Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan vel også med trygghet si at Thor er bedre i 'variert' terreng enn Mark?

Absolutt, og Thor er jo blitt bedre til årets tour enn han har vært tidligere også.

Mark har ekstremfart over kort distanse, men veldig lite annet å banke i bordet med.

Og jeg er såååå enig i at klysa fortjente å sutte på denne karamellen bak i hovedfeltet :p

Lenke til kommentar
En god grunn til det, var kanskje vinden. Det var sterk vind, og derfor var det såpass samlet. Det var ikke Astanas plan at Contador skulle rykke, men han gjorde det allikevel (sansynligvis fordi han følte seg uovervinnelig...).

Kilde: Cyclingnews

Vinden skal ikke ha noe å si på klatring, hvertfall ikke når veien går i sikk sakk. Nå var det et lite parti på toppen som var litt utsatt for vind. Uansett, noen kunne fått 30 sekunder om ikke mere hvis de hadde kjørt det de kunne i fra bunnen, det hadde vært til stor hjelp for de senere i Touren.

Nå i dag kommer de sannsynligvis samlet inn til mål. Og i morgen gjør de også det ganske sikkert, da siste toppen er 70km fra mål. Så er det masse flate etapper igjen til de kommer til alpene.

De må ta utrolige mange minutter i alpene for å klare å ta Astana rytterne, som er utrolig sterke på tempo.

Dette lover jo godt for offensiv kjøring i alpene?

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Som sagt, de trenger ikke gjøre en verdens ting. De har stålkontroll på dette. Men så håper jeg at de lar dem gjøre opp innbyrdes i laget på siste etappene i alpene evt. I morgen håper jeg vi får se et helhjertet forsøk fra Andy Schleck, han feiga litt ut i dag syntes jeg. Men jeg tror nok at det vilkomme angrep i morgen foran hviledagen.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...