Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Trodde jeg hadde blitt lurt i motorvognsalg[LØST]

nabbskall

Anbefalte innlegg

Saken er løst og ut av verden :)

Det hele endte godt, jeg kontaktet biltilsynet, og de delte ikke ut noe vognkort før jeg hadde bekreftet at jeg hadde pengene, og så truet jeg med å anmelde om ikke han slutter å ljuge om pengene er sendt.

Kom personlig til huset hans og kjørte han rett til banken, og der var det løst.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke har noe dokumentasjon på at du står som eier av mopeden, pr dags dato, vil jeg tro du stiller svakt i denne situasjonen ja.

Det som er, er at dere skal sette dere ned og skrive en salg/kjøpskontrakt(hvis kjøpet skal oppheves via, feks omregistrering ol.).

Men utfra saken, så kan jeg ikke gi noe fasitsvar på din situasjon, dette bør du nesten se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke stort om vognkort. Hvordan kan et vognkort være bestemmende for hvorvidt selger kan kreve kjøpesummen av kjøperen? Hva står det i denne rubrikken du nevner?

Jeg kan si så mye som at det jo er lett å bevise at du var eieren av mopeden før, mens denne mannen er blitt eier nå. Og siden mannen alt har betalt en del av summen, er det rimelig klart at det er blitt inngått en kjøpsavtale hvoretter du kan kreve vederlag.

Spørsmålet er imidlertid om du kan bevise at du har krav på den resterende delen. Her vil den forferdelig amatørmessige "kontrakten" om betaling være av en viss verdi, men om du kommer langt med den, er umulig å si.

Hvorfor tar du forresten sorgene på forskudd?

Lenke til kommentar
Hvorfor jeg tar dem på forskudd? Fordi jeg har tenkt over hvor mye jeg har driti meg ut..

Ringe idag og han sa at han ikke ville sende med Nordea, han skulle sende med postbanken siden det er mye bedre enn nettbanken..

Burde jeg være skeptisk? Og hvor lang tid bruker postbanken på å sende penger?

Et rèalt kjøp bør gjøres da når står ansikt til ansikt, til kjøper/selger!

Da skal det vel litt til for at noe kan skje.

Men, det avhenger egentlig.

Postbanken skal være ganske så flinke har jeg hørt, og at de ikke bruker evigheter på transaksjoner.

Lenke til kommentar

Hvor tett går det an å bli? hvorfor kan de ikke betale alt der og da? Når jeg kjøper/selger bil eller mc privat, foregår alt kontant. Har de pengene kan de jo like gjerne betale der og da, når de får mopeden?

Tror ikke du trenger å ta sorgene på forskudd, dette går sikkert greit skal du se, det er ytterst få som svindler, spesielt med tanke på at han hadde med seg sin far, tror jeg ikke det blir noe problem.

Lenke til kommentar

Du har såpass mange innlegg på dette forumet at du burde vite at det ikke er slik vi gjør det her.

Normalen er å la alt stå som det er, og forklare i et siste innlegg at det ordnet seg og hvordan. Slik kan man bruke forumet senere som et oppslagsverk.

Sorry at jeg "leker" sjef her, men blir så irritert når jeg ser folk som gjør slike ting. Synes forumet er en kjemperessurs når man kan søke og få svar uten å opprette en egen tråd for alt.

Lenke til kommentar

vargaz har rett, tråder skal ikke slettes selv om noen mener saken er ute av verden. Poster er nemlig ikke bare der for posters skyld, men også for senere lesere som kan være i samme situasjon.

Jeg kan også sitere retningslinje §16:

Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget.

Lenke til kommentar

Sorry, men tror ikke det her var så nyttig, og jeg er selv mot at folk sletter hele posten når de spør om noe og får svar, men i mitt tilfelle er det annerledes.

Fjernet det sånn at ikke vedkommende tilfeldigvis noen gang kommer over det som er skrevet, og kjenner igjen f.eks "kontrakten" på post-it lappen.

Det hele endte godt, jeg kontaktet biltilsynet, og de delte ikke ut noe vognkort før jeg hadde bekreftet at jeg hadde pengene, og så truet jeg med å anmelde om ikke han slutter å ljuge om pengene er sendt.

Kom personlig til huset hans og kjørte han rett til banken, og der var det løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...