Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer Thor! Satser på etappeseier i morgen også! :roll:

Hvordan tror dere David Millar gjør det i fjellene forhold til Chavanel? Begge er vel sterk, eller?

Rigoberto er vel også sterkere enn Tony Martin? Snakk om veddemål her, hadde vært fint med hjelp :p

Endret av Sammy-Lee
Lenke til kommentar

Morgendagens etappe

Dette er slike ettapper jeg liker, etapper som slutter på toppen av et fjell etter en bratt stigning. Jeg er litt uenig med Kaggestad om at det ikke kan avgjøres på denne etappen. Det er vel heller slik at det er nettopp slike etapper som dette toren blir avgjort. Denne og etappe 20 er der avgjørelsen vil falle tror jeg. Dette er også tourens lengste etappe med 224 km så her får de sikkert kjørt seg godt før de to påfølgende etappene.

Løypeprofil:

http://07_PROFIL.gif

Kaggestads ord:

Rittets første fjelletappe, med mål oppe på 2240 moh. De siste 69 kilometerne stiger løypa 1680 høydemeter, med den avsluttende stigningen (10,6 km) opp til Andorra Arcalis, med gjennomsnittlig stigning på 7,1 prosent. Jan Ullrich avgjorde TdF i 1997 i Andorra, opp til Port d`Envalira, der dagens siste fjell var den nest siste utfordringen.

Halvveis skal man også over Col de Serra-Seca (1160 moh), en 1.-kategoristigning, som faktisk er brattere enn den avsluttende på det verste. Det er alltid noen som vil slite på den første fjelletappen, fordi man nå i en snau uke har kjørt i lett terreng på tunge gir. Nå skal beina venne seg til høy frekvens, i tillegg til at finalen skjer i en høyde der det er knapphet på oksygen. En meget krevende etappe, som i tillegg er rittets lengste.

Touren avgjøres ikke på denne etappen, men mange vil forsvinne ut av favorittgruppa

Hva tror dere? Vil mange spare seg til de to neste fjelletappene eller vil det bli full krig mellom sammenlagtfavorittene i morgen?

Hvem sitter med den gule etter i morgen? For det blir i hvertfall ikke Cancellara...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Spørs vel om ikke Sastre er mannen det skal jobbes for i morgen, og tvilsomt om de bruker Thor på et brudd vel?

Thor kommer ikke til å jobbe for Sastre.

Noen andre enn meg som tenkte - sånn omtrent 10 sekunder før målgang - på oppløpet "shit, nå er han innestengt igjen, jeg vet AKKURAT hvilken unnskyldning han kommer til å bruke"?

Så vinner han. Kredz til korzmannen.

Lenke til kommentar
Spørs vel om ikke Sastre er mannen det skal jobbes for i morgen, og tvilsomt om de bruker Thor på et brudd vel?

Thor kommer ikke til å jobbe for Sastre.

Noen andre enn meg som tenkte - sånn omtrent 10 sekunder før målgang - på oppløpet "shit, nå er han innestengt igjen, jeg vet AKKURAT hvilken unnskyldning han kommer til å bruke"?

Så vinner han. Kredz til korzmannen.

Når han ble halveis skjult av et banner som hang og slang, når han ble liggende inne mot høyre så var jeg sikker på at løpet var kjørt.

Lenke til kommentar

Moro nyhet å komme hjem til og finne ut at Thor har tatt nok en etappe seier.

I morgen er også siste dagen jeg ikke får med meg, nå skal jeg jobbe riktig resten av touren så jeg får med meg resten :woot:

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Utrolig viktig at Thor markerte seg idag, og vant etappen på den måten. Fantastisk. 1 poeng opp til Cavendish nå. Jeg tror vi vil se mye luring blant favorittene imorgen. Tror også vi vil få se noen overraskelser, fordi det ofte er mange som har problemer med å komme opp i fjellene med tanke på tråkkfrekvensen. Tror ikke at Armstrong er kapabel til å vinne imorgen, men Contador kommer helt sikkert til å sprudle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...