Gå til innhold

Linksys WRT300N, resette passord?

RMNK

Anbefalte innlegg

Har en Linksys WRT300N som jeg har glemt passordet til.

Prøvde å trykke inn reset knappen bak på routern, da ble nettverksnavnet og passordet på nettverket fjernet...!

Det skjedde ingenting med passordet på selve routern, hvordan nullstiller jeg det?

Standard passordet er vel "admin" og ingenting i passordfeltet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Standard passordet er vel "admin" og ingenting i passordfeltet?

På mange linksys produkter er det omvendt, ikke brukernavn, men admin som passord...

Etter litt googling ser det ut som det er tilfellet på denn routeren også, hvis ikke det fungerer prøv å holde inne knappen i rundt et halvt minutt, som postene i linken til la7dfa forslår...

Lenke til kommentar
you have to hold the reset button for 30 to 40 seconds, that will then allow you to logon using admin as the password

Det funket ikke... Kommer meg fortsatt ikke inn på routern... :(

Har prøvd alle passordforslagene over her også....

Lenke til kommentar
Denne routeren har ingenting i brukernavn(du må ikke skrive inn en blank, bare TAB til passordet), og passord er "admin"

har prøvd det... kommer meg fortsatt ikke inn... :(

401 Unauthorized

Authorization required.

Lenke til kommentar
Denne routeren har ingenting i brukernavn(du må ikke skrive inn en blank, bare TAB til passordet), og passord er "admin"

401 Unauthorized

Authorization required.

Da må du ha skrevet noe feil eller ikke fått resatt routeren.

Her er et utdrag fra manualen til routeren:

How to Access the Web-based Utility

To access the Web-based Utility of the Router, launch Internet Explorer or Netscape Navigator, and enter the

Router’s default IP address, 192.168.1.1, in the Address field. Press the Enter key.

A screen will appear asking you for your User name and Password. Leave the User Name field blank. Enter admin

in the Password field. Then click the OK button.

Lenke til kommentar

401 Unauthorized

Authorization required.

Da må du ha skrevet noe feil eller ikke fått resatt routeren.

Her er et utdrag fra manualen til routeren:

How to Access the Web-based Utility

To access the Web-based Utility of the Router, launch Internet Explorer or Netscape Navigator, and enter the

Router’s default IP address, 192.168.1.1, in the Address field. Press the Enter key.

A screen will appear asking you for your User name and Password. Leave the User Name field blank. Enter admin

in the Password field. Then click the OK button.

Har gjort akkurat det som står der...

Caps Lock, er den av/på?

Av...

Lenke til kommentar

Du er sikker på at det er Linksys-routeren (og at det er din egen router) du prøver å logge på?

Du kan kople til routeren med kabel for å være sikker på dette. Disable det trådløse nettet og aktiver nettet med nettverkskabelen.

Lenke til kommentar
Du er sikker på at det er Linksys-routeren (og at det er din egen router) du prøver å logge på?

Du kan kople til routeren med kabel for å være sikker på dette. Disable det trådløse nettet og aktiver nettet med nettverkskabelen.

Jeg bruker ikke det trådløse selv, kun de andre... Har kun kabel på min data...

Lenke til kommentar
Jeg bruker ikke det trådløse selv, kun de andre... Har kun kabel på min data...

Hvis routeren fungerer for de som sitter trådløst ETTER at du har resatt routeren, så har du ikke greid å resette routeren. Jeg går da ut fra at du bruker en eller annen form for kryptering, og denne vil bli borte ved resetting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...