Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Utsatt for vold - sliter psykisk


KongKarlsen

Anbefalte innlegg

Lørdag 16 august 2008 var jeg på en fest.

Var ikke særlig beruset da det kom en (beklager språket) neger og stumpet røyken på hånden min.

 

Jeg trakk meg unna umiddelbart ettersom jeg ikke ville ha noe bråk.

Senere på kvelden ville han snakke med meg på gaten om det, men jeg ville ikke ha noe bråk sa jeg.

Så gikk vi ut på gaten, han begynte å dytte meg og skylde på MEG for at HAN stumpen røyken på hånden min..

"Hvorfor stumpet du røyken min?" "jeg er ikke ute etter bråk!" sier jeg, så fortsetter han å dytte og sier det samme, jeg svarer det samme... "Kan jeg forklare hva som skjedde?" sier jeg "ja, forklar du" sier han, rett før det smalt i kjeven min...

Kjente ikke slaget, siden munnen ble lammet da leppa sprakk. Jeg snudde med en gang og gikk inn..

 

Som dere ser så gjorde jeg han INGENTING og tok heller ikke igjen.

 

Nå er han anmeldt, men jeg er livredd for at han får en gjeng etc, etter meg pga anmeldelsen.

 

Gikk på boksing med han før, har også fått han utvist fra klubben....

 

Jeg er redd og får ikke sove om natten fordi jeg er bekymret for hva som kan skje..

 

Tannen er knekt og leppa er fucka, på bildet er den ikke sprekt, men den gjorde det plutselig senere :S

Tannen er ikke et problem..Det psykiske jeg sliter med...

 

hjelp meg, vær så snill :(

post-99182-1219091066_thumb.jpg

Endret av when
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten skjedd det samme med en venn av meg. Han gikk hjem og tok opp snusboksen og skulle ta seg en snus. Fikk den i leppa da, men så kom det fem stor pakistanere og tok snusen ut av hånda hans og dyttet han. Han sa " gi meg den " . Den en av de fem svarte " stikk ellers så banker vi deg " han ble drit redd for at de skulle følge etter men heldigvis skjedde det ikke noe. Men tilbake om problmet ditt. Ville egentlig ventet litt og se . Men når du går ut eller noe prøv og alltid ha et syn bak deg også. Og prøv og kom i kontakt med denne person gjennom msn eller noe. Hadde ikke tørt og møt han igjen. Men ville prøvd og få snakket med person og spørre om hva som skjedde og komme til en ording.

Lenke til kommentar
Nesten skjedd det samme med en venn av meg. Han gikk hjem og tok opp snusboksen og skulle ta seg en snus. Fikk den i leppa da, men så kom det fem stor pakistanere og tok snusen ut av hånda hans og dyttet han. Han sa " gi meg den " . Den en av de fem svarte " stikk ellers så banker vi deg " han ble drit redd for at de skulle følge etter men heldigvis skjedde det ikke noe. Men tilbake om problmet ditt. Ville egentlig ventet litt og se . Men når du går ut eller noe prøv og alltid ha et syn bak deg også. Og prøv og kom i kontakt med denne person gjennom msn eller noe. Hadde ikke tørt og møt han igjen. Men ville prøvd og få snakket med person og spørre om hva som skjedde og komme til en ording.

 

blir muligens en mekling gjennom politiet.

 

han er farlig...han har knivstukket noen før..

Lenke til kommentar

Opplevd samme ting. Kjenner en som er den sterkeste 14 åringen jeg har sett. Han trener 7 kampsporter i uka. Han skylder meg 1,500 kr. Men nekter og gi tilbake. Men hva kan jeg gjøre jeg sitter her og er ganske spinkel forhold til han men får ikke gjort så mye. Vi er nå venner og jeg får pengene i små summer tilbake. Dette kom igjennom snakking. Men fikk ikke gjort så mye. Jeg fikk vite mye om han, at han, slo ned kvinner og tok penger og mobil, knivstokk, gikk på dop osv. Men etter vært som jeg ble bedere kjent fikk jeg vite at han ikke noe av dette er sant. Men kan hende at den du snakker om har det , vet ikke noe for jeg kjenner han ikke. Men snakking er noe av det som skaffer fred her i verden. Slossing og banning kommer du ingen sted med. Det gjør deg verken tøff eller smart. Men iallefall har ikke så mye jeg kan si uten om , god bedring og håper det går bra.

Lenke til kommentar

hei

 

Det kan hjelpe å prate med en psykolog. Han kan hjelpe deg med å slappe av og få tanken over på noe annet. Det er ikke sikkert at det kommer til å skje noe mer, men jeg skjønner at du er redd for at det kan skje noe.

Jeg har aldri gått til psykolog selv, men jeg kjenner mange som gjør det, og de syntes det hjelper mye.

 

Ang selve saken.

Nå er det vanskelig for f.eks politiet å gjøre noe hvis det ikke skjer noe mer med denne personen. Men hvis det skulle skje noe truende er det vitkig å anmelde det med en gang, ikke prøv å gjør noe selv (bære kniv for å føle seg trygg osv) , da er kjansen større for at du havner i problemer med loven.

Lenke til kommentar

skal snakke med noe som heter erstatning for volds offre ellerno, som har et kontor her nede. Det er pensjonerte politimenn som skal hjelpe meg med å snakke om saken og hjelpe meg å sende erstatnings søknad....

 

Er ganske vanskelig å være i en sånn situasjon nå som jeg akkurat har begynt på videregående.

 

 

-bumper denne.

Endret av when
Lenke til kommentar

skal snakke med noe som heter erstatning for volds offre ellerno, som har et kontor her nede. Det er pensjonerte politimenn som skal hjelpe meg med å snakke om saken og hjelpe meg å sende erstatnings søknad....

 

Er ganske vanskelig å være i en sånn situasjon nå som jeg akkurat har begynt på videregående.

 

 

-bumper denne.

Lenke til kommentar
Jeg er redd og får ikke sove om natten fordi jeg er bekymret for hva som kan skje..

.....

Det psykiske jeg sliter med...

 

hjelp meg, vær så snill :(

 

En slik hendelse sitter vel gjerne i noen dager, hvor man føler seg redd, sint og gjerne tråkket på.

Heldigvis vil slike følelser etterhvert slippe taket, fordi du får bearbeidet både selve situasjonen og din emosjonelle reaksjon.

 

Bra du anmeldte han, og lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hvem vet at gjengen ikke kommer til å denge han helseløs fordi han anmeldte?

 

Noen ganger må man sette hardt mot hardt. Ordtaket "Vold løser ingen problemer" er bullshit.

Lenke til kommentar
Jeg er redd og får ikke sove om natten fordi jeg er bekymret for hva som kan skje..

.....

Det psykiske jeg sliter med...

 

hjelp meg, vær så snill :(

 

En slik hendelse sitter vel gjerne i noen dager, hvor man føler seg redd, sint og gjerne tråkket på.

Heldigvis vil slike følelser etterhvert slippe taket, fordi du får bearbeidet både selve situasjonen og din emosjonelle reaksjon.

 

Bra du anmeldte han, og lykke til!

 

 

Takk skal du ha! og takk tøffe-tetra!

 

skal holde dere oppdatert

Lenke til kommentar

Har vært i en liknende situasjon, noen som trua meg på livet dag og natt i noen uker for skarve 50kr, vist han bare er en showoff kan det godt hjelpe og banke dritten utav han, men mest sannsynlig vil det ikke hjelpa, da han høres ut som en ganske farlig kar. Kan si at reddselen mest sannsynlig vil gi seg, gjorde i alle fall det for meg etter ei stund. Du kan også oppsøke psykolog og prøve å få hjelp med å tenke på noe annet, kan hjelpe deg. Tror for så vidt ikke han vil komme etter deg fordi du har annmeldt han, for er han litt smart vil han skjønne at det bare gjør ting værre.

 

Uansett, stå på, vis han at du IKKE er redd for han, stå på ditt. Vist ting skulle gå veldig dårlig har politiet mulighet til å snakke med han, fikse sånn ordning sånn at han ikke kan nærme seg deg(husker ikke hva det heter :p ) osv. Uansett, håper det ordner seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...