Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser, får "Not responding" og bluescreens

Anbefalte innlegg

Har en Core 2 Duo E6850 overklokket til 3,6 ghz. Tidligere har det fungert knirkefritt på denne klokken. Klarte å ødelegge rammen min, men fikk omsider ny. Saken er den at med den nye rammen (som forøvrig er av samme type som den gamle) har jeg problemer når prosessoren er overklokket. Programmer låser seg. Maskinen fryser i relativt korte perioder (30sek - 2min). Når maskinen fryser kan jeg vanligvis høre på musikk og bevege på musa fremdeles. Har Crucial Tracer Ram med lysdioder. Når maskinen fryser stopper disse å blinke. Det er ikke aktivitet på prosessoren når maskinen fryser.

Basert på dette kjørte jeg Orthos i en 4-5 timer først på Ram og deretter på CPU. Det var ingen problemer i gjennomføringen her.

Den siste bluescreenen jeg fikk sa: "A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval".

Når jeg klokker ned prosessoren til 3,0 og standard volt instillinger på 1,35v fungerer det som det skal. Har forsøkt å øke volt litt uten at dette hjelper. Noen som har forslag til hva som kan være problemet? Er klart jeg KAN gå tilbake til standard instillingene, men det er merkbar forskjell mellom 3,0 og 3,6 så hvis det er mulig vil jeg ha den på 3,6.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...