Gå til innhold

Tour de France 2009

kterjesen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Jeg tror Andy Schleck kan ta klatretrøyen, men sannsynligvis blir det en mer ukjent rytter som ikke har en sammenlagtkandidat å sykle for.

Vil Gesink kjøre for Menchov tror du? Høres optimistisk ut å satse på Menchov etter at han har vært i toppslag i Giroen. Er det egentlig mulig å være i toppform i 2 grand tourer i så kort mellomrom?

Jeg tror Menchov blir satset på. Han viste styrke, både fysisk og mentalt, i fjor. Vi får se hva han kan gjøre med en tung Giro i kroppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan tror dere sjansene til Arvesen er til å få kjøre? I følge Kaggestads blogg http://johankaggestad.tv2blogg.no/article878801.ece står det mellom Kurt, Breschel og Kolobnev om den siste plassen. Kaggestad sier at bøde Breschel og Kolobnev er gode på flaten, men svake oppover. De kan altså begge vinne i eventuelle brudd og hjelpe til med å kjøre på flate etapper, men trenger Saxo Bank slike egenskaper? De kjører jo utelukkende for sammenlagtplasseringer, og man skulle tro at Cancellara, Voigt, Sørensen, O'Grady, Larsson (hvis han får være med) og eventuelt Kurt burde være mer enn nok til å kjøre på flaten også. I tillegg er vel Arvesen bedre på tempo enn både Breschel og Kolobnev, noe som er relevant mtp lagtempoen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror Arvesen får kjøre. Han har hatt en sesong under pari, men han er en mann for store etapperitt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf

Helt kanon. Det kommer til å bli anarki i feltet forhåpentligvis. Jeg liker Christian Prudhomme.

Lenke til kommentar

Kurt Asle får sykle TdF. :D

Den sportslige ledelse på det danske hold har udvalgt de ni ryttere, der skal repræsentere Team Saxo Bank i dette års Tour de France, der skydes i gang den 4. juli i Monaco:

Andy Schleck, Frank Schleck, Fabian Cancellara, Stuart O'Grady, Jens Voigt, Nicki Sørensen, Chris Anker Sørensen, Gustav Larsson og Kurt-Asle Arvesen.

Matti Breschel ser ikke ut til å være med, på tross av en imponerende vårsessong.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Fornuftig løsning. Matti Breschel har hatt en fantastisk sesong så langt, men Kurt Asle er viktigere på veien med tanke på rutine og erfaring. Breschel har heller ikke fått vist seg ordentlig i GT-ritt. Arvesen har vist at han er god gjennom hele Touren og står på i alle de tre ukene som rittet varer. Det tror jeg ikke de ville fått om de hadde valgt Breschel istedenfor.

Også er jeg kanskje litt partisk pga. at Arvesen er nordmann :D

Lenke til kommentar
Gode tider! En veldig undervurdert syklist, men viser jo enkelte ganger hvilken

Var sjef å se Arvesen vinne den etappen, men på den videoen ble jeg litt distrahert av en slik kommentar:

lifeofcycling: from

the guy to the left is doing a powerwank, haha LOL!!!! Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...