Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n slåes av, men restarter! [+ uregjerlig markør.]

Anbefalte innlegg

Jeg har to problemer for tiden, som synes å være en lang linje i min teori om at PC'n min lever sitt eget liv.. Men til saken:

* Hver kveld slår jeg av PC'n, men hele den siste uken har den restartet istedenfor å slå seg av. Hva i all verden kan være årsaken til dette?

* Det andre problemet er mye mer irriterende; i lang tid nå har markøren plutselig frosset på skjermen. Den 'virker' fortsatt, men er usynlig, som vil si at når jeg fører musen over linker oppfører de seg slik som de gjør merket av en markør (den visuelle pilen fortsatt frosset på skjermen).

For et par dager siden gikk jeg til innkjøp av en ny mus i håp om at det kun var maskinvaren som ikke fungerte med de nye oppdateringene. Men akk, nei. Det samme skjer nå også.

Hva kan jeg gjøre?

Takker for all hjelp jeg kan få.

Endret av Li
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har to problemer for tiden, som synes å være en lang linje i min teori om at PC'n min lever sitt eget liv.. Men til saken:

* Hver kveld slår jeg av PC'n, men hele den siste uken har den restartet istedenfor å slå seg av. Hva i all verden kan være årsaken til dette?

* Det andre problemet er mye mer irriterende; i lang tid nå har markøren plutselig frosset på skjermen. Den 'virker' fortsatt, men er usynlig, som vil si at når jeg fører musen over linker oppfører de seg slik som de gjør merket av en markør (den visuelle pilen fortsatt frosset på skjermen).

For et par dager siden gikk jeg til innkjøp av en ny mus i håp om at det kun var maskinvaren som ikke fungerte med de nye oppdateringene. Men akk, nei. Det samme skjer nå også.

Hva kan jeg gjøre?

Takker for all hjelp jeg kan få.

hvilket os?

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Hm. Jeg nevnte Windows og hørte aldri mer, heh.

Markøren min forsvinner fortsatt, og scrolle hjulet på musen synes ofte å slutte å fungere helt (altså nedtrykk). Aner ikke hva som kan være årsaken.

Ingen som har opplevd dette..?

Lenke til kommentar

Markøren min forsvinner fortsatt, og scrolle hjulet på musen synes ofte å slutte å fungere helt (altså nedtrykk). Aner ikke hva som kan være årsaken.

?

sorry håpa at noen ander hadde svaret.kan du ta systemgjenoppretting?

Antivirus?

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

?

det kan hende at du har virus, har du anti virus program?

Heihei!

Ja, har foretatt et par systemgjenopprettinger uten resultater.

Anti-virus har jeg også. Håper da virkelig jeg ikke har fått virus. Selv om PC'n i helhet har blitt braktelig saktere de siste dagene.

Lenke til kommentar

?

Heihei!

Anti-virus har jeg også. Håper da virkelig jeg ikke har fått virus. Selv om PC'n i helhet har blitt braktelig saktere de siste dagene.

Post i data og antivirus delen av forumet ;)

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

Heihei!

er ikke så flink på det, det kanhende at noe har blitt setta i registeret...men da vet jeg ikke hva du kan gjøre.. kan du legge ut et nytt emne i antivirus programmer og data sikkerhet? hvis det er virus så kan de fjerne det der.

Hvordan gjøres det? Mener du legge ut Hijack logg eller noe?

Lenke til kommentar

Heihei!

er ikke så flink på det, det kanhende at noe har blitt setta i registeret...men da vet jeg ikke hva du kan gjøre.. kan du legge ut et nytt emne i antivirus programmer og data sikkerhet? hvis det er virus så kan de fjerne det der.

I datasikkerhet delen av forumet.

Endret av riskake90
Lenke til kommentar

sorry her trøtt, fint at du kjønte svaret mitt, det var noen skrive feil der. ja du kan legge ut en hijackthis log. du burde si problemet ditt der også :thumbup:

La ikke engang merke til det, hehe.

Mange takk for svar. Skal prøve dette senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...