Gå til innhold

Ny innmat i pcen, bang vs buck!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå satt sammen noen deler som jeg tror vil passe bra som en pc, jeg har kabinett, strømforsyning, og dvd-brenner fra før.

Handlevogn

Jeg valgte harddisken pga at den støtter SATA II som er på hovedkortet, har dette noe å si hastighetsmessig, praktisk sett? Og hovedkortet støtter PCIexpress 2.0, er det kanskje noen andre hovedkort som blir anbefalt her?

Hvordan er kompabiliteten ellers? Passer alt sammen?

Ville dere gått for et Nvidia-kort, eller blir ATI 4850 bra her?

Er det noe som ville gi mer bang vs buck? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for grundig svar! :)

Er det noen grunn til at du har skiftet grafikkortet fra Gigabyte til HIS? Er dette bedre merkevare?

Er e8300 raskere enn e6850?

Denne harddisken, er det en spesiell grunn til at du valgte den? Den har ikke SATA II, men det gjør vel kanskje ikke så mye? Jeg har eksterndisk i tillegg, så når det gjelder lagringsplass er det strengt tatt ikke behøvd med mer enn 300 gb.

Vil dere anbefale XP eller Vista 64-bit til denne pcen? Vurderer å gå over til "the dark side" nå ;)

Lenke til kommentar

E6850 er utgående produkt, de selger kun restvare stort sett, E8400 har tatt over for denne. Det er en kjøligere prosessor samtidig som den er noen få prosent raskere.

SATA II eksisterer ikke, det er bare noe produsenene har funnet på. Innenfor grafikkortene så er de like, forskjellen er bare tilbehøret innenfor HD4850 serien.

Jeg har personlig kjørt Vista Business X64 siden Desember 2006 og har ikke hatt noen som helst problemer, så jeg kan trygt annbefale Vista X64!

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Sier også det samme angående hovedkort og utskifting.

Nvidia nForce til Intel er søppel som kan gi deg en masse hodebry, titt heller på noe med Intel sitt brikkesett, herunder P45 som er milevis foran Nvidia og mye mer vennlig på minnesiden og om du vil leke med overklokking en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...