Footy Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Driver å titter på en golf, for å kjøpe altså.. Bilen har ikke vært inne på service de siste 27000km.. Så jeg forstår jo at den burde det nå... Men hva er egentlig fasitsvaret på hvor ofte en bil burde være på service? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 er ikke noe fasitsvar på når en bil skal inn på rep... men er jo laget et anslag når enkelte deler burde byttes av produsenten... bare pass på at det er med et servicehefte slik at du veit hva som er gjort med den... men vi snakker jo i det minste olje og div. filterbytt, samt en sjekk av bremser og mulig noen reimer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Har ikke hatt Golf III på noen år, men min skulle ha liten service hver 15' (eller hver år), og hovedservice (inkl liten service) hver 30' (annethvert år). Den sier fra i displayet når du setter på tenningen, IN 1 (liten service) eller IN 2 (stor service). Den skulle visstnok også kunne vise OEL for oljeskift, men det gjorde aldri min. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Driver å titter på en golf, for å kjøpe altså.. Bilen har ikke vært inne på service de siste 27000km.. Så jeg forstår jo at den burde det nå... Men hva er egentlig fasitsvaret på hvor ofte en bil burde være på service? Et fasitsvar man kan komme med her er at du bør være forsiktig med å kjøpe biler som ikke har overholdt serviceintervallene. Gidder ikke eier å ta seg bryet med å ha service på bilen kan du regne med at det er andre ting han ikke har tatt seg bryet med også. Det er såpass mange Golfer til salgs at dersom du absolutt skal ha en Golf har du mange andre å velge i mellom. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Flyttes til bilteknisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå