Stratten Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Mitt første bilde her, dette... Jeg fikk litt assosiasjoner til John Cleese sine "silly walks" da jeg så disse - derfor ble det iallfall for meg litt mer enn bare enda et fuglebilde (jeg har tatt en del av dem nå som fersk fotograf, med sterkt vekslende resultater...) Muren er rettet opp (var fryktelig skeiv på originalen), bildet er croppet og jeg har simpelthen kjørt "auto levels" i photoshop. Kommentarer/forbedringsforslag? Canon EOS 30D Tamron 70-300 med brennvidde 300mm F/8 1/500 sec ISO 400 Lenke til kommentar
Moanf90 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 hvordan fugler er dette? bakgrunnen er rolig, og gjør seg godt til dette bildet. fuglene kunne kanskje vært litt skarpere? jeg likte dette. fargene er fine, og det er ikke et helt standard fuglebilde! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Det er Tjell... med mindre det er et lokalt navn på fulgene da. Har ikke så mye mer å si annet enn det samme som Moanf90 påpekte, men det blir litt for lite kontraster og det ser litt blast ut. Ellers likte jeg utsnittet. Endret 19. august 2008 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Posituren på fuglene var utrolig stilig, du har tatt bildet i akkurat riktig øyeblikk. Så motivet funker bra for min del. Det jeg kunne ønsket var at du brukte litt mer tid på redigering fordi fargene er ufattelig blasse og kjedelige. Prøv deg litt ut med kurve-verktøyet og lysstyrke/kontrast så hjelper det med en gang. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 En fin liten S kurve på dette bildet så blir det bra. Artig fuglebilde som ikke var helt A4. Lenke til kommentar
Stratten Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Takker for kommentarer! Joda, det ante meg nok at det er en del å hente på redigeringssiden, og jeg takker for tips. Bildet er tatt midt på dagen i (og delvis mot) sterk sol, så fargene var enda blassere før den enkle "autolevelen" jeg kjørte. Jeg er enda grønnere på redigering enn jeg er på fotografering, men jeg "leker meg" - prøver & feiler - så jeg håper da jeg får lært meg en del etter hvert. Fuglene er tjelder, som Egilanso sier. Haematopus ostralegus ostralegus, eller "oystercatchers" som jeg nylig har lært at de heter på engelsk. Ganske takknemlige fotoobjekter ettersom det finnes en del av dem her på vestlandet, de har en viss størrelse, skarpe og flotte farger - og det går an å komme et stykke innpå dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå