Magnusmmo Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Hei! Jeg har en NAD c352 forsterker og DALI concept 7 høyttalere, og dette anlegget har fungert utmerket i en lang periode. Men for en tid siden fyrte jeg volumet ganske kraftig opp, og spilte sånn en ti minutters tid. Dette hadde jeg da gjort flere ganger. Men denne gangen skrudde forsterkeren seg plutselig av, og det begynte å lukte svidd. Jeg skrudde ned volumet, og skrudde på igjen musikken. Da fungerte den fint igjen. Men hver gang jeg nå skrur volumet opp på "maks", så skjer det samme igjen etter rundt 1 minutt. Kan noen fortelle meg hva som har gått galt, og hvordan dette kan bli fikset? takker for svar! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Mest sansynlig har ingenting gått galt. Forsterkeren har innebyggd sikkringskretsløp for å hindre at forsterkeren blir ødelagt når den blir overbelastet. Forsterkeren blir varm når den kjøres så kraftig, og kan lukte svidd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 "DALI concept 7" Er det snakk om DALI concept 6 eller DALI concept 8? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Hvordan er det med kjøling? Det bør være god klaring til alle kanter, er best om forsterkeren står åpent på et bord, benk eller hylle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Feil i delefilteret på en av høyttalerne som lager kortsluttning? Lenke til kommentar
espkul Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Pass på og ikke skru på maks hvis forsterkeren er for svak, noe som kan være tilfelle (iallfall hvis du har concept 8). Du kan ødelegge diskantene, da forsterkeren gir for mye strøm til disse... eller noe i den duren Endret 29. august 2008 av espkul Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Det er ikke fordi de får for mye strøm, det er det at de får et signal som er så kraftig forvrengt at de ikke takler å spille det av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå