Gå til innhold

Hardisk jobber! Hvordan legge spill i minnet ??

janken

Anbefalte innlegg

Jeg har lest her på forumet at noen bruker kun minnet og ikke "hardiskminnet".

Jeg har ikke så mye minne 256, men minnet blir jo ikke brukt opp uansett så det er ikke vits å kjøpe mer.

Spillet Microsoft combat flight simulator hakker av og til og jeg ser at det er hardisken som jobber. Veldig kjedelig når en f.eks kræsjer. Full stopp og hardisken jobber før bildet og lyd kommer.

Jeg har et overklokket geforce3 kort og siden jeg ser at hardisken jobber hver gang det kommer et "hakk", så tror jeg ikke det er kortet.

Hvordan kan jeg få bruke minnet mitt fullt ut, kan jeg så å si legge spillet i minnet?

Takker for hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare fortelle deg at hvor mye minne du har er veldig viktig for PCen din, selv om det ikke er slik at de blir brukt opp.

Hvis du bruker WinXP vil jeg anbefale deg å kjøpe mere RAM, prisen er ganske lavt for tiden...

Spillet blir vel automatisk lastet inn i minnet...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpt for ikke lenge siden en 512 brikke slik jeg hadde 768 mb tilsammen. Spillet Battlefield vart ikke bedre for det. Ikke noe annet heller. Jeg hadde over 600 MB ledig til en kvar tid.

Hvorfor legger ikke hardisken kræsjet i minnet FØR jeg kræsjer da?

I stede for at alt stopper opp for å laste hver gang jeg kræskjer.

Dere som kun bruker Rammen og ikke hardisken som minne. Kan dere hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar

Kjøp deg en gig med ram, kjøp deg programmet Superspeed XP, alloker 512 mb av minnet ditt som en virtuell disk og nyt 40 ganger bedre ytelse, på nær alle applikasjoner og spill som du kjører direkte fra rammen :)

521MB PC2700 koster ikke mer en en 500,- lapp idag så det er verd prisen ganger 100 og oppgradere minnet :) En av de viktigste komponentene i pc`n din er minnet.

Lenke til kommentar

Sjekk innstillingene på Agp Aperture size i Bios. Dette har noe med hvor mye av det vanlige minnet som kan brukes av grafikkkortet (altså som et tillegg til grafikkortets minne). 256 megabyte kan jeg tenke meg er det rette for deg..(hvis det er slik at du nå har 768 mb ram, er ikke helt sikker etter å ha lest postene dine..) Satt selv min opp fra 128 til 256 med stort hell. Mye bedre ytelse i minnekrevende 3d-applikasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...