Bamsemumsen Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Begynte på VGS idag, St. Svithun videregående for de som måtte lure. Trenger derfor en laptop. Har ingen erfaring eller viten om laptop, annet enn av skjermen bør være 15" eller mindre, helst det siste. Den bør vel også ha 4 GB RAM for å kjøre hurtig, og jævla bra batterikapasitet og helst en del lagringsplass. Grunnen er at jeg vet DVDer krever en del strøm for å avspilles, og det er derfor best med en del lagringsplass slik at jeg kan ha alle fjortissjenteseriene mine på PCen. Spørsmålet mitt er rett og slett hva jeg bør gå for. Jeg står uten noe som helst erfaring som kan tilsi hva jeg bør gå for. Vet bare at jeg ikke trenger å ha en PC som kan kjøre spill. Morrowind er det eneste jeg eventuelt kommer til å spille. Den bør vel også være litt robust, PCen, men det er vel litt vaskeligere å få til. Dessuten er jeg usikker på om jeg i det hele tatt skal ha en PC. Tenker også på Mac. De er jævlig søte men har enda mindre erfaring med dem. En kompis har en Mac, og den er meget enkel å bruke, alt fra å bla i bilder og mapper til å finne ting innpå, men har som sagt aldri eid eller holdt på med en Mac lenge. Pris? Hmmm. Kan vel få gode Elkjøp-laptoper nå til dags, kan ikke, til under fem tusenlapper? Vet at Mac koster en del mer... Takker på forhånd for all hjelp. Husk: Surfing, skriving og film er det viktigste. Spill har ingen betydning. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Høres virkelig ikke ut som om du trenger 4gb ram. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) For å være litt mer behjelpelig, da: Har du noe prisantydning? Edit: Sorry for doublepost, trodde den skulle slå det sammen automatisk. Endret 18. august 2008 av Alinoe Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 ikke kjøp fra el-kjøp, grunn en er at de har ikke egentlig de beste pc'ene inne, to er at 3 årsforsikring er grei å ha på en pc men du må betele hele 2000,- på den forsikringen mens på telehuset betaler du 995,- se på enkelte dell produkter og hold deg unne hp, etter mine erfaringer er de ikke til å stole på Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 (endret) ikke kjøp fra el-kjøp, grunn en er at de har ikke egentlig de beste pc'ene inne, to er at 3 årsforsikring er grei å ha på en pc men du må betele hele 2000,- på den forsikringen mens på telehuset betaler du 995,- se på enkelte dell produkter og hold deg unne hp, etter mine erfaringer er de ikke til å stole på Men om jeg ikke tar helt feil dekker telehuset sin ikke så mye som elkjøp sin.. En annen sak er at du kan kjøpe pc uten og kjøpe forsikring, det trenger du uansett ikke om du har en grei reseforsikring.. Endret 18. august 2008 av hardcoregamer93 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 om telehuset ikke dekker like mye som elkjøps 3 års forsikring. så en identisk forsikring men til bare halve prisen så dekker den like mye som en overbetalt forsikring Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 19. august 2008 Forfatter Del Skrevet 19. august 2008 Trenger en skolePC. ArbeidsPC. Skal surfe på den, se film og skrive. Thats all. Forslag? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. august 2008 Del Skrevet 19. august 2008 (endret) Sjekk ut dells Latitude D (630) serie. Det kommer ny serie snart, men D-serien har vi brukt som skole-pc her i 3 år og den funker fint. 14,1" skjerm er et fint kompromiss. PRIS? Endret 19. august 2008 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå