Gå til innhold

Død pixel!

Bjesse

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg kjøpte for ca 1mnd siden en Hercules 17" DVI, og oppdaget da jeg slo den på at det var en død pixel på skjermen. En liten grønn prikk som jeg fant svært irriterende. Jeg bestemte meg for å levere den inn for deretter å bestille en ny. Uaktuelt å ha en skjerm med pixel feil, eller feil i det hele tatt. Igår hentet jeg den nye, og til min ergelse hadde også denne en død pixel, denne gang en lilla prikk. Forhandlerne sa at dette forekommer ofte.

Selv har jeg aldri sett en slik feil på lcd skjermer. Er det en høy forekomst av slike "døde pixler" på lcd skjermer generelt? Er det flere som kjenner til denne feilen. Det må da være mulig å få denne skjermen fri for feil!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LCD-skjermene deles inn i fire kategorier, med fire ulike standarder på skjermene.

Hvis du har kjøpt en lav-kategoriskjerm, kan du risikere å få en skjerm med feil på.

F.eks. er skjermene i lavere kategorier ikke egnet til bildebehandling.

Dette må man være OBS på ved kjøp av LCD-skjermer.

Lenke til kommentar

Skjermen kostet 6200. Det er vel neppe en lav kategori skjerm. Hvordan skal jeg vite hva slags kategori den har. Jeg skrev hva slags skjerm det er jeg har kjøpt. Hva kan du si om den, med tanke på kategori?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...