Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte CD-spiller i Golf 3, hvilke ledninger er hva?

hyp3z

Anbefalte innlegg

Driver å bytter cd-spiller i søsteren min sin Golf 3, da den gamle synger på siste verset. Den gamle er en Sony spiller, mens den "nye" er en gammel Blaupunkt spiller.

Problemet er da altså iso-koblingene, det er et ledningskaos uten like inni der - mye gammelt hjemmemekk. Slik jeg kan se er det to ledningspølser som er kommer inn i bakenden. Men hva er hva, og hva trenger jeg av disse ledningene for å få gang på lyden? Blaupunkt-spilleren mener jeg bruker en slik iso-connector.

Noen som har erfaring med denne bilen og kan forklare litt av hvilke farger som er hva?

Evig takknemlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fram med et multimeter da og måle deg frem. Haar du anskaffet to ISO-klosser du kan bruke til monteringen da?

Men om du nappet Connectoren ut av Sony-spilleren, så er den helt ulik Blaupunkten ja. Du må som sagt følge den Sony-kabelen inn i dashen og se om ISO'en er der inne isteden...

Lenke til kommentar

Prøvde litt i kveld, tror jeg fant 12v og ground. Memory/gul ledning prøver jeg å koble på 12v, mener dette skal gå an? Får ikke stereoen til å skru seg på, lurer på om d kan være feil på det elektriske anlegget - ettersom den forrige stereoen også "døde".

Lenke til kommentar

Om du finner Pluss og Minus i dashbordet har du egentlig det du trenger for å fyre opp spilleren. Billedlig talt altså. ;)

Og Gul kan du koble på Pluss ja, særlig om den ledningen gir Pluss uavhengig av om tenningen er på eller ikke. Ellers vil du miste minnet på spilleren hver gang du slår av motoren. I Golfen skal det ligge klart både Konstant-Pluss og Tennings-Pluss, så det er bare å søke videre... ;)

Sikringen bak på spilleren er hel?

Lenke til kommentar

Ja er rimelig sikker på å ha funnet pluss og minus, begge disse er tykkere enn de 2-3 andre som kommer inn, pluss-ledningen spraket godt da den kom borti noe metall mens jeg romsterte inni der. Har prøvd å måle spenning med et billig multimeter fra biltema, men det virker ikke helt til å stole på :p Sikringen på spilleren har jeg målt og den er fin. Mulig det kanskje ligger en sikring et annet sted som må byttes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...