Fjellgeita Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Heisann. Har nylig kjøpt meg en Zepto NOX A15 lapptopp som både har HDMI- og Digital lyd utgang. Jeg skal koble den til TV'en og kjører bildet gjennom HDMI, men i henhold til hvordan hjemmekinosystemet mitt er satt opp kan jeg ikke få optisk lyd gjennom HDMI'kabelen og fram til forsterkeren (HDMI går til tuneren, som ikke har optisk kabel til forsterker). Jeg må dermed bruke den Digitale lydutgangen på pc'en (som skal gå direkte til forsterkeren). Utgangen er en vanlig Jack-utgang, så jeg bruker en Optisk kabel med Optisk jack på ene siden. Problemet er som følger: PC*en bruker programmet Realtek HD Audio Manager for lydsystemet. Når jeg kobler i den optiske kabelen popper det opp et vindu hvor jeg kan velge hvordan enhet jeg plugget i. Jeg velger "Linje ut" som vist på bildet nedenfor: Dette er greit nok og jeg trykker OK. Men nå virker det som jeg har koblet til en Analog-enhet iom. at den analoge lydutgangen lyser, som vist på bildet nedenfor: Som dere ser står det Digital under, og det er den jeg mener skulle blitt aktivert?! Hvordan kan jeg sette opp på pc'en slik at det er den digitale lyd-utgangen som brukes istedenfor den analoge? Digital kabelen er naturligvis koblet til en digital inngang på forsterkeren... Anyone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå