doraemon Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Vennligst flytt dette hvis det er skrevet feil sted. Som man kan se på bildene så har vanntanken/pumpen sprukket og vannet lekket ut. Er det noe jeg har gjort galt eller er det en feil på produktet? (Slangene er fulle av alger, noe jeg regner med er fordi jeg har pumpet luft rundt i systemet.) Vannkjølingen er et MIST Economy vannkjølingssett. Hadde satt pris på noen kommentarer ettersom jeg synes det er litt rart at vanntanken har sprukket såpass mye tilsynelatende uten grunn. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hvis du har noen gang har skrudd av toppen av tanken for å ta en titt ned i den. Så kan dette ha skjedd når du har strammet de 4 skruene på toppen. Som du ser, ser det ut som at den ene skruen har blitt tatt for hardt i på. Hvis du ikke har gjort dette så var det meget rart. Da må det ha vært spenn i den fra produksjonen som etter tid har slått over. Så lenge du har hat batterivann eller et annet vannkjølings merke (eks feser, fluid xp osv) så skal det ikke oppstå alger. Slik at hvis du ikke har brukt vann fra springen så er det shit som ligger igjen fra produksjon av spesielt radiator og chipset blokken. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Må være produktfeil mest sannsynlig, en vanntank skal ikke sprekke helt uten videre med mindre du fysisk gjør noe galt med den. Du har ikke overdradd skruene? Har du brukt algedrepende middel? Kjører du kun vann vil du få litt av hvert i slangene etterhvert, bare et tips til enste gang. Lenke til kommentar
ansver Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Bare for sikkerhets skyld, det har ikke brukt en væske med noe alkohol i? Det kan i så fall få vanntanker av pleksiglass til å sprekke opp tilsynelatende uten grunn. Lenke til kommentar
doraemon Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 1. Tror faktisk at jeg strammet skruene litt, men at hele skiten skal sprekke pga. det synes jeg er litt svakt, men det er sikkert mulig... 2. Brukte destillert vann fra apoteket + en liten flaske korrosjonsvæske(?) kjøpt hos Microplex. 3. Det har vært ethanol/isopropanol (les konsentrert spylervæske) i systemet. Prøvde en blanding av dette og destillert vann først pga. blåfargen. Leste noe om det på forumet. Men det skummet(!) såpass mye at jeg prøvde å rense ut alt av systemet og begynne på scratch. Kom til den konklusjon at det er forskjell på konsentrert "spylervæske" ("60-100% ethanol/isopropanol") som jeg hadde brukt og konsentrert "kjølevæske" som det står om i forumet? Så, må uansett bytte pumpe. Er det mulig å rense systemet uten å bytte slangene (kan søke, men siden jeg først er i gang her...)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå