spetter Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) Er SSD disker veldig mye bedre enn WD sin nyeste raptor WD VelociRaptor 300GB SATA 3,5" 10000RPM, 16MB til kroner 1.995,- https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=351593 Da tenkte jeg kanskje kontra mest på OCZ Solid State Disk Core V2 , 60GB, 2.5" SSD, SATA2, 170/98MB's read/write til kroner 2.295,- https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=367356 120Gbyte versjonen av denne SSD til litt kroner 4.095,- er jo en del mer. Regner med at det er fullt mulig å bruke disse 2.5 SSD diskene til stasjonære pcer (at dem bruker vanlige sata plugg og strøm? ) Eller er det kun MITRON som har 3.5" størrelse som gjelder da ? Hva hadde folket foretrekt av Velociraptor eller en av disse SSD diskene ? Og en liten ting til jeg lurer på. https://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=11126 Hva gjør at Crucial og MITRON er så ekstremt mye dyrere OCZ sinde SSD disker ? Skulle jo også tro at OCZ er et bra merke når det gjelder SSD mener jeg. Endret 18. august 2008 av spetter Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 OCZ er ikkje bra når det gjelder SSD nå. Har faktisk 2 stk OCZ core 64gb disker hjemme nå. Jeg har opplevd en god del problemer. Et tips. Vent med å kjøpe SSD, eller kjøp Mtron Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 OCZ er ikkje bra når det gjelder SSD nå. Har faktisk 2 stk OCZ core 64gb disker hjemme nå. Jeg har opplevd en god del problemer. Et tips. Vent med å kjøpe SSD, eller kjøp Mtron Det er bare tull å hevde at OCZ Core SSD ikke er bra. Flere tester har understreket at disse er veldig bra, bla. i OCZ Core SATA 64GB Solid State Drive review , hvor de konkluderer med at " Wow .. seriously wow. I gotta tell ya, I really do like SSD drives" Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) OCZ er ikkje bra når det gjelder SSD nå. Har faktisk 2 stk OCZ core 64gb disker hjemme nå. Jeg har opplevd en god del problemer. Et tips. Vent med å kjøpe SSD, eller kjøp Mtron Det er bare tull å hevde at OCZ Core SSD ikke er bra. Trådstarter : Ta en kikk i diverse poster hos OCZ sitt forum under SSD , så ser du at det fort kan bli litt bingo mtp på deres SSD. Om du er villig til å risikere eventuelle problemer som filkorrupsjon oa blir opp til deg. Selv ville jeg ha ventet med SSD disker til disse problemene er avklart. Endret 20. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Du bør være mer spesifikk angående problemene. Det har alltid vært problemer med ny teknologi i start fasen og SSD har sine barnesykdommer også. Mange brukere behandler disse feil også, og legger skylden på HW. SSD har store fordeler, og særlig OCZ har gjort en flott jobb på sine Core SSD med både pris og ytelse. Disse er nok en av det beste valgene når det gjelder pris/ytelse og pålitelighet for de som ønsker å benytte seg av en teknologi. Og dette fremkommer i flere tester utført av seriøse folk. Som bla. her: 64GB SSD on the Desktop: Samsung and OCZ go mainstream hvor de AnanTech gir award: "As such, we offer our Silver Editor's Award to Samsung for the product's technological merits and to OCZ Technology for ensuring this product is widely available at a reasonable cost." Det finnes også folk som er redd for det nye og ønsker å stikke til de gode og gamle og trege HDD. Endret 20. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Problemer eksisterer , det er fakta , uansett hva "du" mener og sier. Og jeg bør ikke være mere spesifikk nei , dette fordi jeg ikke kan være det , og ingen (hos produsent) har full oversikt over hva som forårsaker dem enda. Som sagt , man må lese selv på support forumet til OCZ for å selv vurdere om man "tar risken". Problemene er fremdeles hos OCZ under "investigation" som man sier . Endret 20. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Dette er fremdeles litt for vag og uklart for en påstand av denne størrelsen. Du hevder at OCZ sier dette er "under investigation". Når du siterer til en slik sak, bør du dokumentere det med en link! Er dette offisiell uttalelse fra OCZ, eller noe du har fått inntrykk av å lese på OCZ forumet? Har du en link til offisielle uttalelsen fra OCZ? Endret 20. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Ærlig talt sam_oslo... Du og trådstarter klarer å finne ocz sitt forum selv. Det er mange poster der (og andre forum for den saks skyld)fra mange brukere om dette (det er ingen "påstand" tatt ut av lufta , derimot informasjon til trådstarter) , og derfor legger jeg ikke noen direkte linker . OCZ sitt forum derimot er : http://www.ocztechnologyforum.com/forum/index.php Endret 20. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Da forstår jeg det slik at det ikke finnes noe offisielle uttalelse fra OCZ som sier dette er "under investigation". Endret 20. august 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 OCZ sine folk på forumet sier da helt tydelig i de trådene jeg har sett at det ikke er noe feil med diskene, det er under 1% RMA når man ser opp mot salgstallene sier de. Selvsagt hører du bare fra folk med problemer på forumet Deres, det ser en jo alltid her på forumet også det, du ser sjelden en post; "jeg kjøpte meg en disk, den virket akkurat slik som den skulle, jippi". Jeg har hvertfall lest de postene som er å lese om Core serien og har selv bestilt med 2 stk 60Gb av Core V2 serien. Jeg bestilte først Core serien, men bestilte om da jeg ser at V2 versjonen har mini-USB slik at vi kan oppgradere firmwaren selv om det er problemer i fremtiden med kompabilitet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Da forstår jeg det slik at det ikke finnes noe offisielle uttalelse fra OCZ som sier dette er "under investigation". Jeg anser at det er offisielle uttalelser i forum tråder fra OCZ ansatte som Tony,Ryder,Pratz. Eks: Datakorrupsjon med MSI Wind. Svar fra Tony: I have a butload of data in my inbox that shows the drives that have been tested have no issues..NOW i am not saying you have done anything wrong, i feel we may have issues on some drives and not others (maybe). It could be a driver that causes the issue (maybe) or it could be something windows does (maybe) Please believe me we are looking into this as a no1 priority, like you all i was thinking of getting one of these drives for my Advent (MSI Wind copy) and so you can see i want this working 100% also I do not have a fix right now, but I will do my best to get you guys answers and help. I believe the corruption is real and we need to sort it for you Ryder har også startet en tråd der han tester ut forskjellige desktop hovedkort og rapporterer resultater. Endret 20. august 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) Everyone is posting about this or that and this "Serious" issue with the drives. There is no serious issue with the drives. This product is the single highest volume product OCZ has ever produced, total number of problems is a very small percentage of total sales. Looking at the forum here we are seeing less than 1% of the total volume, which is very good when dealing with electronic goods.1% of a very large number is still a pretty big number though and makes the issue appear to be much worse or widespread than it is. I have had the 64GB Core SSD in my Laptop for the better part of a week now. I discovered after install that AHCI was enabled in the bios. Since I would have to reinstall, I just left it. I have had 0 issues with this unit, no stutters, no hangs, no hiccups, nothing. I have hammered it to no end. I have VMWare installed with XP SP3 as the guest OS. I can open that up, unpack a 4GB zip file, switch out to Vista, open 8 browser Windows, talk on Skype, and surf to my hearts content with no issues. The Virtual OS is configured to allow access to both CPU cores and 1GB of ram, leaving about 2.5GB for Vista. I played Team Fortress 2 over the weekend (as well as let all the game content download over steam) with no stuttering, pauses, or lags in game. Ryder sa dette i dag. Det Tony sier i din post er jo bare det at han skal sjekke opp i påstandene om korrupte disker, siden han ikke kan se bort ifra at det er noen defekte disker der ute? Men om det er sant at det er under 1% feilrate så kan jo du ikke akkurat kalle det "bingo" å kjøpe disse diskene? Endret 20. august 2008 av drseafood Lenke til kommentar
Gurgalmei Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) OCZ er ikkje bra når det gjelder SSD nå. Har faktisk 2 stk OCZ core 64gb disker hjemme nå. Jeg har opplevd en god del problemer. Et tips. Vent med å kjøpe SSD, eller kjøp Mtron Kan du si litt om hvilke problemer som oppstår? Endret 20. august 2008 av Gurgalmei Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Så man skal bare ignorere alle som rapporterer korrupsjon da , selv om de har AHCI avslått og write bufferering avslått. Jeg vil fremdeles kalle det bingo , da de ikke har testet hver eneste hovedkort , kontroller , driver , laptop som finns ute hos folk , og dessuten har folk som har fått utført RMA meldt om at ingenting er endret mtp korrupsjon av data så problemet er nok ikke kun defekt disk , men bios/windows/kontroller/driver som forårsaker korrupsjon eller en mix. Jeg mener fremdeles at det er best å vente da man er langt fra 100% sikker på at MLC SSD vil være problemfritt å installere i sitt system enten det er fra OCZ aller andre. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Med en slik beskrivelse som "bios/windows/kontroller/driver som forårsaker korrupsjon", da kan det like godt fremkomme på vanlige HDD også. F.eks Nforce-brikkesettet er kjent for å forårsake data korrupsjon på vanlige HDD. I slike tilfeller bør man være forsiktig å blande kortene, med mindre man har håndfaste bevis at SSD og særlig OCZ er mer utsatt. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Med en slik beskrivelse som "bios/windows/kontroller/driver som forårsaker korrupsjon", da kan det like godt fremkomme på vanlige HDD også. F.eks Nforce-brikkesettet er kjent for å forårsake data korrupsjon på vanlige HDD. I slike tilfeller bør man være forsiktig å blande kortene, med mindre man har håndfaste bevis at SSD og særlig OCZ er mer utsatt. Nei det er ikke blanding av kortene , for det gjelder kun flash disker . Les forresten denne: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/sh...ead.php?t=41668 ( postet igår ) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 (endret) OCZ er ikkje bra når det gjelder SSD nå. Har faktisk 2 stk OCZ core 64gb disker hjemme nå. Jeg har opplevd en god del problemer. Et tips. Vent med å kjøpe SSD, eller kjøp Mtron Kan du si litt om hvilke problemer som oppstår? Problemer med å sette opp raid på ich9 kontrolleren. Vil ikkje installere OS i raid på en av mine SAS kontrollere. Skalerer middels i raid. Dårligere enn SAS disker. Hadde de bare vært kompatible med det meste som vanlig harddisker er, så hadde jeg likt SSD diskene bedre. Sam_Oslo: Hold kjeft når du ikkje har testet ting selv, men bare lest om ting. Å si at tin er slik, bare fordi du har hørt eller lest om ting stemmer ikkje alltid Av en eller annen grunn har jeg følelsen av at OCZ er dårlige på kompatiblitet. Hvis det er noen rambrikker som ikkje fungerer som de skal i enkelte hovedkort, virker det ofte som det er snakk om OCZ. Kanskje OCZ er for dårlige til å teste produktene sine på flere typer hovedkort og OS? Ikkje vet jeg Endret 20. august 2008 av Nizzen Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 OCZ er ikkje bra når det gjelder SSD nå. Har faktisk 2 stk OCZ core 64gb disker hjemme nå. Jeg har opplevd en god del problemer. Et tips. Vent med å kjøpe SSD, eller kjøp Mtron Kan du si litt om hvilke problemer som oppstår? Problemer med å sette opp raid på ich9 kontrolleren. Vil ikkje installere OS i raid på en av mine SAS kontrollere. Skalerer middels i raid. Dårligere enn SAS disker. Hadde de bare vært kompatible med det meste som vanlig harddisker er, så hadde jeg likt SSD diskene bedre. Sam_Oslo: Hold kjeft når du ikkje har testet ting selv, men bare lest om ting. Å si at tin er slik, bare fordi du har hørt eller lest om ting stemmer ikkje alltid Av en eller annen grunn har jeg følelsen av at OCZ er dårlige på kompatiblitet. Hvis det er noen rambrikker som ikkje fungerer som de skal i enkelte hovedkort, virker det ofte som det er snakk om OCZ. Kanskje OCZ er for dårlige til å teste produktene sine på flere typer hovedkort og OS? Ikkje vet jeg Om du vil andre skal holde kjeft som ikke selv har prøvd produktet vil det ikke bli mange poster her på forumet, 95% av det som skrives her er basert på tester folk har lest. Jeg stoler mere på tester fra forskjellige forum/nettsider enn de to diskene du har fått. Nå ser det jo ut som at raid 0 mot ich9 kontrolleren er en dårlig kombinasjon, så det er jo uheldig, men betyr det at den disken er dårlig selv om den virker i 99% av tilfellene? Nå har jeg riktignok ikke bestillt meg Core, men Core V2 siden den har mini-USB. Alle har hvertfall rett til en mening, og skrive den her uten å bli rakket nedpå, om de har produktet eller ikke. Om du ikke mener det, får du vente til Komplett får sendt diskene til meg før du hører på meg. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 20. august 2008 Forfatter Del Skrevet 20. august 2008 OCZ er ikkje bra når det gjelder SSD nå. Har faktisk 2 stk OCZ core 64gb disker hjemme nå. Jeg har opplevd en god del problemer. Et tips. Vent med å kjøpe SSD, eller kjøp Mtron Kan du si litt om hvilke problemer som oppstår? Problemer med å sette opp raid på ich9 kontrolleren. Vil ikkje installere OS i raid på en av mine SAS kontrollere. Skalerer middels i raid. Dårligere enn SAS disker. Hadde de bare vært kompatible med det meste som vanlig harddisker er, så hadde jeg likt SSD diskene bedre. Sam_Oslo: Hold kjeft når du ikkje har testet ting selv, men bare lest om ting. Å si at tin er slik, bare fordi du har hørt eller lest om ting stemmer ikkje alltid Av en eller annen grunn har jeg følelsen av at OCZ er dårlige på kompatiblitet. Hvis det er noen rambrikker som ikkje fungerer som de skal i enkelte hovedkort, virker det ofte som det er snakk om OCZ. Kanskje OCZ er for dårlige til å teste produktene sine på flere typer hovedkort og OS? Ikkje vet jeg Om du vil andre skal holde kjeft som ikke selv har prøvd produktet vil det ikke bli mange poster her på forumet, 95% av det som skrives her er basert på tester folk har lest. Jeg stoler mere på tester fra forskjellige forum/nettsider enn de to diskene du har fått. Nå ser det jo ut som at raid 0 mot ich9 kontrolleren er en dårlig kombinasjon, så det er jo uheldig, men betyr det at den disken er dårlig selv om den virker i 99% av tilfellene? Nå har jeg riktignok ikke bestillt meg Core, men Core V2 siden den har mini-USB. Alle har hvertfall rett til en mening, og skrive den her uten å bli rakket nedpå, om de har produktet eller ikke. Om du ikke mener det, får du vente til Komplett får sendt diskene til meg før du hører på meg. ER ganske int. i å høre dine erfaringer med core v2 etter at du har motatt disken. Lenke til kommentar
drseafood Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 OCZ er ikkje bra når det gjelder SSD nå. Har faktisk 2 stk OCZ core 64gb disker hjemme nå. Jeg har opplevd en god del problemer. Et tips. Vent med å kjøpe SSD, eller kjøp Mtron Kan du si litt om hvilke problemer som oppstår? Problemer med å sette opp raid på ich9 kontrolleren. Vil ikkje installere OS i raid på en av mine SAS kontrollere. Skalerer middels i raid. Dårligere enn SAS disker. Hadde de bare vært kompatible med det meste som vanlig harddisker er, så hadde jeg likt SSD diskene bedre. Sam_Oslo: Hold kjeft når du ikkje har testet ting selv, men bare lest om ting. Å si at tin er slik, bare fordi du har hørt eller lest om ting stemmer ikkje alltid Av en eller annen grunn har jeg følelsen av at OCZ er dårlige på kompatiblitet. Hvis det er noen rambrikker som ikkje fungerer som de skal i enkelte hovedkort, virker det ofte som det er snakk om OCZ. Kanskje OCZ er for dårlige til å teste produktene sine på flere typer hovedkort og OS? Ikkje vet jeg Om du vil andre skal holde kjeft som ikke selv har prøvd produktet vil det ikke bli mange poster her på forumet, 95% av det som skrives her er basert på tester folk har lest. Jeg stoler mere på tester fra forskjellige forum/nettsider enn de to diskene du har fått. Nå ser det jo ut som at raid 0 mot ich9 kontrolleren er en dårlig kombinasjon, så det er jo uheldig, men betyr det at den disken er dårlig selv om den virker i 99% av tilfellene? Nå har jeg riktignok ikke bestillt meg Core, men Core V2 siden den har mini-USB. Alle har hvertfall rett til en mening, og skrive den her uten å bli rakket nedpå, om de har produktet eller ikke. Om du ikke mener det, får du vente til Komplett får sendt diskene til meg før du hører på meg. ER ganske int. i å høre dine erfaringer med core v2 etter at du har motatt disken. Det skal du få. Jeg håper å sette de opp i Raid 0 i min stasjonære. Leveringstid er nå 30.August, men det er ubekreftet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå