Gå til innhold

Sliter med framtidsjobb: Skal gå 2MK.

Eplekaka88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med varierte interesser kan du alltids gå videre høyskole i tre år mediefag(Media, IKT og design, noe som utgjør en Bachelorgrad), og gå et år PPU for å bli lærer ved vgs.

Men bare legger ut min egen plan jeg nå. :p

Lenke til kommentar

Du kan gjøre hva du vil. ;)

Det er nok høyere utdanning / kontakter som spiller inn om du skal få deg jobb etter videregående. Alt ettersom da...

Hva kunne du tenkt det å gjøre? Vil du fortsette å jobbe i en form for butikk, eller kunne du tenkt deg å f.eks være journalist, eller noe annet relatert til studiene dine?

For å ta meg selv som eksempel; jeg har fullført MK på videregående, og nå går jeg på høgskole, der jeg studerer medieproduksjon. Etter det skal jeg bli politi. :)

Rart sier du? Tja... Selv om man velger seg en sti i utdanninga må man ikke nødvendigvis følge den slavisk ut til jobblivet.

Lenke til kommentar

MK gir jo nesten det samme grunnlaget som allmennfag, og du kan derfor gjøre det du har lyst til.

Jeg gikk selv ut fra MK i fjor, og jobber nå som journalist. Jobbet også deltid for et magasin fra begynnelsen av VK1.

Det er allikevel mange som gikk i klassen min som har gått helt andre veier. Både innefor media, og andre jobber/studier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...