Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Andy er bedre enn Frank. Sistnevnte fikk mye oppmerksomhet da han vant opp Alpe d'Huez for tre år siden. Greit nok, han kom på sjette plass i fjorårets Tour, men han har rett og slett ikke kapasitet til å vinne. Dessuten er Andy fem år yngre. Det er mye.

Angående Lance så kommer han til å gjøre det dårlig. Jeg er overbevist om at planen hans er følgende: Gjøre et rent comeback etter å ha vunnet syv på rad for å bevise at han var ren hele tiden. Faktum er at Lance ble tatt etter det to år gamle blodet hans ble analysert med nye tester (husker ikke hva han ble tatt for). Det er en av grunnene til at de nye reglene sier at blodet blir lagret opp til åtte år for ettertesting og det blir utviklet blodprofiler av samtlige ryttere.

Lance kommer ikke til å gjøre det bra i Touren. For øvrig består nesten hele (om ikke hele) Astana av ryttere jeg mener er eller har vært dopet. Armstrong, Contador, Popovitsj, Klöden, Leipheimer og Zubeldia blant andre. Vi husker jo Kashechkin, Gusev og ikke minst Vinokourov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andy er bedre enn Frank. Sistnevnte fikk mye oppmerksomhet da han vant opp Alpe d'Huez for tre år siden. Greit nok, han kom på sjette plass i fjorårets Tour, men han har rett og slett ikke kapasitet til å vinne. Dessuten er Andy fem år yngre. Det er mye.

Angående Lance så kommer han til å gjøre det dårlig. Jeg er overbevist om at planen hans er følgende: Gjøre et rent comeback etter å ha vunnet syv på rad for å bevise at han var ren hele tiden. Faktum er at Lance ble tatt etter det to år gamle blodet hans ble analysert med nye tester (husker ikke hva han ble tatt for). Det er en av grunnene til at de nye reglene sier at blodet blir lagret opp til åtte år for ettertesting og det blir utviklet blodprofiler av samtlige ryttere.

Lance kommer ikke til å gjøre det bra i Touren. For øvrig består nesten hele (om ikke hele) Astana av ryttere jeg mener er eller har vært dopet. Armstrong, Contador, Popovitsj, Klöden, Leipheimer og Zubeldia blant andre. Vi husker jo Kashechkin, Gusev og ikke minst Vinokourov.

andy er bedre på tempo, tror det utgjør hovedforskjellen, ikke at han er yngre.

tror forøvrig at verken frank eller andy kommer til å vinne eller stå på 2 plass sammenlagt etter touren.

Hele astana?

ingen som bryr seg om hva du tror...

jeg velger å tro at ingen er dopet for øyeblikket, selv om det er naivt...

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Enig i at Andy er bedre enn Frank.

Angående dine andre synspunkter, kan man være dypt uenig i, men også enig på noen punkter. Man vet jo nå at Klöden var med på systematisk doping under 2006 touren (Sinkewitz, Kessler og Klöden reiste til Freiburg etter Strasbourg). Men at Contador Leipheimer og de andre er dopet, er jo bare oppspinn. Så lenge det ikke er beviser for det, så kan det ikke være sånn at en "vet at noen er dopet". Din påstand, som går tilbake i fortiden - "vi husker jo Kashechkin...." - er bare tull etter min mening. En kan ikke være i fortiden for evig og alltid. En gang må en komme tilbake i vår tid. Ellers kan en fortsette å anklage alle andre lag også. Det er ikke noe systematisk. De kjører eget dopingprogram, samme som Saxo Bank.

Lenke til kommentar

Det er vel gjort en vurdering i Team Columbia - Highroad hvor de har kommet fram til hvilke ritt han skal sykle i år. Med i denne vurderingen er også hvilke typer hjelperyttere laget trenger. Edvald har fått tillitt under Giro'n nå, og har gjort det veldig bra hittil. Om han kanskje går fram og vinner en etappe, så kan det hende de revurderer hans deltagelse i TdF.

Dette blir bare spekulasjoner, så jeg har ingen forhåpninger om noe som helst. Hadde allikevel vært veldig morsomt om han også syklet TdF. Han er en rå temposyklist, så det hadde vært utrolig og fått sett han i aksjon i Monaco i årets utgave av det prestisjefylte rittet. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hele astana?

Tydeligvis du, som velger å kommentere det.

Lenke til kommentar
Hele astana?

Tydeligvis du, som velger å kommentere det.

Doping-rykter rundt syklister i Astana-laget:

- Contador ble linket til Operasjon Puerto

- Klöden syklet jo tidligere for Telekom-laget, hvor det i senere tid har kommet fram at mange var dopet. Han navngis også nå i en rapport som knytter han til en universitetsklinikk i Freiburg hvor Telekom-laget skal ha samarbeidet med to leger. Telekom-laget beskyldes da for systematisk doping. (I rapporten hevdes det at systematisk bruk av EPO ble innført i laget allerede i 1995.)

- Armstrong har jo alltid blitt beskylt for doping. Men han har aldri blitt direkte linket til noe. Han kom tilbake etter kreft og vant TdF 7 ganger på rad. Det er mistenkelig, men det blir jo bare spekulasjoner.

10 ryttere i det tidligere Astana-Würth (mistet lisensen sin i 2006) ble jo kraftig linket til Operasjon Puerto, og det har jo skadet lagets rykte en del. At Manolo Saiz var sportsdirektør gjorde jo ikke saken noe bedre.

Det har nok vært en dårlig moral i laget, men nå som Johan Bruyneel har tatt over så kanskje han kan få gjort noe med det. Operasjon Puerto og skandalene med Vinokurov og Kasjetsjkin har ikke vært god PR og jeg har ikke tro på at gutta i laget vil slutte å dope seg. En gang doper - alltid doper.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Johan Bruyneel har vært sportsdirektør for en rekke dopingtatte ryttere som Landis, Heras, Hamilton, Gusev og Beltran. Jeg sier ikke at Bruyneel ikke jobber mot doping, for det er jeg overbevist om at han gjør, men faktum er at det er mulig å dope seg uten at lagledelsen vet det.

Lenke til kommentar

Det stemmer det.

Jeg håper UCI kunne fått innført utestengelse på livstid om man ble tatt for doping. I mange idretter ville det være litt for strengt kanskje, men i sykling så har man jo sett gang på gang at det er de samme rytterne som doper seg år etter år. Jeg ser ingen annen utvei for å bli kvitt dopingen.

EDIT: Men vi får vel ikke det med det første.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Johan Bruyneel har vært sportsdirektør for en rekke dopingtatte ryttere som Landis, Heras, Hamilton, Gusev og Beltran. Jeg sier ikke at Bruyneel ikke jobber mot doping, for det er jeg overbevist om at han gjør, men faktum er at det er mulig å dope seg uten at lagledelsen vet det.

Enig med deg der. Jeg vil ikke beskylde Bruyneel mer enn Riis f.eks. Og ja, det er definitivt mulig å dope seg uten at lagledelsen vet det. Men når det gjelder det gamle telecomlaget, så har jeg tro på at det var planlagt doping på høyt plan. Vi får nok se en del ryttere som blir tatt i år også, frem mot og i Touren. Jeg er stygt redd for at noen er dumme nok til å dope seg. Håper bare ikke at noen trøyeledere er dumme nok til det, som Kohl, Schumacher og Ricco. La årets Tour bli den reneste siden 2006! (Skal ikke mye til, men hadde vært fint :) ) Jeg tror sporten er i endring, og at det blir færre som bruker doping. Men det vil nok alltid være noen juksemakere. La oss nå bare håpe de får bukt med doperne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...