Gå til innhold

Processor skifte, hva skal man være ops på?

Anbefalte innlegg

Har aldri skfitet CPU før, når jeg leser brukavisningen så føles det mer at dem advarer meg enn å veilede meg. Fikk meg en ny AMD CPU socket AM2 x2 3.0 GHz. Den kosta endel og da er det ekstra nøt at jeg ikke gjør feil som gjør at garantien ryker.

Det første er at jeg ikke har peilling på hva "heatsink" brukavisningen sier at bruk av en annen "heatsink" vil brenne garantien.

Er det noen som har skiftet CPU en del ganger som vet hva som må gjøres?

Jeg trodde det bare var å følge den tegningen som viser hvordan man monterer på CPU'en. Og så til slutt skru på pc'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er da bare å ta av den gamle kjøleribben(heatsink) som er metallklumpen med en vifte på toppen som sitter på prosessoren, ta ut prosessor, montere den nye prosessoren og den nye kjøleviften. Hele prosessen tar ca 1 min, og det er praktisk talt umulig å gjøre noe feil om du følger bruksanvisningen og ikke stapper i prosessoren feil vei.

Lenke til kommentar

Jeg antar at du fikk med ny cpu fan. Kjølepastaen som sitter på den holder greit nok.

Det som er viktig når du monterer ny cpu er å ikke presse den ned på socket.

I det ene hjørnet er cpu'en merket med en trekant, den skal på samme side som trekant på socket. Cpu kan kun monteres en bestem vei, så ikke bruk makt eller press.

Er vel egentlig bare å følge manualen, selv om den kan virke skremmende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...