Fotofashion Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Hadde en fotoseanse med denne lille krabaten, utrolig gøy å ta bilder av små barn som ikke trengs å instrueres. Blits og reflektor ble brukt. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Veldig bra lys! Lenke til kommentar
PlaCBo Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Babyer trenger kanskje ikke instrusjon, men man må jobbe en del for å få dem i posisjon og for å få blikkkontakt. enda verre med foreldre som "hjelper til". Tok babybilder i en dåp nylig og hadde over ti personer rundt meg som gjorde sitt for å få babyen til å smile :-P Bra farger, lokasjon, kostyme og stemning i bildet. Synes skyggene ble litt harde, spes. på bilde nr.2. litt uklart i ansiktet (rundt munnen) - mulig lukkertiden kunne vært høyere. Men det var fint med bevegelse på bilde nr. 1 Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 imho trenger barn å bli instruert - eller ihvertfall kontrollorert - om ikke annet. blir litt fra siden og det virker ikke som du helt har - kontakt - med barnet. nr1 blir best her. pga lys på nr 2 ikke er spesielt bra. lyset bakfra gir alt for mye skygger på hodeplagget. uttrykket er fint, men det virker som det er en foreldre på siden som får det fram og hun ser i den retningen. litt hard på deg her, men vet jo at du tåler det og ikke legger fra deg kamera av den grunn =D Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 takker begge 2.. hadde bare svake vivitars den tiden, så ikke nok til å utjevne sola. Men ble bra, hadde selsagt en del der jeg hadde mer kontakt med barnet. Men foreldre er er litt rare og valgte ut disse .. selvsagt tåler jeg kritikk, er jo derfor jeg er her Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 Syns ikke helt location er så bra,føles unaturligog bilder som man kunne finne i et albud "på stranda" bilder. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 18. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 anser location som noe en "kunde" velger, og hvis de f.eks har tilknyttning til et fjøs så utfører jeg oppdraget der. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 18. august 2008 Rapporter Del Skrevet 18. august 2008 At en kunde har bestemt location gjør ikke location' best... Når alt kommer til alt,og du presenterer bildet her, uten spesiell info om omstendighetene, så er det bildet i seg selv om er viktig. Hadde babyen hatt en svart flekk på magen så ville det vært best å fjerne den, for bildets del. Hva kunden skal/vil ha er irrelevant her. Men, du kan legge ut bildene for kritikk ut ifra kundens ønsker og ønsker kritikk på utførelse ut ifra de, men det har du ikke gjort. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 19. august 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Tar til meg det mr olsen. Jeg burde selvsagt ha beskrevet bildene og situasjonen bedre. Kunden er no utrolig fornøyd og hu fikk det hu var ute etter. Bilder som ikke var helt typiske. Hun ønsket ikke bilder der barnet så direkte inn i kamera. Av 6 bilder så valgte hun kun 1 der barnet så rett inn. Lenke til kommentar
MetteHHH Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Tar til meg det mr olsen. Jeg burde selvsagt ha beskrevet bildene og situasjonen bedre. Kunden er no utrolig fornøyd og hu fikk det hu var ute etter. Bilder som ikke var helt typiske. Hun ønsket ikke bilder der barnet så direkte inn i kamera. Av 6 bilder så valgte hun kun 1 der barnet så rett inn. Jeg kan godt forstå kunden. Billede nr. 2 synes jeg utroligt godt om - kysen rammer ansigtet ind, og lyset gør resten af billedet lidt diffust og får mig til at fokusere på barnet og hendes udtryk. En alder hvor hun netop er ved at blive bevidst om sin egen charme, og det er tydeligt hun har masser af den. Vinklen er også fin, man fornemmer at hendes blik kommunikerer med en voksen, men synsvinklen er nede i "hendes" verden. Netop fordi der ikke er øjenkontakt kan man identificere sig med den lille person, der kigger op på omverdenen, frem for bare endnu en baby-der-smiler-til-mig-oplevelse. Jeg kan også godt lide location. Kontrasten mellem det bløde/rene/varme og et lidt "rough" landskab. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Den effekten(spessielt synlig i fjeset) dere bruker på portretter er jeg ingen fan av generelt sett. Men det å gjøre det på en baby synes jeg blir litt "dumt".. En baby burde være mest mulig normal, og ikke tilgjort. Edit: så gjennom portrettene vi har hjemme, tatt i studio hos fotograf. Ingen har brukt denne effekten som en del av dere bruker her på forumet. Endret 19. august 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 19. august 2008 Rapporter Del Skrevet 19. august 2008 Tar til meg det mr olsen. Jeg burde selvsagt ha beskrevet bildene og situasjonen bedre. Kunden er no utrolig fornøyd og hu fikk det hu var ute etter. Bilder som ikke var helt typiske. Hun ønsket ikke bilder der barnet så direkte inn i kamera. Av 6 bilder så valgte hun kun 1 der barnet så rett inn. Jau, når man jobber for kunde må man legge egne meninger på bordet, det er ikke deg selv som skal bli fornøyd, det er kunden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå