Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming og plombering av Aprilia RS 125.


westli

Anbefalte innlegg

Hallå!

I morgen får jeg min helt nye Aprilia RS 125. Jeg diskuterer en god del med en god venn av meg som har en Honda nsr 2004 modell. Han sier at Apriliaen dårligere på kvalitet enn div. andre merker som suzuki, yamaha og honda ol. og at den ikke tåler trimming eller å ta plomberingen. Er dette riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.. leste at man måtte sveise og skjære mye for å få vekk ploberingene i eksosanlegget, er det noen lettere måter å få vekk disse på? og bør jeg skifte dyse hvis jeg fjerner plomberingen? Er det noen andre plomberinger enn den i eksosanlegget og isåfall hvordan fjerner jeg de? jeg har 2008 modell hvis det hjelper noe..

Lenke til kommentar
Hmmm.. leste at man måtte sveise og skjære mye for å få vekk ploberingene i eksosanlegget, er det noen lettere måter å få vekk disse på? og bør jeg skifte dyse hvis jeg fjerner plomberingen? Er det noen andre plomberinger enn den i eksosanlegget og isåfall hvordan fjerner jeg de? jeg har 2008 modell hvis det hjelper noe..

Blir litt av det samme som Mr.NorBits sa, kjøp heller et effektanlegg så slipper du å kutte i orginal potta. Ja, du må skifte dyse når du endrer ytelsen, hvis ikke skjærer motoren seg. Se linken jeg postet for mer enn nok informasjon. :)

Lenke til kommentar

Hei, trimmguiden på aprilia forumet er best, men skal du ha det litt mindre avansert tror jeg det at du rett og slett kjøper et ferdig eff anlegg, eller et FP anlegg(Et originalt anlegg som kommer uten plomberinger), FP anlegget er også E-merket, så onkel ikke har så veldig mye å si hvis han ikke hopper på sykkelen din å tar seg en runde. deretter har du en plombering inn til luftfilter boksen din som rett og slett bare er å skjære i filler, men prøv å få med mest mulig gummi ut, deretter tar du CDI sperra, CDI sperra er det viktigste å ta, helst før aff anlegg osv. Du finner en guide til dette også på Apriliaforumet. Også MÅ, og jeg MENER MÅ"!" du dyse opp, med eff.anlegg,cdi tatt, og luften åpen så vil jeg tippe en minimum på 130 dyse.

 

Deretter, hvis du virkelig vil ha det morro, gå for en eksosventilstyring! helst rave 1. kan kjøpes brukt for rundt 1500,- ligger til salg støtt og stadig på apriliaforumet det også!

Lenke til kommentar

ok! En annen ting jeg lurer på er hvor fort den går originalt etter den er kjørt inn? hører alt fra 100 km/t til 145, men har ingen anelse om hva som er rett.

 

Edit: står i guiden at cdi plomberinga kun gjelder for 1995-2006 modell, men jeg har 08 modell.

Endret av westli
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...