen av fjella? Pyreneene har jo såvidt vært spennende med tanke på sammendraget sålangt. Skuffende. Synes også at lagtempo etappen ga for mye utslag i sammendraget. Unødvendig etappe spør du meg.

Helt enig, Prudhomme, Jean Francois Pescheux og Co ville at spenningen skulle vare helt inn til Paris. Men det har jo ikke vært noe spenning, eneste "spenningen" som har vært er snakket om at Lance går for gult eller ikke. Kanonene sitter sammen å ser på hverandre. De burde hatt flere målganger på fjelltopper evt i bunnen like etter fjellet, hvertfall med tanke på at de la inn lagtempo etappe i årets TdF.

Neste etappe der de kan gjøre noe nå er Fredagens etappe, selv om den også er kjip, med et "lite" fjell på slutten. Vi må vente til Søndagen om en uke før vi får målgang på toppen.

Lenke til kommentar

Dagens to fjell er jo totalt bort kastet når det er 70 kilometer til mål når de er over toppen, hadde de startet lengre unna og hatt målgang i bånn av bakken eller si 10 kilometer fra bånn så ville det ha skjedd noe på vei oppover folk ville ha prøvd å stikke, men nå nothing.

Lenke til kommentar
Dagens etappe er direkte latterlig. Fjellene er som Manx sier, helt totalt bortkastet, oh Pyreneene har i egentlig vært skuffende hele veien.

Penger folkens, penger. Målbyen betaler arrangøren for det, dermed blir det mer penger i kassa for ASO og CP. Og så er det jo arrangøren som sikkert ønsker at franskmenn skal ha enda bedre sjanser for å vinne en etappe... Noe som skjedde for 3.Gang på 9 etapper (eller noe sånt?).

Derfor får vi slike kjedelige etapper. Bra for Astana er det jo derimot, da de kan kontrollere. De andre har ikke mange etappene å gjør det på nå, utenom Ventoux....

Lenke til kommentar

Her er det nok like mye at arrangøren vil bevare spenningen så lenge som mulig, og hadde det vært rene fjellgeit etapper ville mye kunne vært avgjort allerede nå.

I fjor traff de optimalt med løypeprofilen for touren, mens jeg synes i år har de bommet med et par valg i den førsrte uka.

Det posetive er at det forblir spennende en uke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...