Toonnes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Harlaget en trpd tidligere, lite svar :/ men prøver på nytt med et mer direkte rettet spørsmål. Jeg trenger en router som kan videreføre et trådløst signal. jeg har hybel i et hus hvos jeg bare får inn internet signal på badet ^^ Skulle da gjerne viss hvordan jeg kan få dette i stua. en venn av meg snakket om WRT54GS, og at det var mulig. går dette ann. eller vet dere om noen andre muligheter jeg kan benytte meg av. homeplug er vel et alternativ. men det er dyrere, og jeg trenger også da en trådløs router :/ Si ifra om det er noe dere lurer på. begynner å bli litt småtrist å surfe på dass ^^ Lenke til kommentar
bongofrakongo Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Harlaget en trpd tidligere, lite svar :/men prøver på nytt med et mer direkte rettet spørsmål. Jeg trenger en router som kan videreføre et trådløst signal. jeg har hybel i et hus hvos jeg bare får inn internet signal på badet ^^ Skulle da gjerne viss hvordan jeg kan få dette i stua. en venn av meg snakket om WRT54GS, og at det var mulig. går dette ann. eller vet dere om noen andre muligheter jeg kan benytte meg av. homeplug er vel et alternativ. men det er dyrere, og jeg trenger også da en trådløs router :/ Si ifra om det er noe dere lurer på. begynner å bli litt småtrist å surfe på dass ^^ Det spørs om du surfer på en du kjenner sitt nett. Du trenger da et access point. Linksys er å anbefale. dene settes opp i routeren til din (forhåpentligvis) kompis. sett denne på badet der du får inn signal og den vidersender trådløst til resten av leiligheten din. Hvis du skal kun øke et trådløst signal vil jeg anbefale å google på cantenna. Lykke til Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Du trenger da et access point. Linksys er å anbefale. dene settes opp i routeren til din (forhåpentligvis) kompis. sett denne på badet der du får inn signal og den vidersender trådløst til resten av leiligheten din. Dette er feil... Du trenger en klient (f.eks en router som støtter DD-WRT) for å motta internett fra en router. Skal du videresende trådløst kan du bruke en router eller et aksesspunkt. Hvilken router er det du skal koble deg til? Hvis den er av rett type er det mulig å sette opp en router hos deg til å motta og videresende signalet. Lenke til kommentar
prarne Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Interesting! Jeg har 3 trådløse routere hvorav bare en er i bruk, men det dere sier er at jeg kunne satt opp de andre på andre steder i huset og sånn sett fått bedre dekning overalt? Kunne vært nyttig fra 1 etasje og ned til kjelleren - da det noen steder er litt svakt signal. Hvordan kan jeg gjøre dette og hvilke routere ville dette funke på? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Se her: http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices Lenke til kommentar
prarne Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Se her: http://dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices Cheers! Tror jeg skal få det til å funke på i alle fall 1 av routerne. Etter hva jeg skjønte må jeg sette den opp som wireless repeater bridge altså slik: http://dd-wrt.com/wiki/images/9/9b/Repeater_Bridge.jpg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Ser grei ut den der. Tror denne muligheten kom med DD-WRT v24 og muligheten til å sette opp flere 'virtuelle trådløse SSID'. Før måtte man bruke WDS (og dermed DD-WRT i begge ender) for å få til tilsvarende løsning så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Kan du kjøre DD-WRT på en av disse ruterene så kan du relativt "enkelt " sette opp en universal wireless repeater (med litt peil, eller litt hjelp). En ruter som bare gjentar signalet videre fra en annen ruter altså - nettop hva du trenger. Altenrativt så finnes det egene bokser for dette som heter nettop "repeatere". Ufordelen meddem er at de både er unødvendig dyre, og de kan bare brukes for denne ene tingen. Om du har en ruter, men den ikke er kompatibel med DD WRT, så er det også av og til mulig å bruke en slags repaterfunksjon som lager nettverk mellom to eller flere rutere, men da må som regel rutere minimum være av samme produsent for at det skal fungere tilfredstillende (og sjansene for at senderen du skal koble deg til er samme modell er jo lite sansynlig, dessuten må du da ha tilladelse til å endre instillingene på denne). Langt fra alle rutere har slik støtte uansett, så en ruter med DD-WRT eller en ren repeater er nok løsningen. Jeg gjorde nettop akkurat dette for en nabo, slik at han kunne dele internettforbindelse med en av de andre naboene (husene lå for langt vekke til å bare bruke nettet som det var). Jeg kan fint hjelpe deg gjennom alle spørsmål du har i forbindelse med DD-WRT for et slikt oppsett om du skulle sette deg fast Hvis du skal legge deg ut på å bruke DD WRT så bør du ha såpass peil på forhånd at du har flashet ny firmware/bios på en enhet før, eller evt. la meg fikse det via PC-fjernstyring om du føler du er på ustø grunn... Det finnes veldig mye god dokumentasjon, men om du skal gjøre det alene er det nok å annbefale at du har litt over gjennomsnittet datakunnskap, ellers bør du ha fjernhjelp på oppsettet. Finner du ut at du trenger nytt ustyr så gi meg et pip, så skal jeg fortelle deg hvordan du får "verdens beste ruter" for under 350 kroner Det finnes flere billige rutere med gullegod hardware, men suge software. DD-WRT på en slik ruter gjør at du kan få en snadder ruter for peanuts. Se dog først hva du har for noe av rutere, og se om noen av dem ligger i kompatabilitetslisten til DD-WRT: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices Si i fra hva du finner, så skla jeg hjelpe deg videre. Om du ikke hører svar fra meg på noe du spør så kan det være du må sende meg PM for å minne meg på å sjekke tråden -Stigma Endret 18. august 2008 av Stigma Lenke til kommentar
prarne Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 Takker Stigma! Har flashet litt av hvert før så tror jeg skal klare dette, men jeg tar kontakt dersom jeg ikke får det til! Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Finner du ut at du trenger nytt ustyr så gi meg et pip, så skal jeg fortelle deg hvordan du får "verdens beste ruter" for under 350 kroner Det finnes flere billige rutere med gullegod hardware, men suge software. DD-WRT på en slik ruter gjør at du kan få en snadder ruter for peanuts. Se dog først hva du har for noe av rutere, og se om noen av dem ligger i kompatabilitetslisten til DD-WRT: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices Sitter omtrent i samme situasjon selv, så et tips om billig router for DD-WRT tas i mot med takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå