CombatPsycho Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Som jeg trodde. Bestilte meg en billig brikke nå, slik at jeg får testa ut om det er rammen før jeg starter å sende inn ting. Tar store sjanser her, men jeg er nokså sikker på at det er rammen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Men jeg vil også vurdere CPU-problem, siden du får problemer i 32-bit så kan det være problemer i deler av CPU, noe som kan komme av corecrack. CPU er ikke sterkt overklokka eller har blitt utsatt for høye temperaturer? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Overclocked til 3.4ghz, og temperaturene var greie de gangene jeg sjekke det før. Blitt en stund siden jeg har sjekket de sist tho. Kan plukke ut en gammel 3.6ghz prescott fra gammelpcn for å teste Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Ja, du bør prøve det, en Prescott har jo 64bit-støtte så. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Å overklokke 1Ghz på stock kjøling (?) vil føre til ekstreme temperaturer. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Booter opp, kommer til loadskjermen, også kobler skjermen seg ut igjen. De samme POSTkodene kommer også opp. Synes bare det er så rart at det er ingen av rambrikkene som funker idet hele tatt. Får se når rammen kommer^^ Har en ganske diger vifte og ganske bra kjøling ellers i pcn. Så jeg tror ikke temperaturene har noen gang vært så alt for høye. Endret 19. august 2008 av Kim Salabim Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Da har jeg prøvd ut nyrammen, og det samme problemet er her fortsatt. Nå vet jeg seriøst ikke hva som kan være problemet. Pcn slår seg plutselig av under boot. Er jeg heldig, kommer jeg innpå Bios, men før jeg rekker å gjøre noe som helst, slår pcn seg instantly av. Trenger virkelig hjelp her :/ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Da må du vurdere hovedkort og evt. CPU. Har du putta i prescotten? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Var visst ikke den 3.6ghz cpun jeg prøvde her om dagen likevel. Var en eldre 3.2ghz. Den bootet opp, men ble stoppet av at den ikke taklet 64bits. Etter det fikk jeg de samme problemene. Prøvde enda et annet grafikkort nettopp også, som førte at jeg kom ENDA lengre enn før. Men så slo den seg så klart av, og deretter startet med de samme problemene. Har vel nødt til å være hovedkortet nå? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Prescott har 64-bit støtte, så da er det hovedkortet som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Da har jeg ihvertfall testa det meste. PSU og HK er vel det jeg ikke har prøvd ut. Men PSU er vel til å utelukke? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Hva har du av div. hardware inne i pc'n? For å minimere feilkilder så hiv ut evt. TV-kort, nettverkskort, usb-duppeditter, lydkort, ekstra harddisker, etc. Plugg harddisk og DVD i sata kontakt nr. 1 & 2 Ha kun 1 rambrikke i (nærmest cpu-sokkel) Start opp, gå rett i Bios å velg "Load Optimized Default" Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Har bare lydkort som andre diverse hardware. Kommer meg så vidt i bios noen ganger. Den slår seg av før jeg kommer så langt, noen ganger har jeg flaks tho. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Husket du å montere hovedkortet oppe på avstands-skruer? Kan nesten virke som det også evt. kan ligge en løs skrue bak å "gnistre" Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Husket nok det ja^^ Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Grubler videre på noen teorier jeg. Er det 3-pin eller 4-pin ledning på cpu-vifta? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 3 pins på selve vifta ja. 4pins på HKt. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 ok. Tenkte kanskje det kunne være et "issue" fordi jeg ser at cpu viftekontakten og en annen kontakt er plassert rett ved siden av hverandre; Teorien min var at hvis noen ved en feil putter cpu-ledningen i den der 3-pin'n kunne det kanskje medført at Bios "oppdaget" at ingen prosessorvifte var tilkoblet (riktig sted), og derfor skrur av maskin som en beskyttelse. Men hvis du bruker 4-pin kontakten på bildet, så kan vi gravlegge overnevnte som mulig årsak. Siste jeg kan komme på da, er om du kan få lånt og prøvd med et annet PCI-e skjermkort. Ellers er jeg tom for fler ideer. Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 22. august 2008 Forfatter Del Skrevet 22. august 2008 Takk for at dere tar dere tid til dette forresten! Sjekka ut det der med CPUvifta. Ingenting som kunne ha gjort noen effekt. Testa ENDA en CPU nå. Samme greia nå også. Testa nettopp en x850xt på den også. Atter en gang ingen effekt. Har til og med prøvd med en ny PSU. Nå har det jo nødt til å være hovedkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå