Gå til innhold

Får ikke tilbake forskudd på en vare de ikke hadde

Vidalon

Anbefalte innlegg

Bestilte en bilstereo på en nettbutikk. Ordren min kom og fikk mail med ordrenr osv. De ber om forskuddsbetaling over nettet, hvilket i og for seg er helt greit.

Så tok saken en vending da de ikke hadde stereoen jeg ønsket og ikke fikk den på lager heller. Jeg ba om pengene tilbake på samme konto, og det skulle bli gjort i følge dem.

Men det har ikke hendt enda, selv etter to uker og mange mail hvor jeg har mast.

Jeg ønsker selvsagt de nærmere 2000,- mine tilbake, men nettbutikken betaler likevel ikke tilbake.

Hva skal jeg gjøre hvis de ikke betaler snart? Har jo gått to uker uten noe som helst form for tilbakebetaling av mine penger!

Endret av Vidalon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er vel strengt tatt heller noe en bør politianmelde?

Dette kan vel ikke kalles annet en stjeling, dette har ikke selger noen form for rett til. Her kan du selvfølgelig kreve bådde pengene tilbake SAMT forsinkelsesrente.

Send skrifltig krav til selger med en beskjed om at kravet blir oversendt forbrukerrådet dersom ikke beløpet er tilbakebetalt innen 14 dager. For all del; det går fint ann å politianmelde dette også.

Merk at du selv også har mulighet til å hevde et pengekrav mot selger, noe kanskje mer tungvidt da du med fordell trenger et prosessfullmektig fks et inkassofirma eller en advokat.

Lenke til kommentar
Dette er vel strengt tatt heller noe en bør politianmelde?

Dette kan vel ikke kalles annet en stjeling, dette har ikke selger noen form for rett til. Her kan du selvfølgelig kreve bådde pengene tilbake SAMT forsinkelsesrente.

Send skrifltig krav til selger med en beskjed om at kravet blir oversendt forbrukerrådet dersom ikke beløpet er tilbakebetalt innen 14 dager. For all del; det går fint ann å politianmelde dette også.

Merk at du selv også har mulighet til å hevde et pengekrav mot selger, noe kanskje mer tungvidt da du med fordell trenger et prosessfullmektig fks et inkassofirma eller en advokat.

Sendt inn mail til forbrukerrådet og får vel svar i løpet av et par dager. Lydfabrikken har forøvrig sluttet å svare på mine mailer.

Jeg kaller det svindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...