Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om denne teorien da.

Thor går i brudd i morgen, satser på poeng i første sprinten og bare ruller rolig resten av løypa.

Tar den grønne trøya og beholder den i løpet av fjelletappene.

Edit: Jeg mener, Cavendish kan ikke bli for vandt med å ha grønt. Må jekkes ned igjen.

Endret av Hille
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Chavanel tar nok David Millar "sammenlagt" i fjellene. Skal allikevel ikke se bort i fra at Millar kan gjøre det bra på enkelte etapper, men ikke de aller tøffeste.

Millar kan klatre, bedre enn Chavanel.

Thor viser hvem som er sterkest, kanonspurt av ham idag... men gleder meg til imorgen, må nok skyndte meg hjem fra jobb slik at jeg får med meg slutten av etappen...

Lenke til kommentar
Spørs vel om ikke Sastre er mannen det skal jobbes for i morgen, og tvilsomt om de bruker Thor på et brudd vel?

Thor kommer ikke til å jobbe for Sastre.

Han sa så selv i dag i seiersintervjuet da.

Hvorfor skal de ikke bruke han til å hjelpe lagkapteinen?

Lenke til kommentar
Chavanel tar nok David Millar "sammenlagt" i fjellene. Skal allikevel ikke se bort i fra at Millar kan gjøre det bra på enkelte etapper, men ikke de aller tøffeste.

Millar er definitivt bedre enn Chavanel til å klatre. Det viser ihvertfall Millar's innsats i Dauphine hvor han ble blant topp 10 sammenlagt? og da kjørte de en etappe opp Mount Ventoux

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Spørs vel om ikke Sastre er mannen det skal jobbes for i morgen, og tvilsomt om de bruker Thor på et brudd vel?

Fordi han kommer til å vinne grønn trøye og Sastre kommer til å ende på syvende plass. Thor er diplomatisk foran pressen.

Lenke til kommentar

Fordi han kommer til å vinne grønn trøye og Sastre kommer til å ende på syvende plass. Thor er diplomatisk foran pressen.

Så du tror laget bare dropper Saestre før man i det hele tatt har begynt på fjellene, og satser på den grønne?

Du er klar over at det ikke er credit agricole han kjører for nå, og at det ikke er Thor som er mannen man skal satse på i touren?

Jeg har heller ingen tro på Saestre, men å tro laget dropper han før fjellene fordi Thor var flink å vant i går er jeg ikke med på, og tror nok de bruker Thor for det han er verdt for å gi Saestre en så enkel start på fjellene som mulig,

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Det er da vel forskjell på om Thor jobber for Sastre, eller om laget jobber for Sastre? Resten av laget kommer til å jobbe for ham, det må da være klart. Men at Thor skal bruke krefter på å kjøre inn brudd osv. er jo unødvendig. Han må spare så mye krefter i fjellene som mulig, slik at han kanskje kan komme friskere ut av dem enn Cavendish. Spiller de ut Thor på harde etapper uten at Sastre innfrir kan Cervélo ende opp uten suksess på begge fronter (bortsett fra etappeseieren da selvsagt).

Lenke til kommentar

Om Saestre bare har en svak eim av den gule trøya i sikte bryr nok ikke Cervelo seg mye om den grønne gitt.

Er bare oss nordmenn som tror den grønne trøya er så himla viktig fordi Thor har lyst på den vært år, men det er tross alt gul trøye og seier i touren Cervelo kjører for.

Driter Saestre seg ut vil nok Thor få hvile mer, men enn så lenge er han bare nok en hjelperytter som alle de andre på laget.

Lenke til kommentar
Om Sastre kommer i posisjon til gul trøye endrer det selvsagt på ting. Men slik situasjonen er nå tror jeg at Thor vil spares inntil videre. Kanskje bare et ønske fra min side, men ikke helt usannsynlig.

Slik det er nå?

De har ikke engang begynt på fjellene, så ingenting er endret enda i hvertfall.

At Thor vant i går gjør jo ikke noen forskjell bortsett fra at Thor kan slappe av med at han har vunnet en etappe.

Har jo ikke vært åpenbart enda at Cervelo kjører for Thor på egnede etapper, så hvordan du mener de plutselig skal begynne når Saestre skal bevise at han kan vinne igjen er fremmed for meg.

Lenke til kommentar

Thor har jo også sagt at han kommer til å ta seg av små oppgave for Sastre, sånn som å hente vannflasker og hjelpe å kontrollere litt. Dette tror jeg også kommer til å gjøre. Som jeg har sagt så er topp 10 veldig bra for dem, og det kommer Sastre til å klare. Og Thor vil ikke slite seg helt ut selv om han må hjelpe Sastre litt. Men Cervelo vil nok veldig gjerne ha den grønne trøya nå som Thor er i såpass god posisjon til å ta den, men sammenlagt er nok hakket viktigere.

Ble litt rotete skrevet.

Endret av krissttian
Lenke til kommentar

Altså. Jeg TROR (ingen garanti for at jeg har rett) at Thor ikke brukes spesielt på dagens etappe. Sastre har likevel 7 andre ryttere som kan kjøre for ham, noe som er plenty nok for å bevise noe i fjellet, og mer enn f.eks Cadel Evans har pleid å ha med. OM Sastre henger med helt inn i finalen i dag/tar sekunder på de andre favorittene så er det tydelig at han er sterk nok for seier, og da bør selvsagt Thor kjøre han også. MEN det kan vel også hende at Sastre mister et minutt eller to i dag, og da er han allerede 4-5 minutter bak teten (om Armstrong henger med opp). Da er det en vurdering om man kanskje skal vente til Alpene før man bruker den andre muligheten de har til suksess i Touren, eller om de skal gjøre det med en gang. Poppel har sikkert et annet syn på saken, men jeg må da få lov å mene dette uten å få slengt en "du er norsk og tenker bare på Hushovd" i trynet.

EDIT:

Thor har jo også sagt at han kommer til å ta seg av små oppgave for Sastre, sånn som å hente vannflasker og hjelpe å kontrollere litt. Dette tror jeg også kommer til å gjøre. Som jeg har sagt så er topp 10 veldig bra for dem, og det kommer Sastre til å klare. Og Thor vil ikke slite seg helt ut selv om han må hjelpe Sastre litt. Men Cervelo vil nok veldig gjerne ha den grønne trøya nå som Thor er i såpass god posisjon til å ta den, men sammenlagt er nok hakket viktigere.

Ble litt rotete skrevet.

Enig med dette. Så lenge han er i hovdefeltet må han jo gjøre NOE, men det er forskjell på denne jobben og en slik jobb som f.eks Arvesen vil ha. Om det er en slik rolle archongamer også har tenkt på er vi egentlig ganske enige, og diskusjonen er litt ubegrunnet.

Endret av GBD
Lenke til kommentar

hehe. tror nok Thor ender touren med å ha gjort mer for Saestre, enn Saestre har gjort for Thor :p

Uansett, vi skal nok ikke innbille oss at Thor er en fredet mann, men at han blir å dra Saestre opp fjell tviler vel de fleste på.

Han blir vannhenter, og evt. hjelpe med å hente inn brudd før fjellene, selv om jeg tror Astana vil gjøre en god nok jobb der alene med sitt lag.

Lenke til kommentar
Poppel har sikkert et annet syn på saken, men jeg må da få lov å mene dette uten å få slengt en "du er norsk og tenker bare på Hushovd" i trynet.

Les igjen nå om du sikter til meg.

Jeg skrev vi nordmenn tror den grønne trøya er viktig, og det er litt fler enn bare deg gitt.

Og selvsagt skal du få mene hva du vil du, men legger du meningene ut på forum må du tåle at de kan bli debatert :)

Lenke til kommentar

At jeg tar det personlig opp mens du mente det generelt er kanskje min feil. Men jeg mener at det er litt lett å si at man er inhabil i en diskusjon fordi man heier på en part mer enn den andre. Det er ikke det at en mening på et diskusjonforum blir debattert som er et problem. Som jeg skriver så vil jeg gjerne diskutere uten å få en slik kommentar fordi jeg mener det er litt for lett.

Jeg har da fulgt Touren i 7 år, jeg vet at gul trøye er enormt.

Men som jeg skrev i min edit på forrige innlegg. Tror egentlig vi er ganske enige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...