christhenoob Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei! har i det siste sett på en 24 tommers skjerm på tigerdirect.com (http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=3877465&CatId=3774) ettersom jeg fortsatt ikke har fått svar på min mail om de shipper til norge, så spør jeg her isteden.. og håper på at noen rundt på forumet har gjort noe av det samme selv før. firmaet jeg vil bruke til å sende til norge heter jetcarrier.com og er en hjelpeside for nordmenn som vil kjøpe ting fra usa. de sender med både fly og båt fra usa. de gir deg en mailboks i usa som du ber din forhandler om å sende varen til, derfra sender de pakken din med enten båt eller fly( dette velger du selv, båt er billigst) til norge. høres perfekt ut? prisen per skjerm er ca 1500kr, og frakt per skjerm er på 300kr, 1800kr for en 24 tommer med vga, dvi og HDMI, ganske bra ikke sant? skjermene skal jeg også selv hente på lageret til jetcarrier,så ingen flere kostnader der;) men har jeg glemt noe her? er det et eller annet jeg ikke har tenkt på... Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Husk at 25% moms kommer i tilegg når varen ankommer Norge, så sant du ikke henter den selv og "smugler" den inn. PS. Hvis du hadde kikket under Help og FAQ hadde du sett at de sender til bla. Norge. PS2. Har du dobbeltsjekket at de takler 230v? Kjipt å kjøpe kraftig omformer til hver av dem for 400-500,-.. Endret 18. august 2008 av jvc1986 Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 18. august 2008 Forfatter Del Skrevet 18. august 2008 Husk at 25% moms kommer i tilegg når varen ankommer Norge, så sant du ikke henter den selv og "smugler" den inn. PS. Hvis du hadde kikket under Help og FAQ hadde du sett at de sender til bla. Norge. PS2. Har du dobbeltsjekket at de takler 230v? Kjipt å kjøpe kraftig omformer til hver av dem for 400-500,-.. lol, vel.. virker som om jeg skal "smugle den inn" og hva mener du med: talker 230v? kjører ikke amerikanske skjermer på 230v da? trodde det var liksom unisont for nesten hele verden jeg:S takk for det med faq's og at de faktisk shipper til norge xD hvis dette viser seg å være nesten like billig som med det fraktefirmaet, så er jo saken biff. vært mye lettere med det Lenke til kommentar
eirik845 Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 usa har bare 110 v i veggen Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Riktig som eirik845 her sier. Skjermer i 24" får man jo fra 1900kr. Synes det ble mye om og men og risk med frakt eventuelt for å spare noen få kroner eventuelt. Kanskje ikke det engang. Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 hei igjen, takk for svar eirik845, visste ikke det:S og amigano.. ja du får 24" fra 1900kr, men jeg ville likt med hdmi.. men jeg får vel nøye meg med dvi for nå. får vel heller kjøpe fra norge her. i førsten trodde jeg at jeg sparte over 1000-1500kr på å kjøpe skjermer i usa, men det er faktisk ganske mye styr med det=\ takk for svar;) Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Skal du bruke skjermen til spilling ville jeg ikke brukt/anbefalt hdmi uansett. Min erfaring er iallefall at det kommer med en betraktelig pris som er økt input lag, som er av den variable sorten, dvs det verste. Lenke til kommentar
Looper87 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Ser ikke vitsen med å importere en slik skjerm til Norge. Har selv vurdert å importere NEC 2490wuxi (H-IPS skjerm), som er den beste all-round 24" du kan kjøpe. Hvis noen vet om noen butikker som selger denne skjermen eller har erfaring med å importere skjermer fra USA, må de gjerne dele erfaringen sin her. Det hadde jeg satt pris på. Endret 21. august 2008 av Looper87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå