Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Usosialt å være hjemme etter jobb/skole?

Gjest Velgeråværeanonym

Anbefalte innlegg

Gjest Velgeråværeanonym

Hva gjør dere til vanlig etter skole/jobb?

Kan jeg kalles usosial hvis jeg ikke er med folk etter skole hver dag?

Jeg er ofte med kamerater/dama, men pleier å ikke gjøre noe etter skolen også.

Noen jeg kjenner folk som alltid er med noen, å sier det er usosialt å være hjemme.

Så da lurer jeg på hva dere synes?

Hva gjør dere etter skolen/jobb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo mer sosialt å være med noen etter skolen enn å ikke være det. Hvorfor skal man absolutt være så sosial da? Alt er relativt.. Kanskje du har egne grunner for å være hjemme. De andre trenger ikke ha noen mening om det.

Er ofte bare alene etter skolen selv, ser ingenting galt med det. Man er jo faktisk sosial når man er på skolen, kanskje man vil ha en pause?

Synes du skal gjøre som du selv vil, og drite i alle fjortisene som må være med noen hver dag for ikke å føle seg upopulær.

Endret av sportacus88
Lenke til kommentar

Jeg syns det er godt å slappe av litt alene etter både skole og jobb, men betyr jo ikke nødvendigvis at jeg blir sittende inne alene hele kvelden... Det kan bli for mye å hele tiden skulle henge med noen bare for å være sosial, men for å svare på spørsmålet; jeg syns ikke du kan kalles usosial på grunn av det ;)

Lenke til kommentar

For noe tull, om man ikke er med noen på ettermiddagene hver dag er man ikke usosial for det.

Ikke hør på de som sier det, sprøyt. Er fullt og holdent enig med spartacus88 her. Selv om det å være med andre er viktig, er tid for seg selv også viktig, ikke glem det.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg vil si at det er usosialt å være hjemme hver dag etter skole. Men jeg er ikke enig i at du er usosial av den grunn. Hvis du derimot ikke hadde gått på skole eller hatt en jobb, da ville det blitt usosialt. :p

Som sportacus88 sier så er det veldig godt å sette seg ned hjemme og slappe av og ta det med ro etter en dags skole/jobb.

Lenke til kommentar

Jeg stresser ikke med å tenke på om jeg er usosial eller ikke. Føler jeg for å bli hjemme, så blir jeg hjemme. Gidder jeg å gå ut for å være med noen, så gjør jeg det.

Alle trenger litt tid for seg selv også. Det er spesiellt godt å slappe litt av etter jobb/skole uten venner som skal ha deg med på ditt og datt og maser og diverse. Vil du være med noen, så gjør du det. Hvis ikke, lar man være :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er akkurat så usosial som JEG mener passer meg, og driter i hva andre synes.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hva gjør dere til vanlig etter skole/jobb?

Kan jeg kalles usosial hvis jeg ikke er med folk etter skole hver dag?

Jeg er ofte med kamerater/dama, men pleier å ikke gjøre noe etter skolen også.

Noen jeg kjenner folk som alltid er med noen, å sier det er usosialt å være hjemme.

Etter skolen stikker jeg og trener med en eller fler kamerater, men etter det så stikker jeg rett hjem og begynner med lekser og etter det avslutter jeg dagen med å være på PC'en.

Er jo ikke usosialt å være alene etter skolen, man er har vært nok sosial når man har vært på skolen tidligere på dagen etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg er av typen som ikke liker å være med noen etter skoletid, men ser ikke på meg selv som asosial selvom. Liker bare å være litt for meg selv på den tiden, og jeg liker å få gjøre lekser i fred. Heldigvis er mange av vennene mine av samme oppfatning da :)

Tror ikke du trenger å se på deg selv som asosial nei.

Lenke til kommentar

Forstår deg godt!

Omtrent fire ganger i uken blir jeg med en kompiss etter skolen. Rett ned, handle mat, kansje noen kosepils, så er det å gå den helvetes lange veien opp til hybelen hans der vi snakker dritt med de andre som bor der og har det gøy. Rundt syv tiden tar jeg bussen, blir hentet, eller får noen av de til å kjære meg hjem. Etter det er jeg rett og slett død. Jeg tvinger meg til å stikke ut og trene fire ganger i uken, men fy fader så slitsom det er etter ett slikt møte.

Hadde det vært praktisk mulig for meg, så ville jeg helst ha dratt hjem først, trent, og så besøkt de, men det kan jeg ikke pga. avstandende. Du er overhode ikke asosial fordi du drar rett hjem du tar det bare i ett annet rekkefølge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

3/5 skoledager stikker jeg hjem etterpå å slapper av.

I helgene hender det at jeg drar ut, ikke alltid begge dagene og noen ganger bare annenhver uke.

Ser ikke på meg selv som usosial pga det.

Jeg har da masse kontakt med de jeg kjenner selv om jeg ikke tar dem i hånda hver eneste dag.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva slags skoler dere går på. Men min erfaring er at enkelte av de "kule" overdriver litt av det sosiale livet sitt. Og derfor hemmeligholder hvor mye de sitter å leser (ettersom det ikke er "kult"!) For lese MÅ de jo, ellers hadde disse ikke fått såpass gode karakterer som de gjør. Så ta de sosiale skrønene med ei stor klype salt ! :-)

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva slags skoler dere går på. Men min erfaring er at enkelte av de "kule" overdriver litt av det sosiale livet sitt. Og derfor hemmeligholder hvor mye de sitter å leser (ettersom det ikke er "kult"!) For lese MÅ de jo, ellers hadde disse ikke fått såpass gode karakterer som de gjør. Så ta de sosiale skrønene med ei stor klype salt ! :-)

Jeg leste nesten aldri og hadde gode karakterer. Fulgte godt med i timene, hadde god forståelse, gjorde lekser timene, osv.. Ble sittende noen kvelder med stiler og slikt da, men ellers gikk alt smooth

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...